mixen met laptop

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nerio_viper
    • Oct 2007
    • 4

mixen met laptop

ik heb een laptop met virtual dj erop. nu heb ik dit aangesloten op mijn mengpaneel... Maar! op de witte kabel speelt de linkercd speler van de laptop en op de rode de rechter... Nu heb ik die op twee schuiven aangesloten maar heb ik natuurlijk gewoon mono geluid door 1 kant... Als ik die kabel nu opsplits zodat ik twee keer hetzelfde mono kanaal instuur op 1 schuif van dat mengpaneel...

Kan dit??
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

Kan.. maar dat is natuurlijk niet de bedoeling van zo'n kabel...

Verder komt er niet bij elk nr uit beide speakers hetzelfde geluid..(mono)

Maar dit kan verschillen, ligt aan de opname..

Zoals ik zij.. het KAN.. maar zo krijg je niet het "stereo"effect

Een externe geluidskaart met meerdere tulpuitgangen lijkt me een slimmere oplossing.
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• nerio_viper
      • Oct 2007
      • 4

ik heb een soundkaart van creative aangeschaft... maar blijkbaar heeft die maar 1 line out.

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Dus eigenlijk geef je zelf het probleem al aan: Past in het rijtje,,,, leuk voor thuis..

Creative is ook geen merk voor professionele doeleinden.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

maar blijkbaar heeft die maar 1 line out.
          en zo zie je maar weer hoe nuttig het kan zijn om eerst je in de materie te verdiepen voor je gaat kopen...
          De moderne kaarten van Creative zijn van geluidskwaliteit voldoende voor pro-gebruik hoor...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Ahmed Al Dayri
            • Oct 2005
            • 354

bijna ieder moederbord heeft onboard ook geluid.
            dit kun je prima combineren met je creative

Comment

• relax
              • Aug 2007
              • 106

Misschien heel stom, maar er zit toch altijd wel een stereo koptelefoonaansluiting op iedere geluidskaart?
              Zeg maar zo'n ministekkertje?

Daar zijn gewoon verloopjes voor en dat werkt in dat geval toch voldoende?

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Idd. de nieuwere generatie creative is goed te doen!!

Niet makkelijker om externe geluidskaart achterin je dj case te bouwen?
                met usb kabel je dj setje in.. en de geluidskaart gewoon met tulpjes aangesloten houden op je dj setje..

Of een in een connectorpaneeltje een usb connector inbouwen:

(wel zo netjes..)

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Ik maak met veel plezier gebruik van een gigaport USB geluidskaartje.
                  ESI Gigaport AG

Rest van mn laptop set-up
                  win xp, PCDJ RED VRM, plus karaoke plugin
                  500gig Firewire externe HDD

Heb een collega dj die met traktor dj ook een gigaport kaartje gebruikt, voldoet ook prima.

Ik ben er happy mee, blijft ongebalanceerd geluid, maarja...welke cd dj cd speler niet... ( jaja, ook ik sluit cdj1000 via digi aan)

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Die GigaPort is een hele goeie kaart, misschien een waardige vervanger als ik mijn DJ Console MK2 eens ga dumpen. De Hercules heeft namelijk issues met de geluidsdriver onder XP, Vista werkt overigens wel goed.

Voor korte verbindingen (Laptop <> DJ mixer) maakt het geen drol uit of je ongebalanceerde lijnen gebruikt, er is ook (nagenoeg) geen enkel DJ CD-deck met XLR uitgangen. In de DJ wereld is zo'n beetje alles tulp, je zal immers geen lijn van je SL1200 op het podium naar je FOH tafel trekken. (En voor de mensen die wel op dat idee komen: Plak er gewoon een DI tussen. )

Langzaam is wel alles digitaal aan het gaan: Tafels als de A&H Xone:3D hebben rechtstreeks USB aansluiting naar de laptop toe, en de CDJ's worden aangesloten via S/PDIF.

Als je echt een pro installatie wil kun je naar Firewire geluidsinterfaces kijken: Voor een paar honderd euro heb je tegenwoordig al een pro kwaliteit geluidskaart met nagenoeg nul latency. Voordeel is dat de meeste kaarten in dat segment ook netjes in een 19" rack passen, geen gedoe met losse doosjes en connectorpanels dus meer.

Laatste note: Ik ben inmiddels wel van Virtual DJ afgestapt en gaan Traktoren. Sinds versie 5.0 heb ik toch wat dingen in VDJ aangetroffen die onhandig of instabiel zijn, zo is in V5 het zoeksysteem helemaal omgegooid. Voor karaoke-jock is Virtual DJ overigens weer een top programma!
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...