Drive in of Dj Set?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJBartt
    • Sep 2006
    • 26

Drive in of Dj Set?

Beste Forumleden,

Mijn excuses alvast als dit in het verkeerde rubriek staat.

Ik heb inmiddels al een kleine drive-in show 'opgestart'. Maar aangezien ik amper 'klusjes' heb zit ik dik te twijfelen om alles te verkopen en een gewone dj set te kopen voor op m'n kamertje, nu heb ik een set in flightcase (voor on the road, -> Jb Beat 6 met Dap 1000d Mk2) maar dan zou ik graag 2x enkele en 1x mixer willen kopen. Eigenlijk moet ik dit helemaal zelf beslissen maar ik kom er maar niet uit, dus vraag ik aan jullie; Zou dit een goed idee zijn? En zijn er dan ook setjes die jullie mij aanraden voor +/- €1400?

Alvast Bedankt!

Bart Reyns
    Wie niet zuipt, moet niet zeiken
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Ik denk dat als je weinig klussen hebt beter door kan spelen met je setje en als je meer opdrachten krijgt een setje voor on the road erbij kopen.

Voor een budget van 1400 euro zou ik voor 2 Denon DNS-1000 cd spelers gaan.
    Als je alleen met de cd spelers werkt de Pioneer DJM-400 erbij kopen en als je ook nog bv. een laptop wil aansluiten zou ik voor een Denon DN-X500 gaan.
    Last edited by Ralph Hees; 28-06-07, 15:28.

Comment

• DJBartt
      • Sep 2006
      • 26

Nog even zeggen; Ik heb een laptop idd. Ikzelf dacht aan 2x Reloop RMP 2 met een Reloop RMX-40 BPM, zou dit ook wat zijn?

Nog enkele leuke setjes;

2de hands;
      - 2x Pioneer CDJ-800 MK1 met Reloop RMX-40 BPM
      - 2x Denon DN-S3500 met Gemini UMX se (lijkt me erg leuke mixer)

Nieuw;

- 2x Denon DN-S1000 met Reloop Rmx-40 BPM
      - 2x Reloop RMP-2 met Reloop RMX-40 BPM

verder wil ik ook nog een nieuwe hoofdtelefoon, speakertjes heb ik al, maar die kunnen later nog altijd worden vervangen als ik voor de Dj-set kies;

- Reloop RH-3500 LTD
      Last edited by DJBartt; 28-06-07, 15:51.

Comment

• sky-line
        • Feb 2004
        • 34

Bart, probeer voor jezelf uit te maken wat je echt zelf wil. Het is niet omdat je als beginnend D.J. een periode zonder opdrachten zit,dat je daarom je activiteiten moet stoppen. Als je hier werkelijk een hobby of meer wil van maken geef het dan niet te snel op.

Comment

• Mathijs
          Moderator
          • Aug 2002
          • 1353

Kijk naar een 2e hands Dateq XTC, worden momenteel voor erg weinig geld aangeboden.

Naar mijn mening een kwalitatief veel betere mixer dan BV een Pioneer. Zeker beter dan een Reloop.

Comment

• DJBartt
            • Sep 2006
            • 26

Originally posted by sky-line
            Bart, probeer voor jezelf uit te maken wat je echt zelf wil. Het is niet omdat je als beginnend D.J. een periode zonder opdrachten zit,dat je daarom je activiteiten moet stoppen. Als je hier werkelijk een hobby of meer wil van maken geef het dan niet te snel op.
            Ik weet dat je als beginnend dj een periode hebt dat je geen opdrachten hebt. Maar ik vind het vele leuker om gewoon boven te draaien, voor publiek draaien is ook fijn (en kan ik nog altijd doen) maar gewoon boven vind ik nog altijd het leukst! Geen gezaag dat het volume zachter moet, geen gezaag over de muziekkeuze... En als ik dit doe, dan kan ik een soort van 'Droomsetje' kopen, en dat maakt voor mij ook al veel uit. Ik moet alleen nog met m'n ouders overleggen. Als dit zou doorgaan, dan verkoop ik gewoon al m'n licht en geluid en schaf alles opnieuw aan (nieuw of 2de hands).

Groeten,

Bart

Comment

• djbirdie
              • Oct 2002
              • 509

Je hoeft toch niet persé een dubbele CD-speler voor drive-in show werk te hebben? Als je twee tabletops in een nette kist hebt zitten kun je dat toch ook prima gebruiken?
              Dit kistje kun je dan thuis ook neerzetten en neem je mee op het moment dat je een klus hebt.
              grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• Speakertje
                • Mar 2005
                • 462

Ik heb tweemaal DN-S1000 en een Dateq XTC, meer dan tevreden over. De Dateq klinkt prima. Vaak hoor je van de DN-S1000tjes dat de jog te klein is, als je niet aan scratchen doet dan is deze prima te gebruiken. En ik neem het ook gewoon mee als ik buiten de deur ben, vindt het pretiger dan een dubbele cd-speler
                M.v.g. Sander
                Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Originally posted by sky-line
                  Nog even erbovenop; vooral in het begin zal je moeten draaien aan de wensen van je 'klant'... Inderdaad krijg je dan snel te horen niet te hard, andere muziek etc... Thuis kan je natuurlijk alles zelf bepalen maar het geeft niet echt een bevredigend gevoel of kick wanneer je een leuke mix gedraaid hebt, dan wanneer je het voor publiek doet?

Ik merk nu na enkele jaartjes dat het al iets beter gaat; volume stel je zelf in (gewoon niet te gek maken wanneer het slechts een huiskamertje is oid..) en dan hopen dat mensen je boeken voor jou muziekkeuze, want ook ik hou er niet van om top40 meuk te moeten draaien voor een basisschool ofzo...
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJBartt
                    • Sep 2006
                    • 26

Zo, na een paar weken nadenken heb ik besloten om alles te houden. Ik ga gewoon mijn Dj-setje verkopen en 2x enkele cdspelers met een andere mixer kopen, Reden; omdat ik het toch leuk vind om voor andere te draaien en ook licht kan besturen (ed.) Dus wat me betreft mag hier een slotje op, J&H, bedankt!

Comment

• @ndrew
                      • Jun 2005
                      • 220

2x een pioneer cdj800mk2
                      en een 2dehands xtc erbij kom je net op 200 meer uit
                      <laat het maar draaien>

Comment

• DJBartt
                        • Sep 2006
                        • 26

Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels al wat licht enzovoort voor de drive in gekocht. En de DJ-set verkocht (dubbele cd speler met mixer in flightcase)... Nu heb ik:

1x Reloop RCD900S
                        1x JB Systems CD200
                        1x Reloop RMX40Bpm

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik alles niet verkocht heb.. Misschien vonden jullie dit wel leuk om te weten wat het is geworden dus heb ik het hier maar neergeplant!

Mvg

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Wat heb je voor licht aangeschaft? Een of twee statiefjes met 4 PAR56's is altijd een goed startpunt. Die kun je dan via een eigen controller of later via een DMX controller aansturen.

(Ik ben zelf met licht begonnen met 2 ShowTec Stage Set 2's (black), twee MultiDim MK2's en een LC2412. Dus gelijk alles op DMX lopen.)
                          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJBartt
                            • Sep 2006
                            • 26

Ik had al een kleine lichtinstalatie:

4x Showtec PAR 56 short (met Ge MFL lampen)
                            1x Mushroom
                            1x Wildflower (Oftewel Wildmoon genoemt)
                            1x F80z roker
                            1x Showtec Silverline Strobe
                            1x Skytec Deco-Trio-truss brugje (beter dan die ladder-constructies)
                            2x Showtec Multidim MK2's
                            1x Showtec Light-Jockey
                            1x Blacklight van 20 cm
                            1x JB Scarab Lasertje (neem ik vrijwel nooit mee)

Nu heb ik een PLS Rollingscan gekocht (Muziekgestuurde Barrelscan), ben ik zeer tevreden over, wat een bak licht komt daar uit

Mvg
                            Last edited by DJBartt; 08-10-07, 20:10.

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Originally posted by DJBartt
                              wat een bak licht komt daar uitMvg
                              Hahaha, w8 maar tot je zover bent dat je aan de gasontladingslampen handel toe bent.. dan zeg je opeens.. ****** wat moest ik al die tijd met die dingen..

Dat is de vooruitgang en de groei.. en dat maakt het allemaal zo interessant en leuk
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...