Mengpaneel Talent van JBSystems

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunny leon
    • Jul 2007
    • 10

Mengpaneel Talent van JBSystems

ik ben van plan het mengpaneel Talent van JBSystems te kopen.
    ik gebruik hem voor om thuis muziek draaien en voor feesten als ik DJ ben, ik heb sowieso 1 mic, 1 lijn en 3 cd ingangen hebben, ik wil wel iets goeds!!
    is dit een goede optie???
  • LJKEVIN
    • Dec 2005
    • 426

"ik heb sowieso 1 mic, 1 lijn en 3 cd ingangen hebben,"

Lijn moet denk ik zijn line.. je aansluiting voor je cd speler is ook een line..
    dus eigenlijk 4 line- ingangen??

Het is een leuke mixer voor de beginnende drive in/deejay die niet al te veel geld heeft te besteden..

Maar wat is je budget???

Groeten,

Kevin
    Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• sunny leon
      • Jul 2007
      • 10

ja die dingen bedoelde ik inderdaad.
      mijn budget is ongeveer 100 tot 250 euro.

leon

Comment

• LJKEVIN
        • Dec 2005
        • 426

Dan is JB systems inderdaad een merk waar je goed aan kan denken.
        behringer heeft ook wat in dat budget... ook leuk voor het geld !

Ik ken deze mixer exact niet, wel andere jb systems apparatuur.

Leuk spul om mee te beginnen !
        Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

Comment

• sunny leon
          • Jul 2007
          • 10

ja, ik heb ook al wel andere apparatuur van JB systems.
          Dank je wel voor de informatie.

Leon

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Als je budget toch tot 250 Euro gaat neem dan de Beat6 of de Beat4. Deze zijn uit een hogere kwaliteitsklasse.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

Originally posted by laserguy
              Als je budget toch tot 250 Euro gaat neem dan de Beat6 of de Beat4. Deze zijn uit een hogere kwaliteitsklasse.
              dan zou ik eerder gaan voor de MX4.
              deze is volledig hetzelfde als de Beat4, enkel heeft hij geen beatcounters. maar die dingen zijn tog niet correct en je betaalt ze alleen maar extra!
              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Akkoord met DJ_Matthias... ook de MX4 is uit dezelfde kwaliteitsreeks.
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJBartt
                  • Sep 2006
                  • 26

Ikzelf heb de Beat6 mk2, leuke mixer voor te beginnen, maar bij mij doet hij een beetje raar. De beatcounters vallen soms gewoon uit. Dan geef ik een zachte 'mep' tegen de beatcounters en gaan ze weer aan. Niet echt zo'n probleem voor mij aangezien ik die nooit, of zelden gebruik. Maar ik heb de Beat6 ook 2de hands gekocht, daar zal het wel aan liggen. Verder prima mixer, zeker aan te raden!

Gr,

Bart
                  Wie niet zuipt, moet niet zeiken

Comment

• lightzone
                    • Oct 2006
                    • 261

de mx4 is een nette mixer , ik heb hem ook en hij heeft alles wat ik nodig heb. ik merk ook nog nix van krakende signalen ofzo. wel doen de vu-meters raar.
                    ze staan constant in het rood ondanks dat mijn versterker het makkelijk trekt! (help)
                    jumping is not a crime

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

Dat je versterker het makkelijk trekt hoeft nog niet te betekenen dat je mixer niet overstuurt. Hoe heb je je gain en eq staan? Als die allemaal rond het midden staan en als er geen vervormd geluid te horen is kan het zijn dat er iets mis is met de vu-meters, maar ik denk persoonlijk dat het gewoon een gevalletje oversturen is.

Qua mixer kan ik de topicstarter ook de mx-4/mx-6 boven de Talent aanraden. De Talent is goedkoper en zal bij fatsoenlijk thuisgebruik best een tijdje heel blijven, maar ik denk dat je van een mx-4/mx-6 (en dan de MKII versie, de nieuwste dus) meer plezier hebt.

1) De bouwkwaliteit is beter. De Talent is geloof ik al een vrij oude mixer. JB-systems heeft de laatste tijd een aardige sprong voorwaarts gemaakt inbouwkwaliteit.

2) Qua klank kan ik weinig zeggen. Met de mx-4 hebt ik weleens gespeelt, maar kan me qua klank niets meer van herinneren; dat betekent bij dat het niet super was, maar ook niet slecht, gewoon gemiddeld.
                      Van de Talent kan ik me moeilijk voorstellen dat ie beter klink dat een mx-4/6.

3) De restwaarde van een mx-4/6 zal hoger zijn. De mixer is bekender en staat ook beter te boek. Bovendien is de MKII nog een redelijk nieuwe versie, dus als je over een jaar of twee verkoopt is de kans groot dat je het actuele model verkoopt, dat scheelt in de prijs.
                      Als er een opvolger op de markt is dalen de prijs van goedkope producten (want we hebben het niet over Pioneers)

Comment

• lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

Originally posted by mac tecson
                        Dat je versterker het makkelijk trekt hoeft nog niet te betekenen dat je mixer niet overstuurt. Hoe heb je je gain en eq staan? Als die allemaal rond het midden staan en als er geen vervormd geluid te horen is kan het zijn dat er iets mis is met de vu-meters, maar ik denk persoonlijk dat het gewoon een gevalletje oversturen is.

alle metertjes staan mooi in het midden , en bij mijn vorige versterker deed hij ook al raar. sinds het begin heb ik nooit naar die meters gekeken , want dan staat het zo zacht.
                        maar is dat dan slecht dat ik mijn mixer overstuur?
                        ik weet hier eigenlijk nog nix van...
                        jumping is not a crime

Comment

Working...