Cortex 1000/3000, Denon 2500 of Numark D2?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ladydomo
    • May 2007
    • 15

Cortex 1000/3000, Denon 2500 of Numark D2?

Al jaren draai ik met mijn drive-in met cd's. Nu heb ik ongeveer 90% van mijn (originele) cd's geript naar mp3. Nu lijkt het mij dus interessant om over te stappen naar een speler waar een hdd op kan worden aangesloten. Mijn budget is €999,- wat mij dus bij de volgende modellen brengt:

Cortex 1000/3000
    Denon 2500
    Numark D2

Ik heb al wat reviews gelezen over deze spelers maar zou van jullie toch advies willen vragen als het gaat om mijn volgende eisen van de speler:

zeer betrouwbaar (geen uitvallen/haperen van de speler). Duidelijk afleesbaar scherm. Effecten zijn voor mij niet belangrijk, als ik maar makkelijk en snel kan opzoeken in een flinke collectie mp3's

Alvast bedankt
    Last edited by ladydomo; 17-07-07, 15:06.
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

wat dacht je van... huur ze gewoon eens een avondje... niet allemaal tegelijk natuurlijk.

er zit een verschil in de manier waarop ze werken en ze de displays gebruiken, cortex heeft bv 2 displays, de denon en numark maar 1.
    Misschien bevalt de cortex jou meer dan de denon... of andersom... of de numark
    Vitality Show

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

Ik zou ze dan net wel tegelijk huren op een vrije dag ofzo...
      Dan kan je ze echt naast elkaar vergelijken.
      Als het er 10 waren niet, maar het zijn er maar 3.

Je kan misschien bij de/een dealer gaan huren en zeggen dat je twijfelt tussen die 3. (krijg je ze misschien (goedkoop) mee!)

grtzz DJ nn
      ... the sound of silence...

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

of eens rondneuzen op | AboutDJ | - Home

Comment

• tididi
          • Aug 2001
          • 352

ervaring d2 director

ik wil ook de numark d2 drector aanschaffen
          maar ik wil weten of je de hard disk die je aansluit ook kan gebruiken als deze mappen heeft met meer dan 5000 nrs?
          of moet ik de mappen dan opsplitsen? wie weet dit?
          p.j

Comment

• mvdmeulen
            • Aug 2007
            • 137

wij hebben bij ons op de zaak de denon en de cortex staan maar als ik jou was zou ik voor de denon gaan omdat de cortex vrij langzaam is in het starten van je nummers de denon is veel directer over de numark kan ik geen zinnig woord zeggen want de heb ik nog nooit onder handen gehad

succes met het maken van je keuze

greetz mark
            Met vriendelijke groet,
            Mark van der Meulen

Comment

• tididi
              • Aug 2001
              • 352

bij de d2 director mag je niet te grote mappen gebruiken
              per map mag je max 1000 nrs hebben
              dit om de zoek snelheid te waarborgen ook staat er in de handleiding dat je max 15000nrs in een library mag hebben
              deze library moet je maken om te kunnen zoeken
              er zit een progje bij het apparaat.

de extra harde schijf moet in partities van ong 75 gig
              ik ben nu bezig om mijn harde schijf te schonen en dan de partities te gaan maken zodat het beter werkt

moet nu wel eerst al mijn muziek op andere schijf over zetten en dan weer terug
              kost wat moeite maar dan heb je ook wat
              p.j

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ik heb daarnet iets raar ontdekt over de numark D2

zie de 2 linkjes en kijk vooral naar de aansluitingen aan de achterkant

op de foto zie je alleen maar 2 stereo uitgangen

D2 Director USB HARD DRIVE DJ MEDIA PLAYER

op het filmpje zie je 2 stereo uitgangen en een line ingang

Numark d2 Director MP3 / digital media Controller

Eerlijk gezegt, nu kan ik niet meer volgen, weet iemand een verklaring ?
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• tididi
                  • Aug 2001
                  • 352

de d2 die in nederland verkocht wordt heeft geen line in

volgens mij zou die met line in gebruikt kunnen worden met zijn grotere broer de numark hd.cd1
                  deze heeft een ingebouwde harddisk
                  dat is volgens mij de enige verklaring
                  maar ja het zijn amerikanen he :-)
                  p.j

Comment

• marcel
                    • Aug 2000
                    • 163

Originally posted by sis
                    Ik heb daarnet iets raar ontdekt over de numark D2

zie de 2 linkjes en kijk vooral naar de aansluitingen aan de achterkant

op de foto zie je alleen maar 2 stereo uitgangen

D2 Director USB HARD DRIVE DJ MEDIA PLAYER

op het filmpje zie je 2 stereo uitgangen en een line ingang

Numark d2 Director MP3 / digital media Controller

Eerlijk gezegt, nu kan ik niet meer volgen, weet iemand een verklaring ?
                    Verklaring is vrij simpel. Het westenddj filmpje is al behoorlijk oud, en komt nog uit de tijd dat de D2 slechts een prototype was. Als je goed kijkt zijn er nog wel wat verschillen te vinden tussen dit prototype, en het uiteindelijke design.

De opname functie is tijdens de verdere ontwikkeling van de D2 om de ƩƩn of andere reden verloren gegaan, het zullen wel technische complicaties geweest zijn. (De Numark HDX kan het overigeens wel, opnemen en afspelen tegelijk, maar dan praten we natuurlijk wel over een apparaat met een ingebouwde HDD ipv usb opslag, en over een totaal andere prijsklasse!).

En welke speler je moet nemen? Tsja, dat is een vraag die je alleen zelf kan beantwoorden denk ik. Zelf heb ik gekozen voor de Denon HD2500, direct toen deze beschikbaar was, en daar heb ik nog steeds geen spijt van, integendeel zelfs!

Marcel
                    You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• amigo
                      • May 2004
                      • 64

In de winkels maken ze je vanalles wijs... zijn er dus nog mensen die ervaringen hebben met de Numark D2 Director en is deze nog wel te verkrijgen in Belgiƫ.

Denon komt blijkbaar met een nieuwe speler nl. HC 4500 in dezelfde categorie
                      Met een prijs zoals die van de numark D2 director

Dus dat maakt de keuze er niet gemakelijker op
                      Last edited by amigo; 02-11-07, 11:18.

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5946

Aanvullend: de eerste Denon 4500 spelers zijn reeds uitgeleverd!voor meer productinfo: Denon DN-D4500, dubbele CD/MP3 speler

edit: deze werd natuurlijk bedoeld...DN-HC4500 Denon USB / MIDI / hardware Controller
                        Last edited by moderator; 02-11-07, 14:37. Reason: verkeerde link aangepast
                        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• amigo
                          • May 2004
                          • 64

Eigelijk bedoel ik deze...

Denon DN-HC4500 USB / MIDI / hardware Controller

is me niet helemaal duidelijk hoe je zoekt met de nieuwe denon... en dat is toch wel belangerijk.
                          lijkt me bij de numark toch wel handiger vooral met het toetsenbord.
                          Last edited by amigo; 02-11-07, 23:25.

Comment

• AH
                            • Apr 2004
                            • 248

Vraagje, kun je op de D2 director een externe usb dvd drive aansluiten
                            zodat je dus ook gewoon cd,s kunt draaien?
                            Anne Homan

Comment

• marcel
                              • Aug 2000
                              • 163

Originally posted by amigo
                              Denon komt blijkbaar met een nieuwe speler nl. HC 4500 in dezelfde categorie
                              Met een prijs zoals die van de numark D2 director

Dus dat maakt de keuze er niet gemakelijker op
                              Niet helemaal waar. De HC4500 van Denon mag je niet zien als dezelfde categorie als de Numark D2.

De HC4500 van Denon is een midi controller, bedoeld om DJ software aan te sturen, en moet je dus vergelijken met bijvoorbeeld de Numark DMC2: DMC2 PROFESSIONAL RACKMOUNT DJ SOFTWARE CONTROLLER

Zoeken met de HC4500 doe je dus op de computer/laptop waarop je de HC4500 hebt aangesloten. De Cortex'en, Numark D2 en Denon HD2500 werken 'stand alone', de HC4500 en Numark DMC2 bedienen software op een externe computer.

Officieƫl ondersteund de D2 volgens mij geen CD/DVD-rom spelers volgens mij (al kan dit inmiddels met firmware al aangepast zijn). Cortex ondersteund dit wel, de Denon's hebben de mogelijkheid om de CD-lade's van de DN-4500 aan te sluiten (ook los te koop als de BU4500), waarmee het ook volwaardige dubbel cd-spelers worden.

Mars
                              You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

Working...