Goede drive-in show?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bartez15
    • Dec 2006
    • 2

    #1

    Goede drive-in show?

    Voorbeeld Goede drive-in show?

    Hee,
    Ziet dit er netjes uit

    Geluid:
    1x Numark mengpaneel cm100
    2x Denon cd speler DN-S1000
    1x Numark dubbele cd speler cdn22
    2x Prodjuser versterker m320
    1x JB systems koptelefoon
    2x Samson boxen 175 watt (staan op statief)
    2x JBL JRX-115 250/1000 watt

    Licht
    1x Showtec Lichtregelaar
    2x Led par spot
    1x Showtec Black Widdow
    1x Small mushroom

    Andere

    1x Microfoon
    2x Statief voor de boxen
    1x Statief voor de lichten
    1xRookmachine (atari)


    Voor afbeeldingen ga even naar Progression-Party
    Er wordt momenteel een mooie .nl site gemaakt!
    Ik zal graag nog wat licht erbij kopen(misschien DMX) wat raden jullie aan?

    Groeten,

    Bart
  • boris_deckers
    • Aug 2006
    • 58

    #2
    Qua geluid ben je zeker goed bezig, ik zie dat je ook een NumarkCDN22 hebt, heb m' zelf ook hoe bevalt hij?

    Licht vind ik iets minder, waarom 2 LED parren en niet gewoon 4 parren bijvoorbeeld Par 56 met een statiefje?

    VG,

    Boris Deckers

    Comment

    • Funmaker
      • Jun 2006
      • 922

      #3
      Op zich zijn led parretjes schoon voor uitlichten maar ken de output niet...
      Wat is je budget?
      Persoonlijk zou ik eens kijken voor 1 of 2 four bartjes op een dimbar gemonteerd... Deze kan je stand alone instellen of met een dmx lijntje naar een licht tafeltje sturen...
      Voor de rest ziet het er netjes uit!
      Hold on a second, relax and listen...

      Comment

      • Mark-LED
        • May 2004
        • 822

        #4
        Originally posted by Funmaker
        Op zich zijn led parretjes schoon voor uitlichten maar ken de output niet...
        Voor BElichtten vind ik een par al niet eens interessant, laat staan een led-par.

        Als je als drive-in show iets wil belichtten (een doek oid), zorg je toch dat je 1 of 2 500w PC spotjes hebt? Als het echt el cheapo moet neem je een par56 met WLF lamp ofzo, maar om met led-parren aan te gaan knooien? Naah, dat zou wel het laatste zijn wat ik zou doen.

        Comment

        • jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

          #5
          Je bent lekker aan het experimenteren met drive-innen, je bent leuk op weg. Wat betreft de LED-PARren: voor disco-showtjes kan het geen kwaad. Wil je meer met BElichten gaan doen (uiteindelijk bandjes en/of presentaties?) dan adviseer ik je dringend een aantal normale persglaslamp-parren te nemen. Anders kun je overwegen nog een paar extra LED-parren erbij te nemen. Ik ben absoluut geen fan van LED, maar voor standje-knipper moet het kunnen.


          De DJ-set is prima te doen voorlopig, lekker niets aan veranderen. Concentreer je eerst maar op licht, of een meer uitgebreide PA-set. Extra versterker en crossover om het maximale uit je speakers te halen, uitgebreide EQ ervoor om het gewoon mooi te laten klinken (want dan valt vaak erg tegen bij beginnende drive-ins), neem er een paar extra (dezelfde) effecten bij en maak er een symmetrisch plaatje mee.

          Dan zijn mijn tips.

          Comment

          • DJ nn
            • Jun 2006
            • 489

            #6
            mooi !
            maar vind beetje raar dat je 2 sets boxen hebt en zoweinig licht
            (ik bedoel standaard 2 stuks 4-bar op zn minst)

            verder leuk setje, maar ik zou mijn flighcase anders indeelen !!!
            CD-controller onder mengpaneel (schuin horizontaal) in jou case
            dit lijkt mij echt niet handig draaien...

            blijf zo voort doen zou ik zeggen !

            grtzz DJ nn
            ... the sound of silence...

            Comment

            • Mark-LED
              • May 2004
              • 822

              #7
              Originally posted by LSaudio
              iedereen gaat liggen zeiken over lampjes! dat is niet belangrijk bij een drive-in show..
              Dingen moet je gebruiken waar ze voor bedoelt zijn.

              Belichten doe je niet met een par, en al helemaal niet met een led-par. Daar is het gewoon niet voor bedoeld. Daar reageer ik dus ook op.

              'Zeiken over lampjes' is het dus in mijn ogen niet.

              Comment

              • jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3148

                #8
                Originally posted by LSaudio
                iedereen gaat liggen zeiken over lampjes! dat is niet belangrijk bij een drive-in show..
                Kunnen ze net zo goed zelf een stereo neerzetten met een playlistje mp3'tjes van de overbuurjongen. Licht is toch niet belangrijk? O ja, zullen we alle concerten in Ahoy' voortaan ook met TL licht doen?

                Nadenken voor je post aub. Je beweert dat je een vrij grote drive-in hebt, die staat te verstoffen? En je draait al 10 jaar, rondjes zeker? Het komt niet erg snugger over.
                Last edited by jurjen_barel; 07-12-06, 00:24.

                Comment

                • vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

                  #9
                  Goedemiddag meneer LSaudio en welkom op dit vriendelijke forum!

                  Meneer LSaudio komt bij mij over als iemand met een (te) grote b*k die graag SCHREEUWT omdat hij anders denkt niet "gehoord" te worden. Iemand die zo zijn mening moet laten gelden krijgt het nog zwaar in zijn leven. Daarnaast overtuigt meneer mij niet van zijn 10 jaar ervaring met zijn uitspraken op deze manier. Weinig professioneel namelijk.

                  Wil je hier normaal reageren en anders gewoon lekker ergens anders je mening schreeuwen a.u.b. Wij proberen hier elkaar met respect te behandelen. Deze jongen vraagt wat wij van zijn show vinden en daar krijgt hij antwoorden op. Volgens mij word hier niemand afgebrand op zijn show maar krijgt hij juist de tips waarom hij zelf vraagt.
                  Last edited by vasco; 07-12-06, 13:30.

                  Comment

                  • LSaudio
                    • Sep 2006
                    • 4

                    #10
                    Excuses

                    dag mensen,

                    sorry dat het verkeerd gevallen is...
                    het was niet persoonlijk bedoeld of om mensen af te kraken...
                    ik ben zelf natuurlijk ook begonnen, en toen merkte ik zelf dat er veel mensen over je lichtshow praatte, terwijl juist een drive-in show staat door een DJ.
                    en De tip die ik voor de jonge man heb met zijn drive-in show:

                    Doe je best, maak er een feestje van en spaar met het geld dat je verdient met draaien, dan kun je echt leuke apparatuur kopen!

                    excuses van mijn kant uiteraard

                    Comment

                    • LJKEVIN
                      • Dec 2005
                      • 426

                      #11
                      Hey, je bent al goed op weg joh...
                      Die ledparren heb je in de toekomst als "kleinere drive in show" best nog wel wat aan hoor!

                      Alleen klein tipje, al ben je nog in beginnende fase...
                      op je website staan tarieven:
                      "De kosten van een avond zijn zeer verschillend, het ligt eraan wat u wilt.
                      Voor een 5 uur durende show vraag ik 30 euro. Elke half uur meer is 5 euro erbij. "

                      Je kunt best, hoe jong je ook bent.. wat meer centen vragen,
                      met als voordeel dat je beter kunt sparen/weer sneller en groter kunt investeren..


                      vraag bijvoorbeeld 75.- voor een avond en 20 euro per uur erbij
                      (in vergelijking met oudere deejays nog een peuleschilletje)
                      Maar je Numark cd speler/ je JBL topjes, moeten er ook weer uit..

                      En wanneer je wat vaker opdrachten hebt.. kun je misschien ook beter even kijken naar hoelang iemand mag werken, op bepaalde leeftijden e.d.

                      tip voor je eerstvolgende investering: Nieuw/2e hands mengpaneel/mixer met 3 kanaals toonregeling per kanaal.
                      (voor beginnende drive in shows is Behringer zeer geschikt) en je kunt je numarkje te koop zetten op marktplaats...


                      Voor de rest.. complimenten
                      Last edited by LJKEVIN; 07-12-06, 22:22.
                      Avolites - GrandMA - Martin - Robe - Clay Paky

                      Comment

                      • DaMarcus
                        • Nov 2006
                        • 1

                        #12
                        Wat zijn je ervaringen met de ProDJ-versterker? Daar ben ik wel benieuwd naar

                        Comment

                        • lightzone
                          • Oct 2006
                          • 261

                          #13
                          volgens mij lezen wij (ik) die prijzen fout

                          er staat:

                          De kosten van een avond zijn zeer verschillend, het ligt eraan wat u wilt.
                          Voor een 5 uur durende show vraag ik 30 euro. Elke half uur meer is 5 euro erbij.
                          We rijden 25 kilometer uit Delft, elke km meer kost het 20 eurocent.
                          Licht: 20 euro
                          Geluid: 40 euro
                          dus hij bedoeld volgensmij dat hij sowieso 30euro vraagt voor 5 uur
                          en als je bij die 5 uur dan ook nog licht en geluid wil moed je daar
                          (20+40=60) 60 euro voor bijbetalen.

                          (correct me if i'm wrong)

                          dat denk ik nadat ik het nog effe grondig had gelezen
                          Last edited by lightzone; 11-12-06, 00:22.
                          jumping is not a crime

                          Comment

                          • LJ TDD
                            • Oct 2005
                            • 31

                            #14
                            volgens mij bedoelt hij dat ook
                            ik zou als eerst investeren in parren met fourbar en een controller
                            Een pc kan gebruikt worden voor uitlichten maar als je nou echt opzoek bent om mensen uit te lichten zou ik toch voor een t-spot gaan.
                            ... koekje derbij

                            Comment

                            • lightzone
                              • Oct 2006
                              • 261

                              #15
                              Originally posted by lightzone
                              volgens mij lezen wij (ik) die prijzen fout

                              er staat:

                              De kosten van een avond zijn zeer verschillend, het ligt eraan wat u wilt.
                              Voor een 5 uur durende show vraag ik 30 euro. Elke half uur meer is 5 euro erbij.
                              We rijden 25 kilometer uit Delft, elke km meer kost het 20 eurocent.
                              Licht: 20 euro
                              Geluid: 40 euro

                              dus hij bedoeld volgensmij dat hij sowieso 30euro vraagt voor 5 uur
                              en als je bij die 5 uur dan ook nog licht en geluid wil moed je daar
                              (20+40=60) 60 euro voor bijbetalen.

                              (correct me if i'm wrong)

                              dat denk ik nadat ik het nog effe grondig had gelezen
                              maar als ik gelijk heb vind ik dat hij dat eens goed moet aanpassen want het klinkt heel verwarrend
                              jumping is not a crime

                              Comment

                              Working...