Subwoofers onder 4x dap k115

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marcokip
    • Dec 2006
    • 6

Subwoofers onder 4x dap k115

Hallo herriemakers,
    Ik heb 4 dap k115 's ( ja dat slechte merk, maar ze klinken zo lekker) maarrr een beetje bass erbij zo geen kwaad kunnen.
    Ik heb een aantal opties:
    peavey sub 15 pro
    dap x 15 B ( de pro serie )
    of andere suggesties wel een zacht prijsje.
    kan iemand mij advies geven wat ik kan toevoegen om een zaaltje met een man /vrouw of 200 een beetje kan laten dreunen.
    Aanbiedingen van 2e handjes zijn ook welkom, als het maar klinkt, budget mag in totaal voor 2 subjes niet veel meer dan 750 euro overschrijden.

Ik hoor het wel. en alvast fijne feestdagen

gr marco
    Last edited by moderator; 23-12-06, 22:57.
  • feestmuziek
    • Nov 2006
    • 48

Misschien is de JBL jrx118s (400w) iets voor je. ze liggen qua prijs iets boven je budget (€469,--/st.) maar kijkend eventueel naar de toekomst, kun je misschien je topjes tzt ook gaan vervangen naar bijvoorbeeld de topjes van JBL uit de jrx reeks. En anders kun je misschien gaan kijken naar de Behringer B1800x (400w). Ik hoor altijd veel commentaar over de behringer kasten, maar ik heb er bu al vele keren mee gewerkt en vind het ze zeker niet verkeerd doen, en al helemaal niet als je naar de prijs kijkt (€269,--/st) of de B1800x pro (800w) (€339,--/st.)

groetjes Pieter

Comment

• GoTMoRe
      • Aug 2005
      • 350

Originally posted by feestmuziek
      Misschien is de JBL jrx118s (400w) iets voor je. ze liggen qua prijs iets boven je budget (€469,--/st.) maar kijkend eventueel naar de toekomst, kun je misschien je topjes tzt ook gaan vervangen naar bijvoorbeeld de topjes van JBL uit de jrx reeks. En anders kun je misschien gaan kijken naar de Behringer B1800x (400w). Ik hoor altijd veel commentaar over de behringer kasten, maar ik heb er bu al vele keren mee gewerkt en vind het ze zeker niet verkeerd doen, en al helemaal niet als je naar de prijs kijkt (€269,--/st) of de B1800x pro (800w) (€339,--/st.)

groetjes Pieter
      Als je die jongen op toekomst ideeen wil brengen moet ie écht geen JBL jrx nemen. De JRX van jbl valt gewoon in het rijtje dap, behringer ed. Made in china kastje, en puur omdat er jbl op staat is het volgens sommigen ineens wel héél wat beter dan Dap!

Daar zal hij niet veel op vooruit gaan met zijn huidige set.

Setje AX15b's, of X15b's zullen zeker niet misstaan onder K-115's.
      lala..

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

hallo wat wil je er precies mee doen? welke soorten muziekstyle draai je?

Moet het hard klappen of alleen veel lage dreunen geven?

wanneer je veel house enz draait zou ik gaan voor en stevige dubbel 15". wil je veel lage dreunen en draai je veel r&B enz dan moet je eens kijken naar een hoorn.. of een hele zware 18" in BR kast.

wanneer je 4 K115 als toppen gaat gebruiken dan moeten daar toch al best stevige bassen onder. met een enkele 15" dap kast redt je het dan niet.

ik zou eens gaan kijken naar een stel 2de hands kasten, heb je meestal meer kwaliteit voor hetzelfde geld. Voor 750 euro kun je al een leuke set bassen aanschaffen.

succes
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Er zijn tweedehands best leuke W-bin kasten voor een spreekwoordelijke koek en een ei te vinden, die vermoedelijk mooi onder die K115's passen (qua vermogen dan).

Pluis de snuffelhoek/vraag&aanbod hoeken van verschillende fora en webwinkels eens af, doe hetzelfde met marktplaats en speurders, en je hebt zo een kleine 10 adressen om te gaan kijken.

René
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• marcokip
            • Dec 2006
            • 6

He guys bedankt voor jullie reacties, ze lopen wel sterk uiteen maar dat zie je vaak op forum's. Als ik kijk baar een dap x15b dan zie dat deze qua vermogen en spl gegevens in de buurt kom van wat ik zoek. Het nadeel is dat veel mensen al snel zeggen, bah dap da klinkt niet. Ik heb de x15b nooit geluisterd, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik de k115 echt wel lekker vind klinken en ze zeker qua geluid mee kunnen met de duurdere merken. Ik ben dus niet echt dap-schuw, alleen het grote nadeel is, als je er ergens mee draait "deskundige" beweren dat het rommel is, je hebt dus altijd goed geluid nodig om ze te overtuigen, kort gezegd je staat altijd op achterstand met zo'n merk. Ik ben bang dat ik met de sub's datzelfde weer krijg.
            Ik heb trouwens wel een aantal leuke subjes op het oog, de peavey sub 15 pro ( die met de grijze voorkant ) ik vond ze wel lekker klinken maar twijfel aan de betrouwbaarheid.
            Ik draai op verschillende gelegenheden, waarbij ik geen sub's nodig heb, en krijg nu af en toe opdrachten in kroegen en feestzalen, en daar heb ik ze dus wel voor nodig. Je kunt dan denken aan zaaltjes met 200 man waarbij allerlei stijlen worden gedraait, maar het echte house-beukwerk niet. Alleen wil ik wel graag het laag kunnen horen en voelen.

gr marco

Comment

• Dj-Sjors

Als je daar erg mee zit haal je het dap logo er af

Ik heb 2x Dap Ax-15 met 2x Dap Ax-15b maar ik laat de logo's er gewoon op zitten ik stoor me er niet aan. Als ze maar goed klinken.

Comment

• marcokip
                • Dec 2006
                • 6

he sjors.

Hoe klinken de subs van dap ? kun je met 2 stuks een gemiddelde zaal met 200 personen voorzien van bass, dus geen house party oid.?

Comment

• Dj-Sjors

Hallo,

Ik weet niet wat precies de eisen van je zijn. Ik heb er zelf nog nooit mee gedraaid in een grote zaal moet ik eerlijk zeggen. Dus ik kan het ook niet goed beoordelen. Maar als ik jou was zou ik eens gaan kijken naar de X-18b deze is wel iets over je budget zo'n 35 euro per stuk maar goed.
                  Last edited by Guest; 25-12-06, 12:24.

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

als jij je huidige kasten durft te vergelijken met de duurdere merken?? (welke zijn dit) eaw 15" kastje, max 15 van D&B? dan klopt er iets bij jou niet en ben je erg objectief.
                    voor het geld zijn de kasten erg ok. Meer niet en ook niet minder!!

Wil je voor 200 man laag hebben dan heb je aan een stel 18" bassen voldoende. Kun je zelfbouwen? kijk dan eens bij speakerstore en zoek een br kast uit. er zijn er enkele.
                    die peavey pro zul je niet gauw voelen, wel horen! wil je bass voelen dan zou ik neigen naar een 18" of een hele zware 15".
                    op marktplaats staan op het moment een aantal dubbel 15" bassen, zijn ook erg ok en gaan doordat je er 2 per kast hebt ook iets dieper. Zijn zeker beter als de dap bassen.

Tevens heb je naast de bassen ook een goede versterker en crossover, of nog beter een processor nodig. Dit kan veel schelen in goed en "goed" geluid.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• marcokip
                      • Dec 2006
                      • 6

hoi,
                      Eventjes over de merken, ik zei dat ik ze durf te vergelijken met duurdere merken, en dan wel de goedkope serie's uiteraard. Wat mij opvalt is dat een aantal merken die een goede naam hebben goedkopere serie's op de markt zetten maar die klinken niet zoals je van zo'n merk mag verwachten, en daarmee vergelijk ik uiteraard. Mijn setje valt helemaal in het niet bij een paar dynacords oid. uiteraard
                      Maar even terug to topic.
                      Ik heb mijn oog laten vallen op een paar peavey pro sub's. Heeft iemand ervaring met deze basskisten. Die met het grijze front.
                      Ik wil dan 2 stuks op een behringer EP 2500 zetten, uiteraard met een goede cross-over ertussen.

Comment

• marcokip
                        • Dec 2006
                        • 6

Hallo, jongens en dames, Ik ben voorzien van bass, Ik ga de toppen vervangen voor 2 tannoy's v15 en als sub begin ik met een ohm mr450.
                        A.s. weekend ga ik er mee draaien, als er behoefte aan is kan ik jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen. Zijn er andere gebruikers die ervaringen hebben met bovengenoemde speakers ?

marco

Comment

• djfrence
                          • Jan 2005
                          • 43

dap

Gewoon dap kasten eronder knallen,

Kijke eens naar de sm-18B
                          dit is ook een ontzettend mooie en stevig serie van dap,
                          zit dan wel iets over je budget maarja als je dan je K115 beu bent
                          ken je op die Sm'tjes nog altijd de sm 15 zetten

Groeten
                          Robe(D)

Comment

• NiTRO
                            • Sep 2002
                            • 677

Ook zeer lekker klinkt :
                            HIGHLITE online - X18B

of de :

HIGHLITE online - CSA-18H

gepowered en komt echt een bak geluid uit! Maaaar ik weet natuurlijk niet wat je uit kunt geven.....of ik heb weers niet goed genoeg gelezen

Comment

• Amiboy
                              • Aug 2009
                              • 4

Subjes

Hallo, ik heb zelf ook 2 k115 topkasten, en ik wou ook meer bass, en kwam op marktplaats 2 dap ax18b's tegen, 300 euro voor 2. Ze waren nog helemaal perfect, alleen hier en daar wat krassen, maar het zijn ook niet de nieuwste. Ze klinken echt supper! niks op aan te merken, ook zit er bij mij een nieuwe filter in waardoor ik nog betere bass heb zonder x over. Echt een super zetje tot wel 200 man.

Comment

Working...