Reloop RMX-40 BMP of Numark CM200 USB?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

Reloop RMX-40 BMP of Numark CM200 USB?

Het onderwerp zegt het al, waar zouden jullie voor gaan? De Reloop RMX-40 BMP of de Numark CM200 USB?

Ik bezit nu een DX-626 van Behringer, hier wil ik graag vanaf vanwege weinig kanalen (soms heb ik 2 micro's nodig, een laptop en een dubbele cd-speler) en omdat ik, zoals vele bezitters van deze mixer, last heb van krakende faders.

Om het geheugen even op te frissen, zo zien ze eruit:
    De Reloop:

en de Numark:

Positieve kanten van de Reloop vind ik:
    - Het uiterlijk, de indeling van de mixer
    - Heefd BMP meters (die waarschijnlijk toch wel niet zullen kloppen zoals de meeste BMP meters op budget mixers)
    Negatieve kanten van de Reloop vind ik:
    - Geen 19", minder microfoon kanalen

Positieve kanten van de Numark vind ik:
    - Het grote aantal microfoon kanalen
    - Het grote aantal uitgangen
    - De usb aansluiting, terwijl ik twijfel of ik deze wel zal gebruiken
    - "Simpeler" en "solider", dit lijkt me meer een mixer die ik over 10 jaar nog kan gebruiken dan de Reloop.
    Negatieve kanten:
    - Hij lijkt erg druk/onoverzichtelijk
    - De indeling (alles op elkaar gedrukt, potmeters tussen de faders
    - Weinig VU meters

Ik heb ook gekeken naar de Reloop RMX-40 USB, maar ik vind hem te duur (€ 419,- ipv € 239)

Hoe zit het met de kwaliteit van de mixers en welke zouden jullie kiezen?

P.s. voor het geval jullie een alternatief weten; mijn budget is ongeveer € 300,- aangezien ik niet op zo heel veel feestjes draai.
    Last edited by dj_bob; 02-07-07, 15:02. Reason: afbeelding van de Reloop was niet meer zichtbaar
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Wegens de arsie slechte service van Reloop en het meer-A-merk-karakter van Numark zou ik voor Numark gaan... maar jij moet er mee werken natuurlijk...
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• dj_bob
      • Aug 2005
      • 112

Daar geef ik je gelijk in laserguy, qua merk en service kan ik beter voor de Numark gaan. Daar komt nog bij dat ik de Numark hier in de buurt kan kopen en de Reloop moet ik via internet bestellen, en met de post laten komen.

Maar wanneer de Reloop van redelijk goede kwaliteit is en hij dus niet stuk zal gaan, heb ik de service niet nodig.

Ps. @ laserguy: heb je ervaringen met de slechte service van Reloop, of heb je dit "gehoord"?
      Last edited by dj_bob; 01-07-07, 16:04.

Comment

• goldsound
        • Jan 2003
        • 429

Wij hebben een aantal van de CM-serie van NUMARK, de CM200 en de CM200FX. We zijn erg tevreden voor wat ze kunnen.

Als je toch de USB niet gaat gebruiken neem dan de versie zonder, scheelt je weer een aantal euro's
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Hej Bob,
          aserguy: heb je ervaringen met de slechte service van Reloop, of heb je dit "gehoord"?
          Aan "van horen zeggen" doe ik niet aan... daar ben ik helaas veel te kritisch voor.
          Ik hou mij alleen bezig met eerstelijnsinformatie of tweedelijnsinformatie van mensen waarvan ik exact weet wat zij kunnen en/of niet kunnen.
          Voor alle duidelijkheid: de "schitterende" service van Reloop is eigen ervaring...
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Zoals je zelf ook al is opgevallen is de lay-out van de twee mixers compleet verschillend.

Mijn ervaring is het dat dj's een overzichtelijke tafel willen, de numark heeft meer de lay out van een horeca mixer, de reloop die je laat zien past meer in mijn beeld voor een dj.
            Last edited by moderator; 02-07-07, 00:10. Reason: tiepo
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dennis vd Dool
              • Jan 2007
              • 72

Ik sluit mij bij de moderater aan. Al hoe wel ik beide mixers niet ken, vraag ik mij af, als ik de plaatjes zie, wat moet je met een usb-aansluiting??? Ik zie geen besturingsmogelijkheid? Of sla ik de plank mis?

Comment

• dj_bob
                • Aug 2005
                • 112

Wanneer je een laptop of pc aansluit op het mengpaneel via de usb-verbinding, werkt het mengpaneel als een soort geluidkaart. Wanneer je dus Numark Cue e.d. gebruikt, heb je de geluidskaart in je laptop niet nodig. (dus geen tulpkabel met mini-jackje vanaf je pc, maar een usb 2.0 kabel) Ik heb wel laats mijn cd-collectie gedigitaliseerd, dus misschien dat ik voortaan ook mijn laptop meeneem. Van de andere kant: ik draai het liefste met mijn dubble cd speler, vind ik veel "directer" dan mijn laptop.

Met de moderator ben ik het volledig eens, de Numark is meer een horeca mixer, de Reloop is een dj-mixer, vooral wegens de overzichtelijkheid van de mixer. Dit zou dan ook de enige reden zijn waarom ik voor de Reloop zou gaan.

Maar met de kwaliteit van de Numark zit het dus wel goed. (had ik eigenlijk ook wel gedacht)

Maar hoe zit het dan met de kwaliteit van de Reloop? omdat ik hem via een webshop zal bestellen, kan ik niet zo 1-2-3 even langs wanner hij het niet meer doet.

Comment

Working...