Flightcase?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luuk.
    • Jun 2007
    • 9

Flightcase?

Hallo,

Ik had een vraagje aan jullie allemaal, welk merk flightcase is om aan te raden?

Ik heb gehoord dat die van Dap Audio niet echt sterk zijn, zou graag een Flightcase 19inch 16HE rackcase met topmounting willen aanschaffen.

Welk zouden jullie mijn aanraden?

Met vriendelijke groeten,

Luuk.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

een dap of prodjuser is goedkoop, en als je het hobbymatig gebruikt, geen smijt en gooi werk mee vericht, maar er een beetje op een vriendelijke manier mee omgaat, dan is z'n caseje hartsikke leuk voor het geld.

ben je een profi bedrijf die elk weekend on the road is zou ik kiezen om iets te laten maken bij een case bouwer,

en ben je een handige klusser kan je ook overwegen om het zelf te doen

een 2e hands case is ook een optie

succes

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

klopt wat jens zegt...

nog een tip;

ben je zelf een beetje handig met popnagels en flightcase materiaal.
      dan kun je je kist ook bij Proflite te zutphen bestellen als bouwpakket. Alles is netjes op maat gemaakt, tot de profielen aan toe...enige wat je moet doen is een middagje popnagelen en lijmen.

Scheelt je de helft van t geld, en de materialen zijn professioneel.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• lightzone
        • Oct 2006
        • 261

Originally posted by jens
        een dap of prodjuser is goedkoop
        succes
        was dit nu juist niet een heel goed merk?
        jumping is not a crime

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

ehh...nee

prodjuser is wel weer wat beter dan DAP, maar als je echt goeie kwaliteit wil, moet je toch echt materialen bestellen of bij een flightcase bouwer langs.

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

prodjuser vin ik niet een "heel goed merk" maar ze maken leuke,betaalbare kisten.

iets wat voor de hobbyisten/ semi prof prima kan voldoen en zeker aan te raden is.

maar voor dagelijks gebruik liever een kist met penn beslag dikke profielen zware hoeken en noem maar op....

Comment

• Stage-Q
              • Sep 2007
              • 389

eerst kocht ik wel eens een kist (pro), maar toen ik steeds meer moest hebben ben ik ze zelf gaan maken. Scheelt een hoop geld op jaarbasis, en ik ben er zeker van dat ze goed zijn.

Comment

• lightzone
                • Oct 2006
                • 261

was prodjucer niet het fc merk van pioneer?

ofja , niet van pioneer , maar ze hebben ook vrij prijzige fc's met pioneer op enzo

en de slant reeks...

of heb ik me dat al die jaren verbeeld?
                jumping is not a crime

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

ik heb ook tijd lang prof gebouwt, voor het bedrijf waar ik werkte.

die bouwpakketjes zijn idd een goede optie....een goede case is ook mm werk en begint al bij het zagen. , het lijkt wel simpel maar als je een tunneltje bouwt en je deksel past maar goed aan 1 kant van de case is dat toch wel lastig

mischien moet de starter even vermelden waar die de case voor wil gaan gebruiken?

Comment

• Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

Originally posted by Stage-Q
                    eerst kocht ik wel eens een kist (pro), maar toen ik steeds meer moest hebben ben ik ze zelf gaan maken. Scheelt een hoop geld op jaarbasis, en ik ben er zeker van dat ze goed zijn.
                    True, en je hebt ook het voordeel dat ze compleet op maat gemaakt kunnen worden. Ik vind de prijzen overigens zeker nog meevallen als je alles in losse onderdelen bestelt (gezaagd) en dan zelf in elkaar zet. Iemand die een beetje goed om kan gaan met een boormachine en een ijzerzaag moet er niet al te veel moete mee hebben gok ik.

Voor een of andere standaard combinatie zou ik ook af en toe naar een Slantje ofzo kijken. Maar met de losse onderdelen kun je natuurlijk alle kanten op.

Ik zit zelf alleen nog een beetje te kijken (sinds cases toch wel top priority zijn voor onze drive-in, boven alle andere spullen), wat de beste materiaalkeus zou zijn: 9mm betonplex of 9mm multiplex (geplastificeerd). Laatstgenoemde is mer m2 iets duurder maar in hoeverre merk je dat in praktisch gebruik? Mogelijk is betonplex weer zwaarder.
                    First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

als je een tunneltje bouwt en je deksel past maar goed aan 1 kant van de case is dat toch wel lastig
                      begrijp dat jij losse deksels maakt??

ik maar ze al jaren gewoon als dichtgelijmde doos en zaag de open met een zaagtafel/formaatzaag of festool circelzaag met lineaal.. altijd perfect passende deksels
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...