Kap beschadeging Pioneer CDJ800 MKII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rickman88
    • Jan 2007
    • 16

Kap beschadeging Pioneer CDJ800 MKII

Hallo,

Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een twee tal Pioneer CDJ800 MKII deze eveneens netjes zijn opgeborgen in flightcase. Nu zit ik met het volgende geval bij een van de spelers. Namenlijk deze afgelopen weekend zijn verhuurt , bij het opzetten van de bovendeksel van de case is er een kras langs de ceu knop gemaakt. Weet iemand als het mogelijk is de behuizing van de Pioneer te vervangen dit nml niet door Pioneer vergoed word en wat dit zo genaamde grapje zou gaan kosten? Kan ik dit de verhuurder ongeveer alvast mededelen .

Groet, Rick
    Last edited by Rickman88; 20-08-07, 16:02.
    Gib mich d'r POWER dii ich brauche !!!
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Apparaat openschroeven en kijken naar het artikelnummer van de kap. Die zit ergens in de dwxXXXX reeks. Vervolgens met een beetje mazzel het betreffende artikel bij een Pioneer service center bestellen. En dan monteren....... Dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Het jogweel, display buttons zitten allemaal aan de bovenkant bevestigd. Als je dit nog nooit gedaan hebt is de kan groot dat je achteraf onderdelen overhoudt of dat het apparaat gewoonweg niets meer doet. Je kan het proberen, maar eenvoudig is het niet. Kijk eens op « DJResource.eu » Frontpage naar een artikel waarbij het jogwheel van een 1000 vervangen wordt. Dan heb je een idee waar je aan begint.

Comment

• Rickman88
      • Jan 2007
      • 16

Originally posted by jadjong
      Apparaat openschroeven en kijken naar het artikelnummer van de kap. Die zit ergens in de dwxXXXX reeks. Vervolgens met een beetje mazzel het betreffende artikel bij een Pioneer service center bestellen. En dan monteren....... Dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Het jogweel, display buttons zitten allemaal aan de bovenkant bevestigd. Als je dit nog nooit gedaan hebt is de kan groot dat je achteraf onderdelen overhoudt of dat het apparaat gewoonweg niets meer doet. Je kan het proberen, maar eenvoudig is het niet. Kijk eens op « DJResource.eu » Frontpage naar een artikel waarbij het jogwheel van een 1000 vervangen wordt. Dan heb je een idee waar je aan begint.

Zelf proberen was al zeker niet de bedoeling, vanwege het feit hij nog onder garantie valt, en bij openen van de kappen de garantie vervalt . Wilde het toch wel laten doen door een Pioneer erkend dealer bedrijf. Maar volgens jouw moet het dus mogelijk zijn ?

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5946

Ja kan, ja is kostbaar geintje want vrij arbeidsintensief.

Advies: Naar je aankoopadres, ivm nog lopende garantie.
        Hoewel dit schade herstel niet onder de garantiebepalingen valt zoals je zelf al aangeeft, vervalt de garantie zodra een niet erkend servicepunt de speler voorziet van een nieuwe jas...
        Je wil niet dat eventuele andere claims en aanspraken op garantie komen te vervallen door een bekraste cue knop.

Ik ben wel heel bijzonder wat die schade is, fotootje?
        Maakt voor het oplossen niets uirt, maar ben benieuwd wat voor jou aanleiding is om iets als molest aan te merken in plaats van normale gebruiksbeschadiging.
        Evengoed succes met het herstel.
        Last edited by moderator; 20-08-07, 17:13.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

Een cdj beschadigen is zowieso molest
          Nee, als je het zelf niet moet betalen is alles mogenlijk om te laten fixen...
          Anders is het toch gewoon een nieuwe... (schadevergoeding lijkt me dus menselijker is sommige gevallen)

Ben ook wel benieuwd naar foto'tje.

Laat je dan ook weten hoeveel zoiets ongeveer kost ? (gewoon benieuwd wat de kosten zijn voor herstelling van pio)

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• Rickman88
            • Jan 2007
            • 16

Reactie op post.

@t Mod. Ceu knop is niet beschadig maar kop maar terug op het onderwerp. Aangezien het verkoopadres in Duitsland ligt en dit voor mij 160 km heen / terug is was dit geen optie, echter zijn er wel diverse installatie bedrijven die official dealer zijn van Pioneer zijn en deze ook in de garantie termijn reparatie mogen uitvoeren. Aangezien deze schade niet door eigen gebruik is ontstaan maar door andere tijdens verhuur kunnen wij dit verhalen op hen.

@t DJ nn. Precieze prijs heb ik nog niet van wat dit moet kosten, echter was na schatting een eurootje of €150,00 á €200,00 Max.

Overigens voor de geintresseerde hier een fotootje.
            Last edited by Rickman88; 21-08-07, 18:03.

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Komop he.. Dat valt dus absoluut onder gebruiksbeschadiging.. Als je om dat soort krasjes 300,- aan een reparatie uit wil geven, moet je je zooi gewoonweg niet verhuren! Anders staan je nog héél veel van die (dure)geintjes te wachten..
              lala..

Comment

• Dimi
                • Oct 2002
                • 91

dat lijkt me het risico van verhuren. Ik neem aan dat je dergelijke beschadigingen in je verhuurprijs incalculeert. Je kunt nu eenmaal niet verwachten dat je apparaatje na x jaren van verhuur er hetzelfde uit zal zien en dus dezelfde restwaarde zal hebben als wanneer het op je zolderkamer staat.

Desnoods vraag je een kleine schadevergoeding, maar om nou een kap à 2-300 euro te laten vervangen voor dit krasje... Ik zou zeggen, niet meer verhuren als je er zó zuinig op bent.

Comment

• Rickman88
                  • Jan 2007
                  • 16

Het gaat ons niet zo zeer over de beschadeging Mits het gebeurt met gezond verstand, maar ga jij door middel van veeel te veeeeeel drinken een case dicht klappen en maakt dan die beschadeging, dan vraag ik toch af waar je mee bezig bent. Uitenraard word onze verhuur prijs, en vooraf vastgestelde borg hierop gecalculeerd. Het gaat me overigens ook niet om het feit dat ik heb perse vernieuwd wil hebben want dit had misschien mij zelf ook wel kunnen over komen, echter was ik alleen benieuwd of het mogelijk was en wat het ging kosten.
                  Last edited by Rickman88; 27-08-07, 14:50.

Comment

Working...