Crossover instellen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • comebackkid
    • Aug 2007
    • 1

Crossover instellen

Ik draai met 2 Top JBL EON 15 en 2 subs Eminence Kappa 15 LFA, ik krijg het geluid met draaitafels niet goed, afgelopen zaterdag gingen de tops bij hoger volume later op de avond rondzingen. Met CD's heb ik dat niet. Wat kan er aan de hand zijn ? Waar moet ik de crossover op instellen ?
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

Ik denk eerder dat je draaitafels zijn gaan resoneren. Oorzaak kan zijn dat je speakers te dicht bij je tafels stonden

oplossing kan een stoeptegel onder je draaitafel of die mooie kussentjes zijn.

hier nog een topic over het rondzingen van je draaitafel

http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...aaitafels.html

rondzingen ( feedback ) krijg je door een microfoon die te dicht bij een speaker komt dit heeft niet echt wat met je crossover te maken....met een crossover stel je de frequenties in welke je naar je speakers wil sturen ( de lage naar je sub en je hoge naar je toppen)

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Laten we zo'n float-dingetje kopen inplaats van een stoeptegel...
      Lijkt me mooier, handelbaarder,veiliger,...

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• vasco

• Oct 2003
        • 2568

Inderdaad gevalletje feedback.
        Van je crossover afblijven als het verder goed klinkt en het probleem bij de bron aanpakken.

Comment

• LJKEVIN
          • Dec 2005
          • 426

De kussens zijn ook niet echt geweldig volgens vele deejays

Je hebt van die rubbertegels..verkrijgbaar bij een bouwmarkt als val-bescherming onder speeltoestellen.. kom ik ook nog wel eens tegen..
          en is op maat te snijden...
          Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by comebackkid
            Ik draai met 2 Top JBL EON 15 en 2 subs Eminence Kappa 15 LFA, ik krijg het geluid met draaitafels niet goed, afgelopen zaterdag gingen de tops bij hoger volume later op de avond rondzingen. Met CD's heb ik dat niet. Wat kan er aan de hand zijn ? Waar moet ik de crossover op instellen ?
            ik zou een nieuwe crossover kopen. Wel een beetje een goeie, van minstens een eurootje of 3000...

Comment

• bones2001
              • Aug 2003
              • 741

ik zou een nieuwe crossover kopen. Wel een beetje een goeie, van minstens een eurootje of 3000...
              Zooo,
              weer een slecht weekend gehad...??
              Mixen is net als schilderen.
              Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...