Jongeren Feest

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

    #61
    Originally posted by serge
    de MD6 EN de EL set wel voldoende zal zijn..
    Ik ga geen oordeel vellen over of het mogelijk is of niet, ken de MD6 niet. Maar vergeet niet dat je nu 2 totaal verschillende systemen hebt, wat je never nooit niet echt goed kunt laten klinken..

    De EL subs hebben we laatst ook nog in een ruimte gehad van ongv. 40m lang
    De bas was voor in de zaal goed strak en voelbaar, en achter ook nog! je zou denken dat het in het midden minder word maar dat viel heel erg mee..
    Jammer genoeg voor jou ken ik de EL subs wel, en ik in een zaal van 40m diep! Zul je nooit toch achterin de zaal voelbare, en vooral strak klinkende bas hebben. Hooguit dat hier en daar wat mee trilt van de resonantie.

    Daar komt bij dat een zaal van 40m diep. (uitgaande dat hij ook een acceptabele breede zal hebben, a20m) Ruimte bied voor een beste 600/700man met een beetje proppen...

    de subs werden toen belast met 450w per kant.. nu staat er 7/800 w op per kant..
    450w, oftewel underpowered, en dan 40m een zaal inblazen?

    Wel realistisch blijven aub. Dit lukt mij zelfs niet met een SoundProjects SP4 set..

    Ik zat net trouwens met het idee om in het carre nog 2 topppen te hangen, richting de achterkant van de zaal..? Dit zijn mijn oude toppen, peavey pro 15 belast met 450w 4Ohm...

    hoor het wel!

    Groeten
    Lees je eigen posts eens over, en zie hoe je jezelf blijft tegenspreken.

    Ik zou het niet doen, en menig ander forumlid met mij denk ik ook niet. Reden is alom bekend.
    lala..

    Comment

    • Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

      #62
      Tja er wordt om raad gevraagd en wordt een raadzaam reactie gegeven door diverse hier en alles wordt toch tegengesproken door TS zelf.

      Idd zoals ik al aangaf worden er verschillende systemen gebruikt wat niet erg verstandig is.

      Ook blijft de eigenwijsheid van de TS dat er met een enkele MD6 set van Master voldoende was met een dergelijk feest in dergelijke ruimte.

      Zo ook de reactie dat zijn ELbassen 40 meter draagbaar zijn ( knap voor een bandpas )

      Als dat zo zou zijn dan koop ik een vrachtwagen vol van deze kleine baskastjes en dat met 400W RMS speaker erin. Master zou dan het enige merk in de wereld zijn die met zo'n kompakt kastje en weinig vermogen voor een prijs van 315,00 p/st zullke zalen zou kunnen vullen !

      ik weet niet hoe de ervaring is van TS maar een MD6 set ( die niet kompleet is ) dus 1 top met 2 bandpass bassen eronder een hardstyle feest met 600 man vindt ik wel erg weinig.

      Weeet niet wat je budget is voor het organiseren van zo'n feest maar als je op de belangrijkste dingen moet besparen kun je beter GEEN feest gaan geven.

      Geluid en licht is zeker belangrijk op zo'n feest.

      De set die ik aangeef kost zo'n zit rond de 600 euro en is echt geen uitgave voor zo'n feest.

      ik denk eerder dat dit feest even wordt georganiseerd zonder enoge kennis of met een budget van 400 euro inclusief licht

      MD6 set kost in de huur ook iets van 400,00 ( 2X top 4X bas en 2X versterker ) voor een komplete MD6 set heb je 6X top en 12X bas ( enkel 18 ) maar goed.

      De meeste hebben hier ervaring die wordt gedeeld maar wordt in mijn ogen niet serieus angenomen door TS ( geeft in somige gevallen wel gelijk maar neemt toch een andere optie )

      Kombinatie van verschillende systemen is GEEN goed / verstandig idee.
      Gebruik van verkeerde systemen ( MD6 is ok maar niet in deze opstelling )

      wie geeft jou de raad om een enkele stack MD6 neer te zetten voor 600 man technofeest ????

      Ben benieuwd.
      Last edited by Rolandino; 27-03-07, 18:43.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

      Comment

      • Jason_
        • Jun 2006
        • 98

        #63
        @Rolandino,

        ik heb met het bedrijf keer een feest gedaan in een soortgelijke sporthal,
        dus met 2x MD181 2x MD151 2x MD15 top..op 2x Dpu 3k6 (volgens hun dus MD6 set)
        dat was een trance party,
        ik vond het volume zelf wel oké..
        achterin natuurlijk niet loeihard, maar ook niet echt zacht.
        Bass was iéts minder voelbaar als voor in (uiteraard).
        maar als mensen zichzelf kapot willen trillen gaan ze wel voor de speakers staan..

        maar volgens jou is het dus écht te weinig?

        ik sta overal voor open..
        Einde bericht.

        Comment

        • Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

          #64
          Quote :
          2x MD181 2x MD151 2x MD15 top..op 2x Dpu 3k6 (volgens hun dus MD6 set)

          De MD6 set bestaat uit :

          2X MD2Ktop ( 30 graden )
          4X MD18SW

          Tegenwoordig is deze set niet meer leverbaar en is deze verandert naar de MD7 set ( met de MD64 top ( 60X40 )

          Probleem was de spreiding van de MD2Ktop ( 30x30 mid 30X20 driver )

          Deze top is voor array bedoelingen gebouwd en met een minimale bezetting van 3X per kant !

          Vanwege de prijs was dit niet aantrekkelijk en daarom is de MD64 top gebouwd ( deze is enkelvoudig inzetbaar ) en dus gemakkelijker in gebruik.

          Ook is deze set verkeerd aangestuurd !

          Ik zou hem zelf aansturen met 3 3K6 maar goed dat is ieder zijn eigen smaak.

          Weet niet welk bedrijf je dit hebt wijsgemaakt maar de set up die je doorgeeft is GEEN MD6 systeem.

          De MD6 is eigenlijk de voorganger van de MD7

          Master Audio

          MD6 wordt niet meer geleverd vanwege de overname van de MD7.

          MD6 was hetzelfde alleen met een 30X30 top die niet zelfstandig kan werken.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

          Comment

          • serge
            • Jan 2006
            • 24

            #65
            Ik geef idd toe dat ik eerst over tegen in ben gegaan.. ik ben nou emaal eigenwijs.. sorry ahah

            Wij hebben uit betrouwbare bron gehoort dat we het makkelijk zouden redden met eerst alleen en EL setje van 4 bassen en 4 toppen.. Nou dit blijkt dus niet zo te zijn..

            Ik weet nog wel dat er een tijdje geleden een grotere JBL set stond.. kan even niet op het type komen, dubbele bassen en toppen..?

            Dit was ook in precies de zelfde zaal en ging ook goed hard, met goede bas overal..dit was ook house muziek. ik was alleen niet echt te spreken over het hoog.. maar dat is persoonlijk.

            We hebben in totaal een budget van 7500 euro, hier zit dan ook drukwerk e.d. bij.. Hierbij hebben we dan ook de MD6(of zoiets..) agregaat noem maar op en ons eigen gebeuren incl. dj's licht e.d.

            Ik vind het tohg raar.. Als zo'n JBL setje al een goed hard geluid geeft, dat een MD6 én een EL setje het dan niet aankunnen..?
            Zoals in mijn vorige reactie met dat HK setje.. ging ook hard en goede bas.. Dit was ook in een volle zaal.

            Ik ben er tohg nog niet helemaal van overtuigd dat het niet voldoende is

            Comment

            • Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

              #66
              Wie is dan je betrouwbare bron ?

              Ben ik erg benieuwd naar.

              Je kunt systemen niet met elkaar gaan vergelijken.

              Mss was dat systeem van JBL een tour set

              De top die ze aanbieden ( MD151 ) is een MD2 top ( fullrange 2-weg frontloaded ) in een kombinatie van de MD2 MD151 bas en uitgebreid met de MD181 bas ( dus geen MD6 systeem )

              Als je echt voor 600man geluid moet doen zeker met techno of dance op disco volume kom je met deze sets in de problemen.

              Gelukkig zijn er andere ook hiermee eens.
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

              Comment

              • vasco
                • Oct 2003
                • 2567

                #67
                Jij bent eigenwijs, ik ook. Ik neem van (meer) ervaren mensen wel wat aan. Wat jij in dit topic (in het begin) doet heeft niks met eigenwijs te maken maar dit heet gewoon tegendraads en niet willen aannemen/leren.

                Goed het is ook al heel veel vaker gezegd; Twee verschillende sets naast elkaar willen gebruiken ga je nooit goed krijgen en dan wil je er nog een derde merk bij hangen op afstand in je carre.

                Probeer voor één set te gaan en zorg ervoor dat je die compleet huurt voor jou doel. Jij gaat het denk ik nog lastig genoeg krijgen met dit feest als ik dit topic zo inschat. Als je dan ook nog speakers verder wilt gaan plaatsen zal je ook aan delay's moeten gaan denken en het afstellen ervan. Zomaar even wat speakers ophangen om zo verder te komen met je geluid is geen oplossing en gaat nog minder klinken. Of jij moet van achter elkaar aanhobbelend geluid houden.

                Comment

                • serge
                  • Jan 2006
                  • 24

                  #68
                  Originally posted by vasco
                  Jij bent eigenwijs, ik ook. Ik neem van (meer) ervaren mensen wel wat aan. Wat jij in dit topic (in het begin) doet heeft niks met eigenwijs te maken maar dit heet gewoon tegendraads en niet willen aannemen/leren.

                  Goed het is ook al heel veel vaker gezegd; Twee verschillende sets naast elkaar willen gebruiken ga je nooit goed krijgen en dan wil je er nog een derde merk bij hangen op afstand in je carre.

                  Probeer voor één set te gaan en zorg ervoor dat je die compleet huurt voor jou doel. Jij gaat het denk ik nog lastig genoeg krijgen met dit feest als ik dit topic zo inschat. Als je dan ook nog speakers verder wilt gaan plaatsen zal je ook aan delay's moeten gaan denken en het afstellen ervan. Zomaar even wat speakers ophangen om zo verder te komen met je geluid is geen oplossing en gaat nog minder klinken. Of jij moet van
                  achter elkaar aanhobbelend geluid houden.

                  Tuurlijk snap ik wel dat je dan met delays moet gaan werken.. maar ik dacht misschien kan de combinatie peavey/master wel maar is dus geen goede inbrengst

                  Comment

                  • GoTMoRe
                    • Aug 2005
                    • 350

                    #69
                    Originally posted by serge
                    Tuurlijk snap ik wel dat je dan met delays moet gaan werken.. maar ik dacht misschien kan de combinatie peavey/master wel maar is dus geen goede inbrengst
                    Kan wel, maar niet zonder delay ertussen.

                    Wat trouwens vrij simpel kan met een Behringer Shark. Dit superkleinedoosje vraagt slechts het aantal meters van je dat de delaystack van je fohstack wegstaat, en dat voer je in. De rest doet ie zelf
                    lala..

                    Comment

                    • Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

                      #70
                      al bij al is het toch nog een hoop werk.

                      Ik denk dat je met je budget van 7500 wat je aangaf een heel hoop leuke en goede dingen kan doen.

                      Weet niet welke dj's je laat komen ( meestal gaat daar een hoop geld in zitten ) maar stel dat je de helft aan dj's kwijt bent dan heb je nog ruim 3000 euro over voor de licht geluid laser zooi en flyers ( kosten niet zoveel iets van 500 euro voor strooifolders en plakposters )

                      Ik denk waar jij je spullen haalt TE WEINIG apperatuur zet voor het geld wat je moet betalen maar dat is mijn optie.

                      Met het budget wat jij hebt kan er een goed licht en geluidssysteem worden geplaatst zonder dat er problemen zijn die avond

                      We weten nog steeds niet welke proffesionele mensen jij in hebt geschakeld maar nav dit topic lijkt het mij dat er bij diegene weinig kennis is.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                      Comment

                      • Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

                        #71
                        als je zulke een budget hebt en enkel dat kunt neerzette dan euhm denk ik euhm dat je half wordt opgelicht :s
                        een 1 watt lazer kost 1000 euro
                        een systeem van 2*8kw kost nog geen 800 euro
                        en dan heb je nog 1200 euro voor licht waar je behoorlijk wat sixbaren en spotjes mee kunt krijgen... denk ik
                        Hold on a second, relax and listen...

                        Comment

                        • jurjen_barel
                          • Jun 2003
                          • 3150

                          #72
                          Het is hier wel lachen aan de zijlijn. In het begin van het topic worden allemaal ideeën aangedragen om de organisatoren-in-spé verder te helpen, die worden allemaal in de wind geslagen en 2 pagina's verder komen ze met onze ideeën pronken onder het mum van: "Ik heb trouwens een nieuw idee..."

                          Beetje naar boven gevallen zijn ze wel. Ben verbaasd dat ze nog zoveel hulp krijgen, ondanks de gepaste houding. Voor mij alleen maar vermakelijk.

                          Tot zover dit bericht vanaf de zijlijn. Ik ga weer verder aan de popcorn en het kratje bier.
                          Last edited by jurjen_barel; 28-03-07, 23:53.

                          Comment

                          • jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

                            #73
                            ik volg de wedstrijd ook nog steeds

                            maar voor 3000 euro ken je bij bedrijven hier in de buurt om een beste set + carre krijgen die volhangt met movingheads, scans een rackje of 8 par 64 en de rest van de reut

                            ik heb het idee dat er nog een verlenging aan zit te komen....

                            Comment

                            • Rolandino
                              • Mar 2007
                              • 1451

                              #74
                              ben benieuwd of er al nieuws is .......................... tis nu wel weer even stil ................
                              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

                              Comment

                              • Party's With a Message
                                • Dec 2009
                                • 37

                                #75
                                Haha! Ik kwam dit topic tegen omdat ik zocht naar bestaande topics over de versterker die ik van plan ben te gaan kopen.

                                Beetje jammer dat er geen verslag gekomen is na die 12e mei 2007
                                Geluidstechniek begon als een hobby, daarna werk. Maar bovenal, Het is een passie!

                                Comment

                                Working...