DAP CLUBSHADE = Dat iets?? - beginde drive in

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjaimy
    • Oct 2007
    • 18

DAP CLUBSHADE = Dat iets?? - beginde drive in

Ik bennet begonnen met drive in show ik heb nu versterkertje van 2x 100 watt rms en speakers van ong 300 watt rms van skytec

ik wil over stappen op deze dap set

is deze set wat en hoeveel man kan je er ongeveer mee aan.

DAP ClubShade 8

En is deze set iets zitten er goede klanken en bassen in...

Jaimy XD
    Last edited by moderator; 10-11-07, 22:01.
    Iederéén die Dynacord kan betalen vindt dap zooi...
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

Ik zou dit niet doen, kijk eens naar een iets degelijker en betere kwaliteit speakerkast.
    occasion zijn verschillende leuke opties voor deze prijs en kwalitatief zijn deze stukken beter dan deze dap set.

Voor alle duidelijkheid, Ik ben geen Dap afkraker hoor, maar er zijn slechts enkele dap speakerkasten die ik heb gehoord welke accepatabel klinken, en deze horen daar niet bij.
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• vasco

• Oct 2003
      • 2568

Originally posted by djjaimy
      is deze set wat en hoeveel man kan je er ongeveer mee aan.
      Blijft toch altijd een leuke vraag van beginners. Ze stellen hem allemaal elke keer weer.

Ga je verdiepen in de materie en kijk wat je zelf wil halen. Met deze set kan je best 1000 man aan als achtergrond muziekje. Je kan er ook 10 man mee halen in je woonkamer als disco. Niet alleen het aantal man speelt een rol, ook (vooral) het formaat en de akoestische eigenschappen van een ruimte spelen een rol.

Wat voor een soort drive-in ben je en wat zijn de klussen die je doet. Als je die vraag voor jezelf duidelijk hebt en hier eens verteld dan kunnen andere hier jou een advies geven wat erbij past. Staar je niet blind op één (deze) set maar sta open voor de adviezen. De mensen hier spreken uit ervaring en zeggen iets niet om jou af te branden.
      En is deze set iets zitten er goede klanken en bassen in...
      Blijft een persoonlijke mening natuurlijk maar naar mijn mening niet. Zelf gaan luisteren naar verschillende sets is altijd aan te raden. Het moet toch vooral aan jou wensen voldoen en passen bij het werk dat je ermee doet.
      Last edited by vasco; 12-11-07, 13:30.

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Originally posted by vasco
        Staar je niet blind op één (deze) set...

De reden waarom ik nog steeds geen eigen set heb (wel gehad, overigens): er is geen ideale/perfecte set. Elke situatie/locatie is anders en heeft dus specifieke eisen waar je set de ene keer wel en de andere keer niet aan voldoet.

Komt bij dat ik een irritante perfectionist ben en daardoor dus ook weer een enorme twijfelkont. Je kan je geld toch maar 1x uit geven...

Comment

• vasco

• Oct 2003
          • 2568

Originally posted by Outline
          De reden waarom ik nog steeds geen eigen set heb (wel gehad, overigens): er is geen ideale/perfecte set. Elke situatie/locatie is anders en heeft dus specifieke eisen waar je set de ene keer wel en de andere keer niet aan voldoet.
          Dat is ook helemaal mijn reden waarom ik altijd huur. Maar ik weet niet of huren een optie is voor de topic starter. De meeste beginnende tieners willen graag alles zelf hebben. Ik weet niet waarom, denk voor de heb en het staat natuurlijk heel stoer op die leeftijd.

Wij zijn dit stadium zeker voorbij en zien het als gereedschap dat op de juiste wijze op de juiste plaats gebruikt dient te worden.

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 649

Zoals altijd heeft iedereen hier zijn eigen voorkeur in. Ondanks dat ik met dit specifieke setje geen ervaring heb, zou je het volgende kunnen overwegen;
            Kijk eens rond naar bijv. de ietsjes oudere soundmate one ( maar dan wel mkII )setjes als occassion. Zelfde configuratie ( dus 2x top en 1x bas) en als je groter wilt groeien kun je er zo'n zelfde setje bij kopen en het flexibel inzetten.
            Prettige bijkomstigheid is dat je twee van de soundmate setjes kan kopen( 2ehands) voor de prijs,misschien nog zelfs voor minder dan, van 1 nieuwe.

Comment

• Outline
              • Feb 2006
              • 1434

@Vasco: je hebt 'm door. Daarbij heb ik de mazzel dat ik: 1. de keus uit de halve D&B-catalogus heb en 2: dit mij (bijna) niets kost, mits niet commercieël gebruikt. Dan betaal ik wel de volle huurprijs. Maar dat is niet meer dan normaal.
              Last edited by moderator; 14-11-07, 11:12.

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 649

Over dat bijhuren zou je ook anders kunnen zien. Ik denk dat het best verantwoord is, voor een beginnende drive-in show, om een klein setje zelf te hebben... de, relatief, geringe kosten verdien je zeker terug en je weet wat je kunt doen.Je keuze voor materiaal is afhankelijk van je voorkeur en je budget ( en ook ervaring speelt hier in mee ). Als je een keer extra geluid bij hebt dan zou ik het zeker huren, voor die enkele keer welke dat voorkomt. Het is dus handig als je je basisset afstemt op hetgeen ook makkelijk is bij te huren. Op die manier ben je flexibel en leg je ook niet teveel geld vast in "bezittingen".

Comment

• djjaimy
                  • Oct 2007
                  • 18

Originally posted by vasco
                  Dat is ook helemaal mijn reden waarom ik altijd huur. Maar ik weet niet of huren een optie is voor de topic starter. De meeste beginnende tieners willen graag alles zelf hebben. Ik weet niet waarom, denk voor de heb en het staat natuurlijk heel stoer op die leeftijd.

Wij zijn dit stadium zeker voorbij en zien het als gereedschap dat op de juiste wijze op de juiste plaats gebruikt dient te worden.

Kijk wij vragen maar 40 euro per avond en speakers huren kost al meer dan 40 euro per avond dus huren is niet mogelijk

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Dit kan je toch niet serieus nemen : 40 euro per avond !
                    Of bedoel je 40 euro / uur ?
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• vasco

• Oct 2003
                      • 2568

Ik neem aan 40 euro per uur al hoor je vaak genoeg anders (helaas) en als je bijhuurt bereken je natuurlijk de huurprijs door aan je opdrachtgever of dacht je dat ik dat niet deed. Nog nooit klachten over gehad en is heel normaal om dat te doen.

Comment

• jaksev
                        • Jul 2007
                        • 365

Ik heb geen ervaring met de Clubshade van DAP, maar ik vind dat je ergens moet beginnen. Ik ben begonnen met de tsx 12 van JB Systems, ik heb nu een HK setje, nu denk ik ook van wat un rommel die tsx, maar toen was ik er hardstikke trots op. Niet dat de HK set ALLES is, voor dat geld natuurlijk wel, ik denk dat de mensen hier te veel denken dat je over het beste moet hebben, sommige mensen hier werken elke week met geluid en licht, en ze werken dan met zeer goede merken, EAW, MARTIN AUDIO. Maar als je 17 bent kun je dat niet kopen.

Electro Voice heeft ook zeer mooie systemen, moet je daar maar eens kijken. En zo gek duur zijn ze ook weer niet

Comment

• djjaimy
                          • Oct 2007
                          • 18

geen 40 per uur maar 40 per avond

ik ben nog maar 12 ik weet niet of jullie het weten en ik wil de dap danceshade inmiddels en ik vraag geen 40 euro per uur maar per avond. we zijn ook pas nog maar net begonnen we hebben nog nergens gedraait

Als we gedraait hebben zet ik wel een foto op het forum

mail me anders maar als je een foto wilt

en UHHm ik had een mailtje gestuurd en daar zijden ze dat de danceshade (1800watt rms) 500-800 man aan kan in een gymzaal of schuur.
                          is dat een beetje geloofwaardig of hoeveel mensen denken jullie dat de set aan kan??
                          Last edited by djjaimy; 20-11-07, 16:38. Reason: ?.

Comment

• Q-muziek
                            • Nov 2007
                            • 18

ik weet het niet..

en UHHm ik had een mailtje gestuurd en daar zijden ze dat de danceshade (1800watt rms) 500-800 man aan kan in een gymzaal of schuur.
                            is dat een beetje geloofwaardig of hoeveel mensen denken jullie dat de set aan kan??
                            Uhhmm.. ik weet het niet want ze zeggen (tegen mij) dat de
                            DAP Soundmate Active 3 MK II (3600watt!) maar 300 mensen aan kan tijdens een disco.
                            dus als het aan mij ligt dan weet ik het niet meer

Groetjes van
                            Q-muziek

Comment

• SPS
                              • Mar 2004
                              • 1662

ik ben nog maar 12 ik weet niet of jullie het weten en ik wil de dap danceshade inmiddels en ik vraag geen 40 euro per uur maar per avond. we zijn ook pas nog maar net begonnen we hebben nog nergens gedraait

Als we gedraait hebben zet ik wel een foto op het forum

mail me anders maar als je een foto wilt

Hmm, 500-800 man in een gymzaal of schuur?
                              Da's geen gymzaal, maar een sporthal.
                              Da's geen schuur, maar een bedrijfshal.

En dat soort gelegenheden met zo'n setje?
                              Ga je never niet redden.
                              Maar, geeft niet hoor.
                              Aangezien je 12 jaar bent en nog nooit gevraagd bent, zal dat voor dergelijk grote activiteiten ook niet gauw gebeuren.
                              Dus, beperk je de gewenste mogelijkheden van je systeem tot zaaltjes van zeg 75-100 man, dan koomt het setje als starterkit best wel in aanmerking!

Paul.
                              Last edited by SPS; 21-11-07, 15:39.
                              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

Working...