Ik draai met 2 Top JBL EON 15 en 2 subs Eminence Kappa 15 LFA, ik krijg het geluid met draaitafels niet goed, afgelopen zaterdag gingen de tops bij hoger volume later op de avond rondzingen. Met CD's heb ik dat niet. Wat kan er aan de hand zijn ? Waar moet ik de crossover op instellen ?
Crossover instellen
Collapse
X
-
Labels: None
-
Ik denk eerder dat je draaitafels zijn gaan resoneren. Oorzaak kan zijn dat je speakers te dicht bij je tafels stonden
oplossing kan een stoeptegel onder je draaitafel of die mooie kussentjes zijn.
hier nog een topic over het rondzingen van je draaitafel
http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...aaitafels.html
rondzingen ( feedback ) krijg je door een microfoon die te dicht bij een speaker komt dit heeft niet echt wat met je crossover te maken....met een crossover stel je de frequenties in welke je naar je speakers wil sturen ( de lage naar je sub en je hoge naar je toppen) -
De kussens zijn ook niet echt geweldig volgens vele deejays
Je hebt van die rubbertegels..verkrijgbaar bij een bouwmarkt als val-bescherming onder speeltoestellen.. kom ik ook nog wel eens tegen..
en is op maat te snijden...Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay PakyComment
-
ik zou een nieuwe crossover kopen. Wel een beetje een goeie, van minstens een eurootje of 3000...Ik draai met 2 Top JBL EON 15 en 2 subs Eminence Kappa 15 LFA, ik krijg het geluid met draaitafels niet goed, afgelopen zaterdag gingen de tops bij hoger volume later op de avond rondzingen. Met CD's heb ik dat niet. Wat kan er aan de hand zijn ? Waar moet ik de crossover op instellen ?Comment

Comment