Dynacord S1200 Hulp gevraagd..!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RoN-E
    • Sep 2007
    • 12

eh misschien heeel dom,

maar aan de achter zijde zit een knopje met bridge mode.. nu weet ik wel wat dat is, maar deze stond aan.. zal maar zeggen..
    nu weet ik niet of dat ook zaterdag al was, of dat ik deze per ongeluk met het open maken heb ingedrukt..

maar als deze mode aan stond, dan komt er toch niets uit kanaal A en B, maar alleen uit het "bridge" kanaal van de versterker?? of?

zo, dit was mijn laatste vraag, morgen ook maar is testen..

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

ik mag toch hopen dat je die zaterdag niet aan hebt gezet.

Je verhoogt dan het vermogen, maar halveert de Impedantie
      Last edited by Stage-Q; 03-10-07, 15:38.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

De S1200 heeft voor de bridge-mode een aparte 3e speakon aansluiting.
        Als jij de normale twee (A en B) hebt gebruikt, kan dat niet de oorzaak van jouw probleem zijn geweest.
        Het schakelaartje voor de bridge-mode ligt behoorlijk "verzonken" in het achterpaneel. Kun je zonder pennetje oid eigenlijk niet per ongeluk hebben ingedrukt. (heb er zelf ook 2 in gebruik op monitor, dus ken hem van haver tot gort....)
        Weet je wel zeker dat -ie ingedrukt staat/stond?

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by Stage-Q
          ik mag toch hopen dat je die zaterdag niet aan hebt gezet.

Je verhoogt dan het vermogen, maar halveert de Impedantie
          Dan zouden allebei de kanalen evenveel overbelast worden en tegelijk klappen. Dus dat is het probleem duidelijk niet
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• RoN-E
            • Sep 2007
            • 12

als ie ingedrukt staat is de bridge mode aan, en hij was ingedrukt.. maar dan zou dat afgelopen zaterdag ook zo zijn, heb namelijk niet per ongeluk met een pennetje het knopje in gedrukt..

iig, als de bridge mode aan staat, komt er dan signaal uit A en B?

en SPS, een beetje stof, kan dat mijn probleem veroorzaken? want ze hebben het hier over veel stof, maar ik vond het in de versterker nog wel meevallen..

Comment

• Dyna-freak
              • Nov 2005
              • 50

Ik heb ontelbaar velen S1200 eindtrappen hersteld (ik blijf het zeggen, het zijn geen echte Dynacords), maar dit heb ik zelf nog niet meegemaakt. Als een S1200 oververhit is, dan vallen de relais van allebei de kanalen af, de versterker zou dus helemaal niets meer produceren aan geluid. Ik vermoed
              dat het in de ingebouwde limiter/TBC/voortrap circuit zit. Ook de voeding is in orde, want beide kanalen delen dezelfde voeding. PAS OP VOOR DE KOELRIBBEN, DEZE STAAN ONDER SPANNING (+/-80V) ALS DE AMP WERKT!
              Have a break, have a Dynacord Cobra set!

Comment

• RoN-E
                • Sep 2007
                • 12

Ok, het enige moment om te testen is a.s. zaterdag ochtend. heb het even druk gehad met andere zaken. Maar zaterdagavond draai ik het feest van mijn broertje..

waarschijnlijk verstandig een versterker te huren? en zo ja, welke versterker is gelijkwaardig aan s1200?

Mocht de versterker nog steeds hetzelfde mankement hebben, dan maar laten repareren.

DJ's bedankt..
                Last edited by moderator; 18-10-07, 21:33.

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

een versterker die gelijk waardig is aan een s1200?

een versterker met hetzelfde vermogen van bijvoorbeeld crown,crest,carver,andere dynacord, noem maar op....meeste geluidsbedrijven hebben wel iets in de verhuur wat een beetje degelijk is.
                  en zij kunnen je ook zeker advies geven.

voor die +/- 20 euro huur zou ik zeker het risico niet gaan lopen dat me sub halverwege de avond eruit ligt

verder als je er zelf niet al te veel verstand van heb zou ik hem ergens laten repareren. maar voordat je dat doet zou ik hem eerst zelf eens grondig testen ( voluit een paar uur laten draaien en dan luisteren wat ie precies doet..... en alles controleren ( bekabeling en derg noem maar op)

iig succes!

Comment

• RoN-E
                    • Sep 2007
                    • 12

Wie wil (tegen betaling uiteraard) mijn Dynacord S1200 controleren en zonodig repareren?

Of wie wil mij gegevens sturen van een (goede) reparateur?

De versterker valt nog steeds "uit" bij vol vermogen.

Alvast bedankt!

Comment

• ewald
                      • Aug 2000
                      • 93

Probeer het eens zonder je luidsprekers aan te sturen.
                      Misschien zit er steeds kortstondige kortsluiting in je bekabeling of in je speakers. Daar kan de versterker erg warm van worden.

Het foutje dat de versterker in bridge mode stond heb ik ook gehad.
                      Je krijgt dan wel geluid uit ch a en b.

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                        • Nov 2000
                        • 299

heb je al eens een flinke dreun op de versterker gegeven....

Een probleempje bij dynacord versterkers wil juist het speaker relais zijn.
                        Ik heb dit al diverse keren met dynacord amps gehad , ook met de 1200.
                        door de waarschijnlijk slechte contacten in het relais zal het geluid slechter klinken door de contact overgang.

een flinke dreun is de (zeer) tijdelijke oplossing het geluid zal al dan niet krakerig terug komen.

let wel dit is gewoon praktijk ervaring.

door in en uitschakelen schakel je feitelijk ook het LS relais, daarom werkte het weer na het inschakelen.

ik neem aan dat de protect led niet brand (oplicht hoop ik eigenlijk )

Comment

• Disco Service Apeldoorn
                          • Nov 2000
                          • 299

kan dyna feak eens uitleggen wat hij bedoelt met "het zijn geen echte dynacords"?

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by Disco Service Apeldoorn
                            heb je al eens een flinke dreun op de versterker gegeven....

Een probleempje bij dynacord versterkers wil juist het speaker relais zijn.
                            Ik heb dit al diverse keren met dynacord amps gehad , ook met de 1200.
                            door de waarschijnlijk slechte contacten in het relais zal het geluid slechter klinken door de contact overgang.

een flinke dreun is de (zeer) tijdelijke oplossing het geluid zal al dan niet krakerig terug komen.

let wel dit is gewoon praktijk ervaring.

door in en uitschakelen schakel je feitelijk ook het LS relais, daarom werkte het weer na het inschakelen.

ik neem aan dat de protect led niet brand (oplicht hoop ik eigenlijk )
                            met de voorhamer.. of nog liever met de shovel..

Comment

Working...