cd flightcase

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • davidt
    • Jan 2007
    • 4

cd flightcase

wil een flightcase halen ,
    weten jullie nog een goede waar aardig wat cd's in kunnen?
    en hoe delen jullie je muziek in?

Groeten
    David
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

Ik steek mijn cd's op genre. In het genre zitten ze alfabetisch. Tussen elk genre zit een zelfgeknipt stukje karton.

Flightcases zijn zowat overal goed. Als je er een koopt kan ik je aanraden om beter 2 kleinere te nemen dan 1 supergrote. 't Is maar kwestie van als je eentje vergeet...

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Opa verteld,

Ik deed altijd mijn cd's in van die dunne "plastic zakjes" , dat bespaart je echt een zee van ruimte en gewicht !

De inlays knipte ik op maat voor dat zakje en met een stukje plakband vast aan de rand, zodat je niet steeds je cd voor of achter het plaatje schuift waardoor je weer niet kan zien welke cd het is.

In mijn tijd hadden we bv "hit explosion" en "braun MTV eurochart" cd's , die stonden gewoon op volgorde van maand en jaar, de overige cd's stonden op genre en alfabet gesorteerd.
      Verder hadden alle 'cd zakjes' een labeltje rechts boven met een nummer ( ja,met een echte dymo labeltang ) ,en dat nummer stond dan ook op papier, samen met de cd naam.....
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

das een klus..

onze jongen heeft ze gesorteerd op genre, en vervolgens per titel bij elkaar. niet op alfabet ofzo. uiteindelijk werk je continu ermee en weet je al snel exact wat waarop staat.
        hedden ze zitten in die allu koffers van kwantum of bouwmarkt. goedkoop dus makkelijk te vervangen na beschadiging, en licht. gaan meen ik 80 cd's in en zo een aantal. dan kan je dus in de bus laten wat je niet gebruikt (hardcore op een 40 jarig jubileum kan je ongeveer vanuitgaan dat je dat niet nodig hebt, en anders trek je ze alsnog uit de bus) dat scheelt.
        koffers zijn niet je van het, maar ze worden al 10 jaar gebrikt en als er in die tijd 4 (van de 20) vervangen zijn is het veel. ze kosten rond een 10tje, dus daar val je ook geen buil aan.
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

idd

die koffers zijn bij elke bouwmarkt te halen

en wegen niet veel.....

heb 1 flightcase koffer maar die weegt denk z'n 25 kilo ...(4 rijen a 45 cm cd's) das niet aan te raden de rest dus ook gamma

verder weet ik het meeste wel uit me hooft te staan maar om het netjes te hebben

hitzone en dace smash,arcade dance classics & andere series gewoon op volgorde, spreekt van voor zich...albums op alfabet. singels nieuw (vooraan) naar oud (achteraan) en dan nog een beetje verdere verzamel door elkaar ,soms effe zoeken maja dat hoor er maar bij

oh jah ik heb ook nog stiekem een zak met wat gekopieerde reut bij me wat meest nog niet uit is op verzamel maar wat ik te zonde van me centen vind om op single te kopen....

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Over die bouwmarkt dingen een leuke anekdote...

Had een klusje in de centralstudio's, moet ook een docer mee, dus bakbus zat redelijk vol met een hoop volume en die decorpanelen ging ik nog even netjes een spanband omheen trekken voordat we gingen rijden.

Collega had ook een koffertje van de gamma meegenomen, dat lag naast mijn cd koffers.
            Nie stilstaand bij het kwaliteitsverschil loop ik over die kistjes heen...totdat "krak" ik met mn maatje 46 in i.pv. op het kistje van mn collega sta.

Er zijn nog steeds dj's bij ons die met die gamma kisten onderweg zijn.
            Ik zelf sweer al jaren bij degelijke kisten, ook voor mn cd collectie!

ff fotootje wat je krijgt als er twee dj's naar hetzelfde klussie gaan...
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Bastisito
              • Sep 2004
              • 185

Ben je drive-in DJ? Dan zou ik koffers aanraden: past enorm veel in en het blijft allemaal redelijk netjes. Gewichtsbesparing ten opzichte van mappen doet niet echt ter zake. Alfabet sorteren en verzamelalbums in aparte koffer doen.

Freelance DJ: mappen, absoluut!
              Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• jazzprr
                • Nov 2006
                • 72

Paxx heeft ideale Soft cases, deze zijn niet zwaar en er kunnen erg veel cd's in omdat je de hoesjes niet gebruikt, de boekjes ervan schuif je gewoon in het mapje. Bladerd ook fijn en snel. Rangschikken doe ik meestal gewoon op genre maar niet op alfabet (kost te veel tijd .Trouwens ook erg handig zijn de bij te kopen mapjes, en natuurlijk de schouderband voor het vervoer.

vivanco-direct.com CD and DVD Cases

Ze waren verkrijgbaar bij de mediamarkt Maar dat moet je zelf dan even uitzoeken.

Grtz Harry
                Last edited by jazzprr; 24-01-07, 23:07.
                Live at night,sleep at day...

Comment

• bas_geluid
                  • Mar 2001
                  • 56

Ik heb dus een flight-case waar 3 rijen CD's in kunnen. de doosjes waar de cd's inzitten zijn vervangen door dunne hoesjes. hierdoor kunnen er 525 cd's in mijn koffer.

alle CD's zijn genummerd op volgorde van aanschaf. daardoor vind ik mijn cd's altijd op dezelfde plek terug. Tevens kunnen andere mensen helpen met het opruimen van mijn CD's.

en ik heb alle CD's op mijn labtop staan zodat ik ze gemakkelijk kan terug vinden.

Wel moet ik zeggen dat de koffer redelijk zwaar is met 525 CD's

tevens wordt het tijd voor een extra koffer, want ik gebruikt nu tijdelijk een Gamma koffer, maar deze begint ook al aardig vol te raken.

Het is maar net waar je voor kiest. Ik vind de dunne hoesjes wel een aanrader. meestal bij de lokale CD boer te koop.
                  Groeten Bas Geluid

There are only 10 types of people in the world:
                  Those who understand binary and those who don't

Comment

• MusiQmaN
                    • Sep 2006
                    • 328

je hebt op mp ook een zaak die een flightcase aanbied voor grootverbruikers iets van 2000 cds. ''ff zoeken op dj koffer 2000 stuks''
                    Drummer en techniek freak.

Comment

• markprinsen
                      • Sep 2006
                      • 39

Ik gebruik nu al enige tijd een ProDJuser koffer voor de CD's die ik het meest gebruik. Dat is een groot ding maar wel stevig. Ik heb daarnaast nog 1 map voor de allernieuwste muziek en 3 gamma koffertjes voor muziek die ik minder draai. Ook nog een laptop case voor de CD database.

Probleem: Ik draai ook regelmatig in café's en op kleine locaties. Ik kan dus zelden echt al mijn koffers makkelijk kwijt. Ik moet tegenwoordig al blij zijn dat ik de grote koffer kwijt kan en daarbovenop de map dan.

Misschien binnenkort alles maar is in mappen doen hoewel ik daar niet echt een voorstander van ben omdat je niet erg makkelijk grote aantallen cd's kan verplaatsen. Of zijn er mappen met uitneembare 'bladzijden'?

Comment

• Lennartsound
                        • Dec 2006
                        • 269

pfff wat een gedoe.
                        Ik heb gewoon een CaseLogic map waar zo'n 250 zelf gecompileerde CD's ingaan gesorteerd of genre en voor de hits op tijdstip van release. Totaal ruim anderhalve week nonstop muziek...... en dan draai ik niks dubbel.
                        Heb niks extra nodig. Ik weet dat alle nummers goed zijn (dus geen "fillers" )
                        Mapje in de rugzak mee en leg maar op een bar ofzo iets... simpel

Comment

• voederbietel
                          • Feb 2005
                          • 197

dit soort mappen gebruiken wij (ander merk enz maar wet ik zo niet 1,2,3 te vinden.
                          per pagina kan je 4 cd's plaatsen, wij doen in de middelste 2 de cd en in de buitenste het hoesje (achterkant) zodat je gelijk overzichtelijk kan zien wat waar op staat. (kost je wel de helft van je vakjes maar maak het heel snel overzichtelijk! (ik geloof dat wij van een aanbieding gebruik hadden gemaakt, 2 van dit soort hoezen (per stuk 200 cd's) 15 euro incl. verzendkosten (we hebben er eerst 2 besteld maar gaan er nog 4 bestellen)

we sorteren ze op (genre) eerst apres ski dan top 40 (hitzone) dan dance smash enz.
                          we willen ze op mappen gaan rangschikken aangezien we bijna 1 map vol met apres ski hebben enz.
                          Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

• markprinsen
                            • Sep 2006
                            • 39

Originally posted by Lennartsound
                            pfff wat een gedoe.
                            Ik heb gewoon een CaseLogic map waar zo'n 250 zelf gecompileerde CD's ingaan gesorteerd of genre en voor de hits op tijdstip van release. Totaal ruim anderhalve week nonstop muziek...... en dan draai ik niks dubbel.
                            Heb niks extra nodig. Ik weet dat alle nummers goed zijn (dus geen "fillers" )
                            Mapje in de rugzak mee en leg maar op een bar ofzo iets... simpel

Maar ik heb nu toch echt geen zin en tijd om al mijn cd's te gaan nakijken, rippen, compileren, branden, categoriseren, in een DB zetten....

Comment

• voederbietel
                              • Feb 2005
                              • 197

ik heb de site gevonden:
                              BigDennis
                              is toch goedkoop dacht ik
                              Met vriendelijke groet,

Frans Jansen

Comment

Working...