pcdj op Vista OS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fracktone
    • Jan 2007
    • 12

Originally posted by ralph
    2Roel: Wanneer ik een product koop dan wil ik het ook graag zo gebruiken, dus met aanspraak op garantie bij de hardware alswel bij de software leverancier.
    Zoals ik het beleef is juist dat een stukje professionaliteit, niet het tweaken van iets wat behoort te werken.
    Dit gaat natuurlijk alleen op als je het product gebruikt waarvoor het bedoeld is. Zodra je dat product voor andere toepassingen gaat gebruiken ontkom je er niet aan om het product aan te passen voor/aan jou specifieke toepassing/wensen.

Een computer is in princiepe niet gemaakt voor DJ gebruik, anders was de DJ software en betere geluidskaart wel standaard aanwezig.
    Het zelfde geld voor de soft en hardware die je gebruikt. Als deze gemaakt zijn voor XP dan kun je er niet zondermeer maar vanuit gaan dat het ook zonder problemen op Vista zou moeten werken.

Als je jou stelling dus op wilt houden dan moet je een pc aanschaffen die voor jouw toepassing bedoelt is, in geval van PCDJ zou je dus de 00DJ kunnen kopen, deze (laptop) is speciaal bedoeld voor DJ werk. Of je moet een computer specifiek voor dit doel laten configureren. Pas dan kun je er vanuit gaan dat alles werkt zoals jij wilt, is dat niet het geval dan heb je recht op garantie.

Neem bijvoorbeeld een steeksleutel, als je er één koopt voor 12mm moeren dan hoef je echt niet te verwachten dat deze ook op een 13mm moer past.
    Wil je dat wel dan zul je hem moeten aanpassen of gewoon iets anders moeten kopen.

Comment

• ralph
      Banned
      • Aug 2000
      • 2649

@Fracktone;
      In de specs van de software staat namelijk keurig vermeld wat de minimale systeemvereisten zijn voor correcte werking van de software en daar wordt het voorbehoud van een specifiek geconfigureerde laptop/pc niet genoemd.
      Als gebruiker mag ik er derhalve van uitgaan dat ik bij het voldoen aan de vereisten gebruik kan maken van een correct werkend stuk software!
      Wanneer dit niet zo is dan wens ik pcdj heel veel sterkte met de korte toekomst die ik dan voorspel.

De opmerking gaat ook voorbij aan de initiele vraag: werkt het op vista?
      Kan fracktone die vraag beantwoorden?
      Last edited by moderator; 19-01-08, 13:10.

Comment

• fracktone
        • Jan 2007
        • 12

@Fracktone;
        In de specs van de software staat namelijk keurig vermeld wat de minimale systeemvereisten zijn voor correcte werking van de software en daar wordt het voorbehoud van een specifiek geconfigureerde laptop/pc niet genoemd.
        Bij de systeem eisen staat: Windows Vista (32 bit version only) en er staat bij: WDM compatible soundcard. En hierin zit nu net het probleem. De MAYA 44 USB heeft geen WDM drivers voor Vista, Wel Asio drivers maar daar kan de VRM (Blue/RED/FX/KJ) helaas niet mee overweg.

De opmerking gaat ook voorbij aan de initiele vraag: werkt het op vista?
        Kan fracktone die vraag beantwoorden?
        Ja dat werkt dus. Staat overigens ook in de eerste post van dit topic.
        Alles werkt naar behoren er komt alleen geen geluid uit. Het probleem zit hem hierbij dus in de geluidskaart. Deze is niet WDM compatible onder Vista.

Overigens is het programma al weer vijf jaar oud en nooit bedoeld voor Vista, alle nieuwe software, Reflex en VJ, werkt zonder problemen met Vista (Reflex zelfs op een MAC).

Overigens is het altijd verstandig om dergelijke zaken aan je leverancier of de importeur voor te leggen en niet blindelings af te gaan van wat ze op een Amerikaanse website beweren. Daarbij komt dat PCDJ voor alle software een gratis probeer versie ter beschikking steld zodat je zelf kan uitproberen of het programma aan jou verwachtingen voldoet en of het goed werkt op jouw systeem.

Ikzelf adviseer nog steeds XP voor PCDJ.
        Last edited by fracktone; 19-01-08, 21:07.

Comment

• dj kevin kd
          • Jul 2004
          • 74

herformatteren xp pc

heb nog vraag ,.

ik zou men laptop willen herformatteren.
          een kopie maken van men muziek repertoire... enzz
          maw alles zou dus verwijderd worden op de pc.

kzou dan pcdj software opnieuw installeren.
          men muziek repertoire terug er op zetten.
          Maar stel me de vraag of Al men cue's dan terug nog opstaan.
          is dat pcdj dat dit onthoud of is dit het muziek nummer zelf ?
          Of moet ik die op nieuw gaan instellen allemaal .???

gegroet

Comment

• Roeltej
            • May 2001
            • 761

Cuepunten staan in de mp3s zelf afaik... maar tis wel verstandig om je playlists ed op te slaan
            Vitality Show

Comment

• dj kevin kd
              • Jul 2004
              • 74

pcdj soft

Originally posted by Roeltej
              Cuepunten staan in de mp3s zelf afaik... maar tis wel verstandig om je playlists ed op te slaan
              ok
              de playlist en groups enzz en men repertoire zijn allemaal opgeslaan.

Nu nog de vraag ik heb destijds zo'n jaarke terug.
              De pcdj vrm software 3 talkeer moeten herinstalleren door dat ik werkte met een nieuwe windows vista laptop.
              toen ik men laptop naar windows xp gebracht had.
              kon ik pcdj niet meer herinstalleren.
              heb dan gemailt achter een nieuwe licensie key.

En heb pcdj software toen op men lalptop en op men vaste pc geinstalleerd.

Moest dit nu weer niet meer gaan zou ik men licensie dan terug kunnen verlengen.
              Zo ja doet fracktone dit nog steeds ???.

gegroet

Comment

• dj kevin kd
                • Jul 2004
                • 74

Originally posted by dj kevin kd
                ok
                de playlist en groups enzz en men repertoire zijn allemaal opgeslaan.

Nu nog de vraag ik heb destijds zo'n jaarke terug.
                De pcdj vrm software 3 talkeer moeten herinstalleren door dat ik werkte met een nieuwe windows vista laptop.
                toen ik men laptop naar windows xp gebracht had.
                kon ik pcdj niet meer herinstalleren.
                heb dan gemailt achter een nieuwe licensie key.

En heb pcdj software toen op men lalptop en op men vaste pc geinstalleerd.

Moest dit nu weer niet meer gaan zou ik men licensie dan terug kunnen verlengen.
                Zo ja doet fracktone dit nog steeds ???.

gegroet

heel bizzar
                nu juist vandaag kan ik op men vaste pc.
                de pcdj software niet meer openen.
                enkel het venster activate your license code komt er op.
                Goe komt dit nu ??? op de laptop gaat het wel nog.

Is die licensie maar 1 jaar geldig ??. ik gelooft dat ik vorig jaar daar mee begonnen ben.

khoop van niet zodat deze op men laptop plots eens niet opgestart krijgt.
                als ik juist moet draaien. dan zit ik zwaar in de puree.

iemand meer info daar over ???

Comment

• vasco

• Oct 2003
                  • 2568

heel bizzar
                  nu juist vandaag kan ik op men vaste pc.
                  de pcdj software niet meer openen.
                  enkel het venster activate your license code komt er op.
                  Goe komt dit nu ??? op de laptop gaat het wel nog.
                  Heb jij dan ook twee licenties voor de pc en de laptop elk één?

Ik denk dan in de richting van software activatie wat steeds meer gewoon is. Het lijkt mij dat je per computer een licentie moet hebben voor dit programma en dat je het niet met één licentie op twee computers mag installeren.

Comment

• dj kevin kd
                    • Jul 2004
                    • 74

Originally posted by vasco
                    Heb jij dan ook twee licenties voor de pc en de laptop elk één?

Ik denk dan in de richting van software activatie wat steeds meer gewoon is. Het lijkt mij dat je per computer een licentie moet hebben voor dit programma en dat je het niet met één licentie op twee computers mag installeren.
                    ik heb de software op men laptop en vaste pc nu bijna 1 jaar terug geinstalleerd van 1 en de zelfde cd.
                    En had vorig jaar zoals je voorgaand kon lezen een nieuwe licensie key aangevraagd wegens problemen met vista.

En nu moet ik heel raar zo plots sinds gisteren terug licensie key ingeven.

Kga eerst wachten want ik ga men lapptop terug herformatteren paar problemen duiken op.
                    proberen met die cd van vorig jaar eerst nog eens de installatie te toen en de activeren als dit niet lukt had ik graag nieuwe key aangevraagd.

Comment

• vasco

• Oct 2003
                      • 2568

ik heb de software op men laptop en vaste pc nu bijna 1 jaar terug geinstalleerd van 1 en de zelfde cd.
                      Dit is volgens de voorwaarden op de site van de producent dus niet de bedoeling. Je hebt per computer een licentie nodig. Misschien hebben ze iets met software activatie gedaan omdat het programma om activatie vraagt zeg jij maar dat is een gok die ik doe.
                      En had vorig jaar zoals je voorgaand kon lezen een nieuwe licensie key aangevraagd wegens problemen met vista.
                      Ja dat had ik gelezen maar dat is nog steeds maar één licentie en geen twee, voor elke computer één. Of heb je juist een tweede aangevraagd/gekocht om de software op twee computers te gebruiken.

Comment

• dj kevin kd
                        • Jul 2004
                        • 74

[quote=dj kevin kd;480494]ik heb de software op men laptop en vaste pc nu bijna 1 jaar terug geinstalleerd van 1 en de zelfde cd.
                        [quote]

van 1 licensie key heb ik 2 keer de software kunnen installeren.

Comment

• Roeltej
                          • May 2001
                          • 761

Licentie van pcdj kan je vrij laten geven met een mailtje naar de mannen van pcdj
                          Kan je em daarna weer op een andere pc installeren.

Zonder vrijgeven is de software 2x te installeren.
                          Vitality Show

Comment

• vasco

• Oct 2003
                            • 2568

van 1 licensie key heb ik 2 keer de software kunnen installeren.
                            Dat het kan wil niet zeggen dat het mag van de fabrikant. Er is genoeg software die je meer dan één keer kan installeren maar dat niet mag volgens de voorwaarden en is de tweede installatie illegaal gebruik. Zo ook pcdj volgens hun voorwaarden. Het kan/kon schijnbaar maar wat jij wil/doet mag niet en is illegaal gebruik.

En wat ik uit Roeltej zijn opmerking opmaak is dat ze inderdaad gebruik maken van activatie. Eenmaal een keer geactiveerd op een computer kan een tweede computer niet meer of je moet hun vragen om deactievatie maar dan ga je het dus illegaal een tweede keer installeren.
                            Last edited by vasco; 09-04-08, 22:26.

Comment

• dj kevin kd
                              • Jul 2004
                              • 74

Originally posted by vasco
                              Dat het kan wil niet zeggen dat het mag van de fabrikant. Er is genoeg software die je meer dan één keer kan installeren maar dat niet mag volgens de voorwaarden en is de tweede installatie illegaal gebruik. Zo ook pcdj volgens hun voorwaarden. Het kan/kon schijnbaar maar wat jij wil/doet mag niet en is illegaal gebruik.

En wat ik uit Roeltej zijn opmerking opmaak is dat ze inderdaad gebruik maken van activatie. Eenmaal een keer geactiveerd op een computer kan een tweede computer niet meer of je moet hun vragen om deactievatie maar dan ga je het dus illegaal een tweede keer installeren.

ik versta dit niet.

Ik heb vorig jaar de software cd aangeschaft.
                              en voor betaald.
                              had deze 2 maal op men toemalige laptop windows vista geinstalleerd.
                              mits dit niet goe werkte. heb ik daar ne xp windows van laten maken.
                              en moest ik een reactivatie aan vragen.
                              pasna deze re-activatie.
                              Heb ik deze op 2 pc geinstalleerd.
                              1 op laptop waar ik effeectief met ga draaien.
                              1 op men vaste pc waar ik men songs beheer in pcdj van op men bureau.
                              en mocht ik panne hebben met men laptop Dan kan ik men vaste pc gebruiken in nood. (nog niet voorgehad)
                              Ben heel tevreden over pcdj software.

efin.

volgende week ga ik men laptop laten formatteren.
                              Om terug te komen op één van men eerste vragen.
                              Weet iemand waar ik terug een re-activatie moet aan vragen.
                              bij wie ik daar voor moet zijn.?

DAnk u

Comment

• dj kevin kd
                                • Jul 2004
                                • 74

Originally posted by Roeltej
                                Licentie van pcdj kan je vrij laten geven met een mailtje naar de mannen van pcdj
                                Kan je em daarna weer op een andere pc installeren.

Zonder vrijgeven is de software 2x te installeren.

oke sorry had deze post niet gezien.

kzal zien of ik reactie krijg.

thx

Comment

Working...