Het perfecte muzieksysteem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • irix
    • Jul 2007
    • 2

Het perfecte muzieksysteem

Ik ben op zoek naar het perfecte muzieksysteem en heb het helaas nog steeds niet gevonden.
    Wellicht dat jullie wat tips hebben. Ik heb namelijk een dedicated muziek pc waar nu Eazis op draait. Deze pc is speciaal gemaakt voor on the road en heeft 2 geluidskaarten en wordt volledig bediend met touchscreen.

Op zich werkt Eazis wel goed alleen is de service daar beroerd (dongle is half kapot en je krijgt geen nieuwe, moet een nieuwe kopen voor 150 euro of ik heb gewoon pech) en de muziekkwaliteit is af en toe echt om te huilen.

Nu zoek ik dus een ander systeem wat 100% met touchscreen bediend kan worden en waar ik geen extra hardware (behalve een dongle dan) voor hoef aan te schaffen (sommige muzieksystemen werken alleen met hun eigen pc's of doen er een externe hd bij etc.). Een updatecontract vind ik geen probleem, dat heb ik nu ook. Het zelf updaten vind ik ook prima, als het systeem maar goed werkt.

Ik heb diverse systemen bekeken een hele tijd terug maar wellicht heeft hier iemand ervaring met bepaalde systemen. Er hoeven geen speciale features op te zitten eigenlijk, samples (jingles) zijn wel leuk om te hebben en de bediening moet eenvoudig zijn. Zoeken moet dus met een on screen keyboard kunnen en er moeten geen functies verborgen zitten achter de rechter muisknop bijvoorbeeld want er zit geen muis op

Ik hoor graag jullie tips!
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

mijn eerste gedachte\: Xenox New & Improved ga het in ieder geval een keer proberen, weet je of het wat is.
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• irix
      • Jul 2007
      • 2

heb ze even gebeld en helaas leveren zij alleen complete systemen en niet alleen de software + dongle + updatecontract...

Comment

• DJ nn
        • Jun 2006
        • 489

Mag ik vragen waarom persé een touchscreen?
        De "beste" software voor DJ is nu eenmaal niet handig met touchscreen.
        Het is dan ook handiger met een controller.

Touchscreen lijkt me alleen handig met de zogenaamde jukebox-toepassing.

Zelf gebruik ik BPM Studio, voorlopig zonder controller. (Heb er al wel mee gewerkt)
        Ik vind het een supper programma (vooral met controller), zeker de zoekfunctie.

grtzz DJ nn
        ... the sound of silence...

Comment

• AllroundRoLo
          • Jan 2006
          • 52

Werk zelf in verschillende cafe's en bij de een hebben we Encore, deze heeft vooral goede muziek bediening is eenvoudig kun je voor de rest ook alleen maar op play en stop drukken beetje pitchen.

Ander cafe hebben ze BPM studio met Controller, Controller werkt perfect maar de muziek bij BPM vind ik iets minder up to date.

Comment

• Intamin_AG
            • May 2005
            • 34

Wij hebben op 1 van onze disco's ook een touchscreen hangen en daar sturen we bpm studio mee. Werkt goed, het enige nadeel is dat je altijd een toetsenbord nodig hebt om je muziek op tezoeken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die jukebox systemen totaal niet vind werken met drive in shows.. Veelste omslachtig naar mijn zin

Comment

Working...