Behringer 212A

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • XL-L
    • Jan 2007
    • 3

Behringer 212A

Ik ben van plan samen met een vriend een eigen drive-in op te zetten.
    We beschikken zelf al over 2x200 watt dap boxjes(vind ik zelf niet al te goed),
    dus ik dacht aan de actieve begringer 212A, lekker compact en hard genoeg voor ons soort feestjes. Het is bedoelt voor feestjes tot MAX 75 man.
    Ik had zelf de manual al gedownload van het net daarin staat dat hij een geluidsdruk @ 1m heeft van 125dB, vind ik zelf een beetje ongeloofswaardig.

Wat vinden jullie van de boxen( 2 stuks)???
  • Baszza91
    • Oct 2005
    • 476

Die 125 Db is waarschijnlijk zijn piek (SPL). Als dat zijn 1 W / 1 M is, dan heeft hij een zeer hoog rendement.

Greetzz

Edit, net even de handleiding ervan bekeken. Het is inderdaad zijn SPL (staat omschreven in handleiding als maximale geluidsdruk).
    Last edited by Baszza91; 18-02-07, 14:03.
    I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• eddie
      • Nov 2004
      • 169

hallo, Als ik u was kocht ik de 215A ,deze geeft iets meer laag,meer vermogen
      en geluidsdruk,en voor de prijs moet je het niet laten, ik gebruik al 7 jaar de
      B300 versie voor dj monitor en kleine feesten nooit problemen mee gehad en ik
      veronderstel dat deze nieuwe reeks een up-date is, dus dat belooft
      mvg eddie

Comment

• XL-L
        • Jan 2007
        • 3

Alvast bedankt voor jullie reactie's
        Ik zat ook te twijfelen tussen de 212A of de 215A, maar toen dacht ik: ik kan gewoon de 212A en in de toekomst een sub erbij kopen.
        ik vind er zelf nog een aardig verschil tussen de prijs zitten aangezien ik pas een scholier ben(bijna 15). Ik ga eerst mn nieuwe pc aanschaffen met vista en dan een paar maanden daarna (hopelijk zijn ze dan al een beetje afgeprijsd) kopen. Dus ligt er nog een beetje aan tot hoever die prijzen zakken welke ik koop.

Comment

• Baszza91
          • Oct 2005
          • 476

17 Maart is er in Houten (in de Expo hallen) Pa Markt. Daar word allerhand 2 de hands apperatuur aangeboden door bedrijven. Misschien dat je daar wat vind voor weinig geld. Zie PA-MARKT.

Welke subwoofer had jij dan in gedachten voor onder de tops? Het handigste is natuurlijke dat je er ook actieve subs erbij heb. Bij mijn weten heeft Behringer geen actieve subs, en het mooiste is natuurlijk dat je je boxen van het zelfde merk of serie zijn (is niet alleen goed voor de uitstraling van je set). Je zou ook natuurlijk naar LEM kunnen kijken. Of voor geheel passief kunnen kiezen, maar dan wel actief aansturen (1 versterker voor je laag, en 1 voor je hoog met een cross over natuurlijk)

Greetzz
          I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...