Reloop RMP 2 of Pioneer CDJ-200

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

Reloop RMP 2 of Pioneer CDJ-200

Ik ben al een lange tijd aan het twijfelen welke nieuwe cd-spelers ik ga kopen.

Reloop RMP-2:

Of Pioneer CDJ-200:

Pluspunten Reloop RMP-2 t.o.v. Pioneer CDJ-200:

- Formaat (Pioneer CDJ-1000 formaat)
    - Groter Jogwheel
    - Meer effecten
    - Scratch

Mijn budget is maximaal E 1000,- (ik ben pas 15). Wanneer ik een groter budget had was ik snel klaar: Pioneer CDJ-800... Maar nog verder doorsparen doe ik niet.

Ik wil ze vooral gaan gebruiken om thuis wat te draaien/oefenen en voor mijn (kleine) drive-in. Muziek die ik draai is enkel commercieel (Dance en Top 40)

Hoe zit het met de kwaliteit tussen deze twee? Is de Pioneer qua kwaliteit veel beter wanneer je ermee gaat slepen?

Voor welke zouden jullie gaan?
    Last edited by dj_bob; 14-09-07, 19:49. Reason: Foto's toegevoegd, post uitgebreid
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Kwalitatief is pioneer (veel) beter...
    Maar zoals je zegt, die reloop heeft veel meer... (beetje kopie van de pio 1000)

Ik denk dat je beter af bent (voor thuis en als je voorzichtig bent met je spul) met die reloop.

Reloop maakt toch ook vrij goede dingetjes...

Moet zeggen dat ik de speler nog niet gebruikt heb.

grtzzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• Stage-Q
      • Sep 2007
      • 389

Pioneer, zondermeer.

Reloop ben ik nooit zo weg van geweest.

zelf draai ik ook en heb ik 2 denons dn-s3500's en een pioneer djm400.

Ik zeg altijd, je kunt beter iets meer uitgeven voor goed spul, dan dat je later niet happy bent met de goedkopere apparatuur.
      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• dj_bob
        • Aug 2005
        • 112

Bedankt voor de reacties tot nu toe, ik ga denk ik voor de Pioneer, aangezien hier de kwaliteit toch een stuk beter van blijkt te zijn (dit is voor mij toch best belangrijk omdat ik hem ook voor drive-in wil gebruiken). En daarbij ik twijfel of ik die extra functies van de reloop wel zou gebruiken.

Ik wil de speler puur gebruiken om commerciele dance muziek te mixen/beatmixen (zoiets als bijv. de Sensation White 2007 Cd's).
        Dit moet na veel oefening toch wel lukken met twee CDJ-200's, ofniet?
        Last edited by dj_bob; 18-09-07, 15:50.

Comment

• Stage-Q
          • Sep 2007
          • 389

als jij de skills ervoor hebt, kun je een heel eind komen.

succes met de aanschaf verder

Comment

• Dj-Sjors

Is het geen idee om de pioneer cdj-800's tweede hands te kopen ze staan er genoeg voor 500 euro per stuk (heb je wel de mkI) maar of dat zo'n probleem is.

Comment

• dj_bob
              • Aug 2005
              • 112

Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

Naar tweedehandse CDJ-800's heb ik ook gekeken, maar aangezien hier veel vraag naar is lopen de prijzen al snel op richting de 1000-1100 euro voor een setje. Dit vind ik best veel geld voor een speler van een jaar of 3 waarvan de garantie dus is vervallen.

Voor 900 euro heb ik twee keer de Pioneer CDJ-200 nieuw, met 3 jaar garantie.

Ik wil het risico gewoon niet lopen dat wanneer ik twee tweedehandse heb gekocht, ze na een jaar gerapareerd moeten worden voor een fors bedrag.

Hierbij komt nog dat dit mijn eerste Table-tops zijn en ik pas 15 jaar ben, wanneer ik over een paar jaar ben uitgekeken kan ik de cdj-200's waarschijnlijk weer makkelijk verkopen tegen een redelijke prijs, en twee nieuwe CDJ-800's kopen.
              Ik wil er dus eerst zeker van zijn dat het mixen me een beetje lukt.

Verdere reacties zijn nog steeds van harte welkom!

Comment

• LJKEVIN
                • Dec 2005
                • 426

Er zijn VEEL mensen die een hoge pet op hebben van Pioneer... oke, ze maken over het algemeen goed spul.
                (Vindt zelf de cdj-100 nog altijd de ideale cd speler.)

Voor een jongen van 15.. en vooral voor op de kamer.. was ik allang voor Reloop gegaan.

(voorbeeld: zelfs in de pioneer cdj1000 mk3 zitten lasertjes van 3,50..(ook niet allemaal top kwaliteit materiaal!)

De ontwikkeling en de naam.. daar betaal je ook een smak geld voor...!
                Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

Ja maar Reloop heeft een bangelijk slechte service en als 15 jarige vind je dat ook niet leuk. Bij Pioneer heb ik een dubbel gevoel: ik vind het niet super van kwaliteit maar wel deftig hoor. Maar als ze toch eens kapot gaan zijn de herstelkosten vrij hoog vind ik en dat vind ik dan ook weer niet leuk. Zit Numark of Stanton zo niet wat tussen de beide in?
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stage-Q
                    • Sep 2007
                    • 389

Originally posted by laserguy
                    Ja maar Reloop heeft een bangelijk slechte service en als 15 jarige vind je dat ook niet leuk. Bij Pioneer heb ik een dubbel gevoel: ik vind het niet super van kwaliteit maar wel deftig hoor. Maar als ze toch eens kapot gaan zijn de herstelkosten vrij hoog vind ik en dat vind ik dan ook weer niet leuk. Zit Numark of Stanton zo niet wat tussen de beide in?
                    inderdaad; Numark, Stanton of Denon zitten hier vrij mooi tussenin met leuke prijzen. Snap niet waarom hier bijna nooit naar wordt gekeken.

Comment

• LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

Dan zou ik voor Denon gaan...
                      (zeer degelijk, en goed aan onderdelen te komen.)

met Numark (dubbele cd spelers) heb ik de ervaring dat ze overslaan.
                      + dat de knoppen van Numark vrij hard ingedrukt moeten worden.

en bij Stanton heb ik al gemerkt dat je de schermpjes niet duidelijk kunt aflezen.
                      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• dj_bob
                        • Aug 2005
                        • 112

Ik heb gisteravond 2x de CDJ-200 van Pioneer besteld. Ik ben redelijk zeker van mijn keuze.

Waarom geen...

Denon DN-S1000 (€ 399,-): Erg kleine speler, veel functies waarvan ik denk dat ik ze niet gebruik. Verder lijkt het Jog-Wheel me ook niet fijn, aangezien je deze moet "induwen".

Reloop RMP-2 (€ 499,-): Kwaliteit blijkt toch minder te zijn dan de pioneer. aangezien ik ermee wil gaan slepen, vind ik dit toch een minpunt.

Stanton C 314 (€ 449,-): Kwaliteit blijkt minder te zijn dan de Pioneer en het display is slecht leesbaar. (geen dot-matrix)

Daarom ben ik dus voor de CDJ-200 gegaan, lekker simpel en kwalitatief goed. Nu heb ik voor € 894,- een leuk setje van twee Pioneers waarop ik flink kan gaan oefenen met beatmixen. Ik heb ze gekocht bij een bekende webshop, hier kreeg ik 3 jaar garantie en wanneer de spelers me niet bevallen mag ik ze binnen 30 dagen terug sturen...

Hopelijk krijg ik er geen spijt van
                        Last edited by dj_bob; 26-09-07, 20:42.

Comment

• dj_bob
                          • Aug 2005
                          • 112

Sinds afgelopen maandag ben ik in het bezit van 2x de Pioneer CDJ-200

Heb er nog geen spijt van, heerlijke speler. Vooral de knoppen vind ik zeeer fijn, reageren direct, bij mijn vorige zat er altijd een tijdje tussen.

Ik heb op een ander forum iets gelezen van een bugje, een raar geluid wanneer je de Jet en Hold knop indrukt, en daarna FDW draait met het Jog-Wheel. Dit bugje zit er bij mijn spelers ook in. Weet iemand of hier een update of zo voor is?

Het enige vreemde was toen ik de dozen uitpakte, een speler zat in de doos in een rare kartonconstructie, die andere zat tussen twee stukken karton van "eierdoos-materiaal". Zijn dus verschillend ingepakt, vraag me af hoe dit kan.

Comment

• Stage-Q
                            • Sep 2007
                            • 389

ehh heb je geen 2e handse gekocht vanwege die verpakking?

software updates zijn er niet voor de cdj-200's.

een bug is een bug, en die zul je blijven houden.

Comment

• dj_bob
                              • Aug 2005
                              • 112

Jammer dat er geen updates zijn...

Nee, ik heb geen tweedehandse gekocht, beide zijn nieuw. Ik heb gekeken naar de productiedatums, 1 CDJ is van juli 2007 en de andere is van augustus 2007.

Ik weet alleen niet meer welke uit welke doos komt

Maarja, ik vond het wel grappig/raar.

Comment

Working...