vervanger voor eq

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • amigo
    • May 2004
    • 64

vervanger voor eq

Hallo,

Wij zijn toe aan de vervanging van de eq (jb-systems 215)
    het probleem zit hem in de jack aansluitingen, maar omdat hij toch al 17
    jaar oud is gaan we hem vervangen...

na wa rond kijken op't internet en het volgen van dit forum zit ik met devolgende vraag.

is één van onderstaand toestelletjes een waardige vervanger voor onze eq. maar dan met verschillende extra's

ps, onlangs een mengtafel (jb-systems) gekocht met gescheiden toonregeling

ps2,U ziet dat we vooral B merken gebruiken, maar voor ons doel zeker voldoende.

Behringer MDX 2600

technische gegevens

Interactive Reference-Class 2-Channel Expander/Gate/Compressor/ Peak Limiter with Integrated Dynamic Enhancer, De-Esser and Low Contour Filter.
    The AUTOCOM PRO-XL MDX1600 is loaded with many of the same features as the COMPOSER PRO-XL. Additionally it features a unique adjustable IDE dynamic enhancer that provides subtle and very musical compensation for the bass "boost" effect that results from heavy compression.

Of

JB Systems - SE100 [LIST][*]Professionele multi-band sound enhancer: voegt harmonische tonen toe aan de muziek, wat de definitie en de transparantie fel verhoogt[*]Dynamiseert de bassen behoorlijk[*]Gescheiden regelbare subwoofer-uitgang met instelbare afsnijfrequenties[*]Polariteit inversieschakelaar voor de subwoofer[*]50Hz/100Hz bass processor filter[*]Enhancer multi-band tuning van 1kHz tot 8kHz[*]Gebalanceerde XLR ingangen/uitgangen[/LIST]of toch maar de nieuwe uitvoering, JB Systems - EQ215 [LIST][*]2x 15-bands stereo equalizer[*]Symmetrisch of asymmetrisch gebruik[*]Keuzeschakelaar bereik: +6 dB/+12 dB[*]Schakelaar equalizer bypass[*]Schakelaar voor subsonic filter[*]19" inbouwbaar[/LIST]
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

Geef dan ook even aan wat je doel is, oftewel, waarvoor je deze EQ in zet, de vervanger in gaat zetten.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• amigo
      • May 2004
      • 64

staat in het het "drive-in forum" dus daar gaat hij ook bij gebruikt worden...

en onze "oude" eq wordt gebruikt om de tonen te regelen...

nu is de vraag of de voorgestelde toestelletjes dat ook doen...

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Je zet hier drie apparaten neer die bahalve dat ze alledrie voor geluid bedoeld zijn vrij weinig met elkaar te maken hebben.

- de eerste is een apparaat dat zorgt voor de kwaliteit van binnenkomend geluid(even kort door de bocht.) de essen (klank-aanpassingen in bepaalde vlakken (ookwel ontslissen genoemd)
        gate, afregelen van de gevoeligheid van de microfoon.(bij welke drempelwaarde gaat hij geluid opnemen. compressor (geluid compressen)
        allemaal heel oppervlekkig gezegt, maar het heeft dan ook niets met jou vraag te meken..

deze valt dus af..

- de tweede is een soort Pimp My Geluid kastje..
        diepere bassen.. enz ook niet waarom jij vraagt en een geheel ander apparaat dan de eerste..

- de derde is een equalizer
        zelf heb ik liever een 31 bands apparaat omdat de frequentiebanden hiervan smaller zijn en bij het zogenaamde uitfluiten van een mic dus minder je geluid beinvloeden wanneer je een bepaalde band dempt dan met brede frequentiebanden..

Maar voor een disco is een 15 bands wel toereikend..

ik zou dus als ik alleen uit deze drie mag kiezen voor de onderste gaan puur omdat dit het enige apparaat is dat doet waar jij om vraagt.
        de andere 2 zijn voor totaal andere functies.. je gaat ook niet fietsen op een arreslee.. en dit vergelijk is ongeveer hetzelfde
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• amigo
          • May 2004
          • 64

Ok Bedankt, dat is wat ik moest weten... je ziet door de bomen ineens het bos nietmeer hé

Behringer heeft verschillende van deze kastjes in z'n cateloog staan.

Ik ga terug voor de 15 bands eq

Mvg Luc

Comment

• AllroundRoLo
            • Jan 2006
            • 52

Kijk eens voor een DBX 2 kanaals 31 bands. zijn niet zo duur, maar wel kwaliteit.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by AllroundRoLo
              Kijk eens voor een DBX 2 kanaals 31 bands. zijn niet zo duur, maar wel kwaliteit.
              ^^^^^ Mee eens. Kosten een paar honderd euro geloof ik maar ze gaan minstens tien keer langer mee als een Behringer of een JBSystems bak. En sinds je toch alleen een EQ nodig hebt, koop dan ook een EQ en niet een apparaat wat zeshonderd verschillende dingen (allemaal in mindere mate) kan.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

ben ik het deels mee eens,

de eq waar luc om vroeg is al een vrij standaard EQ, zitten geen vreemde functies op..

uiteraard is de DBX van betere kwaliteit, maar ik neem aan dat hij niet voor niets met JB komt aanzetten. deze zijn stukken goedkoper dan de dbx..
                ik ben wel met jullie eens dat als het prijsverschil geen probleem is hij beter de 31 bands DBX kan nemen..
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Upgrading your system
                  ben ik het deels mee eens,

de eq waar luc om vroeg is al een vrij standaard EQ, zitten geen vreemde functies op..

uiteraard is de DBX van betere kwaliteit, maar ik neem aan dat hij niet voor niets met JB komt aanzetten. deze zijn stukken goedkoper dan de dbx..
                  ik ben wel met jullie eens dat als het prijsverschil geen probleem is hij beter de 31 bands DBX kan nemen..
                  Maakt DBX trouwens geen 15-banders?
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Jazeker, DBX brengt een dual 15 bands EQ op de markt.

Deze is echter nog steeds veel duurder dan die van JB

Comment

Working...