Harddisk spelers. Cortex, Denon of Numark

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BEATS4U2
    • Feb 2003
    • 5

Harddisk spelers. Cortex, Denon of Numark

Afgelopen 2 jaar van cd's overgestapt naar mp3 draaien via Virtual DJ. Lekker makkelijk, niet slepen met cd koffers en het snelle zoeken is mij goed bevallen. Echter het bij tijd en wijlen vastlopen van laptop en de enkele hick-ups komen toch niet altijd professioneel over. Op zoek naar beter dus.....
    Dan kom je op de discussie. De (externe) harddiskspelers van Cortex, Numark of Denon.
    Mijn vraag wil ik toespitsen op de gebruiksvriendelijkheid van het scherm en de zoeksnelheid/mogelijkheden. Is het net zo snel en overzichtelijk als een laptop? Hoe is bij jullie de overgang bevallen en is deze nu al aan te raden.
  • DJ GooS
    • Dec 2006
    • 38

zelf nog geen gebruikt maar als ik een koop zal het hoogst waarschijnlijk een denon zijn omdat deze uitbreidbaar zijn met dn-4500 en het dus nog steeds mogelijk is om cds of mp3s af te spelen
    I'm DJ GooS not DJ goosE

Comment

• CSI
      • Oct 2005
      • 18

Ik heb ze alledrie bekeken en getest. De Denon had mijn voorkeur, maar is het niet geworden omdat ik het display te klein en onoverzichtelijk vond. De Numark heeft een beter en groter display dan de Denon, maar voelt erg plastic aan. Uiteindelijk ik toch de Cortex HDC-3000 gekozen, mede dankzij de 2 displays en het feit dat de hardware erg robuust aanvoelt. De mogelijkheden zijn ook ruim voldoende. Je kan eenvoudig loops, samples, hotcue's en dsp's gebruiken. Wel ben ik nog een aantal kleine bugs tegen gekomen in de software, maar de importeur van Cortex heeft me inmiddels verteld dat er de komende week een update voor de 3000 aan komt.
      Mijn advies is dan ook om ze alle drie uit te proberen..

Overigens ben ik benieuwd naar de Cortex HDC-5000...
      Als het niet regent, dan is het droog

Comment

• CSI
        • Oct 2005
        • 18

Originally posted by DJ GooS
        zelf nog geen gebruikt maar als ik een koop zal het hoogst waarschijnlijk een denon zijn omdat deze uitbreidbaar zijn met dn-4500 en het dus nog steeds mogelijk is om cds of mp3s af te spelen
        Aan de Cortex kan je iedere externe USB DVD speler hangen om je CD's/DVD's af te spelen. E40,- per speler t.o.v. E249,- voor de Denon CD uitbreiding. Scheelt een hoop...
        Als het niet regent, dan is het droog

Comment

Working...