Bose acoustic wave canon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dimi
    • Oct 2002
    • 91

Hoi René,

om nog heel even op je aansluitmanier aan te halen: is het niet logisch om de 802c controller pas na het actief filteren te plaatsen? De controller is toch alleen voor de brilletjes bedoelt? Kan me voorstellen dat er dan te veel kleuring/vervorming in het laag ontstaat.

Zijn aparte pijpen en kostten nieuw waarschijnlijk een vermogen (hoeveel?). Wanneer heb jij het over een koopje als je ze tweedehands aanschaft? 300 p/s oid?

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Nieuw -advies- prijs was 3200 echte guldens , omgerekend dus 1452,09 euro....
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• DJ René Lust
        • Oct 2007
        • 14

Originally posted by Dimi
        Hoi René,

om nog heel even op je aansluitmanier aan te halen: is het niet logisch om de 802c controller pas na het actief filteren te plaatsen? De controller is toch alleen voor de brilletjes bedoelt? Kan me voorstellen dat er dan te veel kleuring/vervorming in het laag ontstaat.

Zijn aparte pijpen en kostten nieuw waarschijnlijk een vermogen (hoeveel?). Wanneer heb jij het over een koopje als je ze tweedehands aanschaft? 300 p/s oid?

Nee nog minder dan 300,- per stuk, dus echt een koopje.....

Comment

• DJ René Lust
          • Oct 2007
          • 14

Originally posted by beyma
          Nieuw -advies- prijs was 3200 echte guldens , omgerekend dus 1452,09 euro....

Volgens mij kost de type 2 nog duurder dan 1450 euro, maar dat zou ik er inderdaad niet voor over hebben.

Comment

• Dimi
            • Oct 2002
            • 91

ik ben nog even op aan het wachten maar kan er misschien een voor een schappelijke prijs overnemen. Eens kijken of dat gekke ding wat in de huiskamer kan betekenen voor m'n home cinema, anders even als test met muziek draaien gebruiken.

Als dat niks is dan kan ik hem wel kwijt via marktplaats vermoed ik (of bij jou?), maar dan moet ik er zelf dus ook niet teveel voor hoeven te betalen.

Comment

• DJ René Lust
              • Oct 2007
              • 14

Originally posted by Dimi
              ik ben nog even op aan het wachten maar kan er misschien een voor een schappelijke prijs overnemen. Eens kijken of dat gekke ding wat in de huiskamer kan betekenen voor m'n home cinema, anders even als test met muziek draaien gebruiken.

Als dat niks is dan kan ik hem wel kwijt via marktplaats vermoed ik (of bij jou?), maar dan moet ik er zelf dus ook niet teveel voor hoeven te betalen.
              Nou aan 2 heb ik er wel genoeg, Maar wil je het beste resultaat hebben nemen er dan echt een DBX 120A bij. Succes

Comment

• sparky
                • Apr 2002
                • 2104

of koop een echte sub, sorry hoor...
                Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

Hehehe, in de huiskamer wilde ik hem ook gebruiken, ik kwam niet verder dan de voordeur, toen stond m'n vrouw met uitgestoken vinger en zo'n typisch "heeeeel gauw weg met dat ding" gezicht

Later dus bij een nog wel bij die vriend in zijn antikraak kerk geprobeerd, maar dat was wel even een sensatie hoor! (maar dat had ik al gezegt geloof ik)
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Dimi
                    • Oct 2002
                    • 91

ach, als je een redelijk waardevast product voor relatief weinig kunt kopen kun je toch eens een keer mee spelen? Ik heb in de woonkamer nu een REL subwoofer en deze helemaal 'getuned' op de huiskamer mbv roomEQ-wizard software, PC en dB meter. Ik heb daar een veel gebruikte Behringer FeedBackDestroyer pro voor gebruikt (2 maal 12 parametrische EQ-banden). Hardstikke leuk om te doen, zelfde truucje eens herhalen met dat leipe monster Als niks is kun je altijd weer doorverpatsen, altijd wel een liefhebber (of gek) voor te vinden, toch?

Overigens zijn er in de HiFi en HT-scene wel meer gasten te vinden die delen PA-componentengebruiken. Verder heb ik ook nog een RCF ESW1018 sub staan, volgens mij blaast die makkelijk dat Bose-ding weg (las volgens mij hier ergens dat er iemand meer dan 130dB uit perste op 45Hz) Dat red dat cannon niet als ik de specs van ze erbij haal.
                    Last edited by Dimi; 08-11-07, 08:31. Reason: toevoeging

Comment

• DJ René Lust
                      • Oct 2007
                      • 14

Maakt nog heel wat los zo'n vraagje op het forum.
                      Er zijn veel voors en tegens te horen. Ik vraag me alleen af of al die mensen met een mening over het wave canon ze wel "echt" goed gehoord hebben. En los van het horen, ik doe al bijna 30 jaar van alles met geluid.
                      Veelvuldig heb ik basboxen in de openlucht getest, gewoon op straat. Voor een normale 18" sub draait niemand zijn nek om. Voor de baspijpen stoppen de mensen al zonder dat ze aanstaan. Ze roepen iets bij mensen op. Ik zie er zelfs commercieel voor de disco nog voordelen in want hier praten mensen namelijk over. Tuurlijk begrijp ik ook dat het uiteindelijk om het geluid gaat maar daar hoef ik me niet voor te schamen. Ook al realiseer ik mij ook wel dat ze het vermoedelijk wel afleggen tegen een dubbele 18". Ze zijn mij goed genoeg en niet van het soort 13 in het dozijn.

Mooier nog, ik heb er 2 en dat kan niet iedereen zeggen.
                      (benieuwd wie de eerste is om te zeggen, gelukkig heb ik ze niet)

René Lust
                      Last edited by moderator; 08-11-07, 10:33.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

rene, je hebt groot gelijk. Als uithangbord voor je disco en voor een paar knaken ben je bijzonder. En de klant wil nog wel kicken op groot/indrukwekkend/bose dus schrijf die dingen op je promo-butget en je hebt al gelijk (minder dan 600 euro zei je toch?) Gitaristen lopen vaak zat met lege marshallversterkertorens te sjouwen dus nieuw is dit niet.

Ik heb in meerdere zaken die dingen gehoord en blijf van mening dat ik ze niet mooi vind. Maar als jij een drive in met een technoavond twee van die impressive sinister ogende zwarte joekels op je publiek richt, tsja... dan scoor je gegarandeerd! Zelfs al zet je ze niet aan
                        lekker belangrijk!

Comment

• DJ René Lust
                          • Oct 2007
                          • 14

Verder getest met wave canonnen

Er zijn 2 goede opstellingen.

Voor de disco in combinatie met 4x302 en 12x802 voorzien van powersoft 2804 versterkers 3x (dus 12x 700 watt)
                          Controller van bose op bi amp en de canonnen via filter onder 50 hz (maakt niet uit wat voor filter) daarna via de DBX 120A. Dit ontlast de 302 van ergste basdruk en de canonnen geven een lekkere voelbare bas.

Voor het kijken van een film red je het met 802´s.
                          Zet deze dan via de controller op full range. Met dezelfde zetting als boven voor de baspijpen kan je de film voelbaar kijken. De pirates 2 is een aanrader.

Comment

• Dimi
                            • Oct 2002
                            • 91

ja, die filmt knalt af en toe lekker

Comment

• alex100
                              • Nov 2008
                              • 2

hallo,

mooie verhalen over de awc's nou heb ik ook een probleem met het type 1 !(heb ik 2x)de randen van de woofers zijn los over een stuk van 3 cm ! nou gaan de awc's klapperen maar als ik mijn vinger op de scheur leg is t weer ok!!!! kan ik dit repareren of is t beter een vervanger te kopen zo,ja welke speaker is dan ok????

gr alex

Comment

• Stage-Q
                                • Sep 2007
                                • 389

nieuwe speakers...
                                Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

Working...