Goede drive-in show?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Christiaan Visser
    • Apr 2004
    • 235

    #16
    Originally posted by jurjen_barel
    Je bent lekker aan het experimenteren met drive-innen, je bent leuk op weg. Wat betreft de LED-PARren: voor disco-showtjes kan het geen kwaad. Wil je meer met BElichten gaan doen (uiteindelijk bandjes en/of presentaties?) dan adviseer ik je dringend een aantal normale persglaslamp-parren te nemen. Anders kun je overwegen nog een paar extra LED-parren erbij te nemen. Ik ben absoluut geen fan van LED, maar voor standje-knipper moet het kunnen.
    Dag Jurjen,

    Ben al donders blij om te mogen lezen dat jij hem uiteindelijk ook nog enigzins aanraadt meerdere led-parren te nemen!

    Als beginnende drive in show is het totaal niet erg om ledparren te gebruiken tot +- 100 personen! Juist wij werken veel met led-parren en vinden voor discoshows ze totaal niet raar om weg te zetten!

    Led is de toekomst, die jongen is al goed bezig!

    Hieronder voorbeeldje dat je als Drive-in best leuk een Led-showtje weg kan geven!

    Last edited by Christiaan Visser; 07-04-07, 18:16.
    Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

    Comment

    • Dj-Sjors

      #17
      Even een vraagje over het geluid.

      Waarom heb je een dubbele cd speler én 2 Table Top cd spelers ?

      Waarom niet gewoon een dubbele cd speler óf 2 tabel tops ?

      Ik zou een van de drie weg doen, of natuurlijk 2 van de 3 .

      Verder waarom hebben jullie twee setjes boxen. Ook hiervan zou ik er een maken.

      Voor dit geld en wat je er verder mee verdiend kun je mooi je licht uitbouwen.
      Last edited by Guest; 16-12-06, 20:55.

      Comment

      • Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

        #18
        Originally posted by Christiaan Visser
        Dag Jurjen,

        Ben al donders blij om te mogen lezen dat jij hem uiteindelijk ook nog enigzins aanraadt meerdere led-parren te nemen!

        Als beginnende drive in show is het totaal niet erg om ledparren te gebruiken tot +- 100 personen! Juist wij werken veel met led-parren en vinden voor discoshows ze totaal niet raar om weg te zetten!

        Led is de toekomst, die jongen is al goed bezig!

        Hieronder voorbeeldje dat je als Drive-in best leuk een Led-showtje weg kan geven!

        Mooi effect alleen een echte bak met licht krijg je niet met ledjes.
        Of je moet de veel duurdere luxeon (correct me if i'm wrong) ledjes gebruiken.

        On-topic
        Leuk begin. Ik zou voor 1 goed setje topjes gaan.
        Denk vooral goed na over de afwerking.
        Vette boksuh meneer

        [FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

          #19
          Originally posted by Dj-Sjors
          Even een vraagje over het geluid.

          Waarom heb je een dubbele cd speler én 2 Table Top cd spelers ?

          Waarom niet gewoon een dubbele cd speler óf 2 tabel tops ?

          Ik zou een van de drie weg doen, of natuurlijk 2 van de 3 .
          Zou ik niet doen. Extra cd-speler heeft bij mij al meerdere malen het nut bewezen. Mijn eigen voorkeur is table top, dus daar draai ik dan het gros mee. Voor dat ene plaatje maakt een 19" dubbeldeck niet uit, lekker compact houden dus. Volgens mij hanteert de topicstarter ook deze mentaliteit. In dat geval kan ik alleen maar zeggen: ga zo door! De DJ is wel het belangrijkste onderdeel van de drive-in show, dus die set moet inderdaad goed op orde zijn.

          Comment

          • lightzone
            • Oct 2006
            • 261

            #20
            2x Led par spot
            ik zie dat je die dingen gewoon in het stopcontact stopt en helemaal niet dmx aanstuurt, is dat niet een beetje saai ?
            jumping is not a crime

            Comment

            • lightzone
              • Oct 2006
              • 261

              #21
              Originally posted by pelle
              Hee, ik weet niet hou oud je bent maar ik ben 13 en draai ook al een tijdje. Ook ik heb een aantal led-lampen ( 2x 4 parren ) Maar ik gebruik een laptop met dmx-interface om ze te besturen. ook heb ik nog 2 movingheads en 4 scanners. ook die bestuur ik per laptop. dus ik raad je ana om wat meer met dmx en beweegende lampen te gaan doen. geluid zou ik zo laten.
              zou jij voor mij eens willen zeggen welke scanners en mh's dat zijn?
              jumping is not a crime

              Comment

              • Baszza91
                • Oct 2005
                • 476

                #22
                Ik vind 4 scans en 4 mh's een behoorlijke lichtshow. En ook nog is een (eigen) laptop. Toen ik 13 was kon ik daar alleen maar van dromen (ik ben nu 15 en heb ook nog maar 2 scans en 8 parren).

                To TS. Ik zal inderdaad 1 cd speler doen (1 dubbele of 2 enkele) en en setje boxen (persoonlijk de JBL's houden). Als basis zou ik nog 4 of 6 LED parren er bij kopen. Als bewegend licht zou ik voor een leuk scannetje kijken. Bijv. de Martin Mania Scx-500. Zit maar een 150 watt pitje in, maar dat is ruim voldoende om door 8 LED parren heen te prikken (8 x par 56 300 watt heeft de scan ook geen moeite mee).

                Greetzz
                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                Comment

                • Christiaan Visser
                  • Apr 2004
                  • 235

                  #23
                  Originally posted by lightzone
                  ik zie dat je die dingen gewoon in het stopcontact stopt en helemaal niet dmx aanstuurt, is dat niet een beetje saai ?
                  Mooi zo'n onderschrift Lightzone, want als je een Ledpar een beetje kent, zit er ook een dipswitch op voor audio etc, dus dan kun je hem gewoon in het stopcontact doen en dan wisselt hij zelf wel van kleur op de muziek.
                  Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

                  Comment

                  • lightzone
                    • Oct 2006
                    • 261

                    #24
                    Originally posted by pelle
                    Tuurlijk,

                    De scanner zijn van velleman ( code: vdp250sc4ehj )
                    de movingheads: Futurelight DJ-Head 250 Spot.

                    Magic-Drive-Inn Breda
                    Lichtjockey Pelle
                    zeer mooi , jij hebt zeker rijke ouders?

                    Mooi zo'n onderschrift Lightzone, want als je een Ledpar een beetje kent, zit er ook een dipswitch op voor audio etc, dus dan kun je hem gewoon in het stopcontact doen en dan wisselt hij zelf wel van kleur op de muziek.
                    effe nie aan gedacht
                    jumping is not a crime

                    Comment

                    • pelle
                      • Dec 2006
                      • 4

                      #25
                      Nja ik heb het meeste met het draaien verdiend !!

                      Magic-Drive-Inn Breda

                      Comment

                      • lightzone
                        • Oct 2006
                        • 261

                        #26
                        Originally posted by pelle
                        Nja ik heb het meeste met het draaien verdiend !!

                        Magic-Drive-Inn Breda
                        hoelang draai je dan al?
                        jumping is not a crime

                        Comment

                        • Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

                          #27
                          Ik weet nog dat ik op die leeftijd HiFi luidsprekers had.... Op m'n 15'de vol trots MC15's... Dus knap hoe je het voor elkaar krijgt..
                          Mit freundliche grube,

                          Edie

                          Comment

                          • jurjen_barel
                            • Jun 2003
                            • 3148

                            #28
                            Dan stel ik voor dat je nog even doorspaart. Wie weet heb je over een tijdje iets anders moois voor je neus dat je graag wilt hebben.

                            Comment

                            • LJ TDD
                              • Oct 2005
                              • 31

                              #29
                              Ik zou dat ook zeggen of wat van je mh's en scanners verkopen en er goeie matins van kopen 518 of 918 ofzo. Dat is toch een stuk betere kwaliteit dan velleman
                              ... koekje derbij

                              Comment

                              • Baszza91
                                • Oct 2005
                                • 476

                                #30
                                Originally posted by LJ TDD
                                Ik zou dat ook zeggen of wat van je mh's en scanners verkopen en er goeie matins van kopen 518 of 918 ofzo. Dat is toch een stuk betere kwaliteit dan velleman
                                Is de 918 niet een beetje overdreven?

                                Voor 200 euro vind je niet echt een mooi effect. Ik zou zeggen spaar nog even flink door, en zoek iets uit de Martin Mania effecten reeks.

                                Greetzz
                                I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                                Comment

                                Working...