draaitafel op pa-mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

draaitafel op pa-mixer

Om eerlijk te zijn moet ik al een beetje lachen om de titel van mijn topic maar goed...

Volgende week zaterdag een klusje op een straatfeest, komt een dj wat jaren 70 plaatjes draaien en die wou graag een paar platenspelers hebben voor zijn singeltjes.

Nu is dit een vrij low-budget klusje, en een niet professionele dj die geen eisen stelt qua merk of materiaal alleen wil hij graag 2 draaitafels hebben.
    Nu zit ik met het volgende, ik heb zelf geen dj-mixer met phono ingangen, voor de enkele keren dat wij wat drive-in werk doen gooien we gewoon een dubbele cd-speler op een pa-tafeltje, vooral ook omdat er vaak ook een aantal microfoons nodig zijn. (Deze dag ook, wordt een of andere jumpstyle cursus gegeven en die lui hebben een paar microfoons nodig).

DJ gaat gewoon werken op een paar oude (van zolder gehaalde en stoffige) platenspelers.
    Maar nu komt dus het probleem met het niveau verschil tussen een draaitafel en een cd-speler: ik heb al even geƫxperimenteerd door de draaitafel op 2 mono kanalen te steken en de ingangsgevoeligheid met de gain knoppen behoorlijk hoog te zetten, dit wil op zich redelijk maar ik heb toch het idee dat het zachter is dan een cd-speler met de gain op 0.

(Als ik via de PFL kijk lijkt deze echter wel even hard binnen te komen als de cd-speler?)

Gaat dit werken of moet er echt een voorversterker tussen, kan het op een alternatieve manier?

Gebruikte mengtafel is een Soundcraft Spirit SX.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Niet gaan knoeien Hugo... huur ergens goedkoop een mixertje in... wat kost tegenwoordig een JB Mixer nog aan dagverhuur?
    En als je toch per se via een PA mixer wil: correctievoorversterker ertussen: versterkt het signaal en past de RIAA filtering toe zodat de klank is wat hij moet zijn.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Koop een budget-mixertje...
      Met iets van 300€ kom je al eindje, jou klusje makkelijker en je kan het gebruiken voor je CD-spelertjes aan te hangen.
      Als je dan zo'n workshops hebt, kan je de CD-speler bij de "lesgever" zetten en je klein mixertje ernaast...

Ik denk niet dat 300€ zo'n grote investering is. (wel dan?)
      Anders een mixer bijhuren voor dat klusje?

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Pff, wat voor afspraak hadden we nou Hugo?

Mail/msn mij maar ff voor m'n Dateq..
        lala..

Comment

• hugovanmeijeren
          • Oct 2004
          • 1436

Nu wil het bij (extreem) toeval zo zijn dat er gisteren een mixertje is komen aanwaaien met precies wat wij nodig hebben...

Oud JBsystems bakje met 2 phono en 2 lijn ingangen. Geen toonregeling gewoon recht toe recht aan schuiven. Maar voor ons doel in dit geval prima.

Gooien we bij de DJ dat bakje neer en dan met 2 lijntjes de pa mixer in waar we de klank nog wat bij kunnen regelen + een aantal microfoons.

En nu zijn we voor 3 tientjes klaar, dus moeten maar niet zeuren.

Wie weet kopen we nog eens een Rodec ofzo.

Groeten Hugo
          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Goed opgelost Hugo
            Wie weet kopen we nog eens een Rodec ofzo.
            Dateq... Dateq... Rodec is te duur voor de kwaliteit die je maar krijgt
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

Rodec is belgisch...
              hahaha... nee (jawel, wel belgisch) ik vind een rodec toch handiger (hier in belgie dus) om vervangknopjes/faders/... te kopen.
              Die vind je hier "overal" zonder echt probleem.

Maar lijkt me dus geen slechte investering.

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

Working...