zoveel keus in sets

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rici
    • Jul 2007
    • 8

zoveel keus in sets

hallo heb nu 5 jaar drive-in show,het is zo hard gegaan dat we inmiddels uigegroeid zijn tot een goedlopend bedrijfje met 4 sets.probleem is echter dat ik op zoek ben naar een nieuwe set.aangezien dat ik nu draai met drie keer dap en 1 keer jb,wil ik nu een stapje verder.gisteren dynacord xa2 gezien en beluisterd.gaat super hard maar er waren een aantal puntjes die me niet bevielen.kan iemand mij advies geven over vergelijkbare sets die ook hard maar waar vooral een super geluid in zit.mijn budget ligt rond de 15000 alvast bedankt
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Originally posted by rici
    hallo heb nu 5 jaar drive-in show,het is zo hard gegaan dat we inmiddels uigegroeid zijn tot een goedlopend bedrijfje met 4 sets.probleem is echter dat ik op zoek ben naar een nieuwe set.aangezien dat ik nu draai met drie keer dap en 1 keer jb,wil ik nu een stapje verder.gisteren dynacord xa2 gezien en beluisterd.gaat super hard maar er waren een aantal puntjes die me niet bevielen.kan iemand mij advies geven over vergelijkbare sets die ook hard maar waar vooral een super geluid in zit.mijn budget ligt rond de 15000 alvast bedankt
    Voor 15.000 euro kan je veel kopen , trouwens wat is, of was er mis met die XA2
    Kijk eens naar de nieuwe RCF TT serie, of meyer, of EAW, of enz...
    Heel veel mogelijkheden, zeker voor dit bedrag
    Ik kan me zo voorstellen dat hier nog meer merken gaan voorbij komen, met hun voor en nadelen .
    Als je een budget hebt van 15.000 euro krijg je snel een demo, zonder probleem.
    Ik zou even wat leveranciers opbellen, demootje enz...
    Dit is volgens mij de enigste oplossing, kijk en luister vooral
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• rici
      • Jul 2007
      • 8

met xa2 vind ik de spreiding van het geluid tegenvallen het is net een paard met oogkleppen op.(recht vooruit en verder niet)ten tweede vind ik dat hij aan klank een beetje tekort komt tegenover andere sets van dynacord.

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

Is een Electro Voice RX set niets voor je? Goedkoper dan Meyer of EAW, maar de klank vind ik absoluut niet tegenvallen! Beuken doet het, en hard ook...

Comment

• rici
          • Jul 2007
          • 8

heb beetje geinformeerd ben bij de volgende ''vergelijkbare'' sets gekomen.kan iemand mij vertellen hoe en wat en of iemand er mee werkt en hoe het bevalt: HK projector
          DB fifty line system 218 plus
          Ks solo 3
          Ohm trs
          als toevallig iemand met 1 van de vier draait wilde ik graag een keer komen luisteren alvast bedankt

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Hoi,

als je de spreiding van een xa2 set wat te beperkt vindt lijkt het me verstandig om aan te geven waarvoor je de set gaat gebruiken. Er zit nogal wat verschil tussen een tentfeest in een lange tent en een feestje in de plaatselijke kroeg.

De Xa2 heeft een hoorn van 80/40, da's al heel wat veel vergelijkbare sets stoppen bij 60 graden. mogelijk is het in deze beter kleinere, niet hoorngeladen toppen te pakken, en die je wat spreid.

Comment

• R. den Ridder
              • Sep 2000
              • 1500

Oh, en daarnaast bij je leverancier vertellen dat je mogelijk nog 4 sets hebt die ooit vervangen moeten worden.. scheelt iig een bak koffie en een drankje bij de demo, maar mogelijk ook een hoop pegels!

Comment

• rici
                • Jul 2007
                • 8

haha thanx voor reactie wil set voor zang gebruiken in grote feesttenten

Comment

• stefan90kauw
                  • Jun 2005
                  • 189

Originally posted by R. den Ridder
                  Oh, en daarnaast bij je leverancier vertellen dat je mogelijk nog 4 sets hebt die ooit vervangen moeten worden.. scheelt iig een bak koffie en een drankje bij de demo, maar mogelijk ook een hoop pegels!

Hoe bedoel je, ik wil minder betalen voor die speakers.

Wat dacht je van de JBL VRX Array?

2 subs 2 tops links, en hetzelfde rechts.
                  Weet niet of het actief is of dat versterkt moet worden.

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

indien je bij de VRX kiest voor de 18" bassen en de 12" topkasten zit je voor die setup al aan €18.000(exl BTW) zonder versterking. bij de 15" bassen en 8" topkasten zit je aan €13.800(exl BTW) maar ook zonder versterking, processor,... Dus wellicht wat te duur?
                    Last edited by stekelvarke; 18-07-07, 17:55. Reason: aanvulling
                    exit night into LIGHT

Comment

• stefan90kauw
                      • Jun 2005
                      • 189

Originally posted by stekelvarke
                      indien je bij de VRX kiest voor de 18" bassen en de 12" topkasten zit je voor die setup al aan €18.000(exl BTW) zonder versterking. bij de 15" bassen en 8" topkasten zit je aan €13.800(exl BTW) maar ook zonder versterking. Dus wellicht wat te duur?
                      Hm ok,

Om eerlijk te zijn had ik me nog niet verdiept in de prijs. Ik gokte dat het wel rond de 15000 euro zou liggen.

In ieder geval, ik heb mijn idee gegeven.
                      Even doorsparen kan ook natuurlijk. Als je dan toch regelmatig feestjes hebt

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1066

waar ik nog wel goede ervaring mee heb gehad is aqoustic line (Seeburg acoustic line - Professional PA Systems)

wij draaiden toen met een dubbele tse sub en een tke 212 top erop inclusief de kind versterkers. Vond het altijd wel strak klinken en een hoog rendement, wij deden er toen vooral veel schoolfeesten mee, Ik heb het ook eens in een tent gehoord maar daar viel het me tegen ( maar daar lag het denk ik niet aan het systeem ,maar dr mensen achter de knoppen)

ik weet niet wat audience delight nog voor series heeft maar de 25 set vond ik ook nooit echt tegenvallen wel vond ik dat altijd vrij schel klinken dus een extra basje erbij was nooit verkeerd.

volgens mij zijn dit ook nog wel merken die in een budget van 15000 euro passen inc amps

Comment

• R. den Ridder
                          • Sep 2000
                          • 1500

Ah..volgens mij heb je in deze geen kant en klare oplossing voorhanden. met die xa2 set moet je al een eindje komen in een tent tot zo'n 500/600 man, en als je dan de spreiding vooraan wat te weinig vindt, zul je toch aan de slag moeten met infill's, als je een gangbaar tentpodium hebt, heb je die al snel nodig.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Originally posted by R. den Ridder
                            Ah..volgens mij heb je in deze geen kant en klare oplossing voorhanden. met die xa2 set moet je al een eindje komen in een tent tot zo'n 500/600 man, en als je dan de spreiding vooraan wat te weinig vindt, zul je toch aan de slag moeten met infill's, als je een gangbaar tentpodium hebt, heb je die al snel nodig.
                            ben ik het volledig mee eens.

wil je het enigsins redelijk houden vooraan dan dien je de set hoog te plaatsen en zorgen dat je toppen ver over de eerste rijen mensen "straalt". Voor de eerste rij mensen zorg je voor een net 12/2 of 15 combo setje. Hiermee hou je het relatief rustig direct voor het podium, kunt je set beter regelen en hou je zodoende ook nog eens publiek vooraan.

Wat er veels te vaak wordt gedaan, de hoofdset loeihard zetten zodat er overal geluid is, dan maar iets te hard vooraan. JAMMER.
                            Dit komt het geluid niet ten goede. met een setje infill kom je klankmatig een stuk beter over.

Tja en welke set het moet worden?? er zijn al vele topics met hetzelfde vraagstuk en dezelfde budgetten aan bod geweest.

-Het blijft ieder zijn eigen smaak kwa klank en ieder zijn eigen favoriete merk.
                            -kanttekening: kijk eens wat je in de buurt redelijk zou kunnen bijhuren.
                            makkelijk voor als het iets groter moet of je zelf eens een reparatie hebt.
                            -daarnaast wat je klanten graag zien!!
                            Last edited by Watt Xtra; 19-07-07, 11:59.
                            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• R. den Ridder
                              • Sep 2000
                              • 1500

Toch mooi dat je als lichttechnicus wel een gelijk krijgt in geluidsdiscussies ;-)

maargoed..is tweedehands geen optie? staan met wat zoekwerk ook heeeeel veel leuke sets te koop, zoals bij Desch/AED.

Comment

Working...