CD of PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bran0985
    • May 2004
    • 75

CD of PC

Als "live" act staan wij regelmatig samen met drive-in show's.
    De één is beter mee samen te werken dan de ander maar daar gaat dit ff niet over.
    Wel zie ik vaak dat de één een berg cd's bij zch heeft en de ander praktisch alles met de PC doet. Is dit gewoon persoonlijke voorkeur of heeft dit te maken met legaliteit (buma-stemra). Ik kan me voorstellen dat downloaden ietsjes goedkoper is dan iedere cd kopen
    Ook lijkt mij werken met de PC een stuk makkelijker...
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Sja... Als je een laptopje meebrengt, dan scheelt dat toch al een hoop gewicht...
    Een ietwat deftig gevulde CD koffer en 2 CD spelers zet toch al een hoop gewicht op de weegschaal. Zet daartegenover een laptopje van 3kg waar evenveel muziek in past... Voor sommigen is de keuze snel gemaakt.
    Nog een voordeel voor als je met PC draait: Als je bij een CD wilt mixen naar een ander nummertje dat zich op dezelfde CD bevind die al aan het spelen is, dan lukt dit niet. Bij een computer kun je elk nummer dat je wilt op elk moment afspelen.
    Ook het zoeken van liedjes is op de computer handiger: Je kunt onderverdelingen maken per genre, artiest... En meestal hebben die DJ-programma's dan ook nog een zoekfunctie.

Maar ja... Het blijft gewoon een questie van persoonlijke smaak.

Comment

• DJ-sjaakie
      • May 2007
      • 62

tja.
      het blijft inderdaad een persoonlijke keuzen wat jij het makelijkste vind.
      maar een pc heeft ook nadelen
      bijvoorbeeld.
      je zit daar te mixen en valt je laptop of pc uit. mooi is dat dan.
      draaien is mijn hobby

Comment

• StijnS
        • Sep 2006
        • 173

Originally posted by DJ-sjaakie
        tja.
        het blijft inderdaad een persoonlijke keuzen wat jij het makelijkste vind.
        maar een pc heeft ook nadelen
        bijvoorbeeld.
        je zit daar te mixen en valt je laptop of pc uit. mooi is dat dan.
        Zoiets zou je bij CD's ook kunnen overkomen: Je zit te mixen en opeens kan je CD speler niet meer verder omdat er een kras op je CD zit...

En nee, ik ben geen imense PC-fan als 't op DJ'n aankomt

Comment

• DJ-sjaakie
          • May 2007
          • 62

das waar maar als je netjes met je spullen omgaat gebeurd dat neit het zelfve als met een laptop
          draaien is mijn hobby

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

...Of de dj heeft wel een hele nette cd collectie, maar heeft de moeite genomen om deze te rippen naar een bruikbaar formaat.

Zo draai ik nu bijna een jaar voor 90% vanaf de pc, met pcdj.
            Voorheen sleepte ik 4 cd koffers mee. Natuurlijk heb ik mapjes geprobeerd, maar de combinatie dikke vingers, donkere werkomgeving, veel klaarleggen gecombineerd met plastic insteekhoefjes was kennelijk Uitermate Teleurstellend.

Gisteravond toevallig een klusje waar de stromvoorziening niet zo stabiel bleek te zijn, dipjes onder de 180V...dan stopte het versterkerrack dus met werken, ging opnieuw opstarten...logisch.
            Mijn pc werkte wel door op de batterij, voordeel: kon direkt terugkomen met een feestnummer.

Plaatjesdraaien ging vroeger vanaf vinyl, daarna met cd en nu is het tijd voor de volgende stap.

Dat iedereen die met een pc/laptop draait illigale meuk draait: bij deze weerlegd.
            Ben het wel eens met de stelling dat door de opkomst van itunes en mp3 downloads er steeds meer wannabee plaatjesdraaiers bij zijn gekomen.
            Zijn de mensen die voor een scheet en een zak knikkers plaatjes komen draaien en waardoor mensen soms verbasd staan te kijken als je een redelijke gage bevraagt.
            Werk zat, kwaliteit wordt nog steeds gewaardeerd, maar soms wordt ik wel een beetje moe van het uitleggen...

even reagerend op opmerkingen hierboven...
            Een cd mixen met nummers die op die cd staan...daar maak je dus een kopietje van, dat gebeurt je het volgende feest niet meer!

Naar een boeking zonder cd spelers...ik durf het nog steeds niet aan.

Maargoed, de idee dat met een pc werken gelijk staan aan illigale shit afspelen, dat is onzin.

Comment

• bran0985
              • May 2004
              • 75

Dank jullie voor de heldere antwoorden.
              Als aanvulling: Wij werken met orkestbanden en wij werken al een jaar of 3 met uitsluitend de PC. De orkestbanden zijn voor 80 procent zelf gemaakt of voor ons gemaakt en zijn wav files. (Dus is ons harde schijfje flink groot) Om het risico van uitvallen te verminderen hebben wij in ons rekje gewoon een 2e PC waar de pauze muziek op staat en het hele repertoire als mp3 files De hoofd PC bevat een zware geluidskaart (merk weet ik niet uit mijn hoofd) maar ik ga van PC naar mengtafel gewoon met Jack pluggen. Zo blijft het geluid mooi overeind!

Comment

Working...