Laptop op mengtafel -> brom

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sntho0
    • Sep 2003
    • 196

Koop een Ground Loop Isolator. Ben je er vast en zeker af.

Kan hem bij J&H niet vinden. Maar bij andere webshops zijn ze wel.
    Waarschijnlijk ook wel bij de plaatselijke electronica zaak.
    Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• sparky
      • Apr 2002
      • 2104

gewoon een D.I. of balancing box:

LA Audio

en niet elke keer zitten puzzelen met groepen of klooien met losse draadjes. Ik neem aan dat je wel iets beters te doen hebt.
      Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• peternotermans
        • Oct 2003
        • 156

Zo'n dubbel Behringer DI'tje heb ik afgelopen weekend nog gebruikt om een laptop aan te sluiten (tussen de sets van de band was er een pauze-act die een mp3-laptop bij zich had).

Werkte prima.

Direkt na aansluiten wel een hoop geknetter en gebrom, maar na omzetten van de "ground lift" schakelaar op de DI naar "GND" was het muisstil (euhh, alleen als er geen mp3 speelde ).
        --Hoe [FONT=Verdana]langer [/FONT]hoe beter--

Comment

• Halo
          • Nov 2005
          • 178

heel simpel: aardlus! laptop voeding op een andere groep zetten en je bent er waarschijnlijk vanaf
          steel verstandig...........................jat een appel!
          fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Originally posted by Halo
            heel simpel: aardlus! laptop voeding op een andere groep zetten en je bent er waarschijnlijk vanaf
            Maar uiteindelijk zal in de krachtstroomsplitter toch weer de aarde bijeenkomen, dus grote kans dat de aardlus zal blijven. Hiervoor is dus de "ground-lift" uitgevonden. Laptop zal 'm niet hebben, maar de mixer waarschijnlijk wel. De DI's geef ik ook een grote kans van slagen. En anders: andere laptopvoeding kopen. Die van mij heeft nog nooit ellende opgeleverd, dus het moet mogelijk zijn.

Comment

• Halo
              • Nov 2005
              • 178

ja bedoelde eigenlijk meer andere groep als in bij licht op ipv bij geluid (op goede locaties is dat wel gescheiden aarde) maar groundlift is idd ook een goede oplossing
              steel verstandig...........................jat een appel!
              fietsen is gezond.....................eet meer fietsen!

MARkeTINg light.............nee dank u liever ROBE!

Comment

• hobbysound
                • Apr 2006
                • 3

Probleem had ik niet met mijn IBM later een nieuwe Dell en brommen als een gek. (waren overigens beide on board kaarten en geen externe kaarten)
                Andere groep was geen oplossing. Ik heb een ground loop (brom niet geheel weg. Aard lus wel maar "kraken" van HDD nog steeds hoorbaar) en DI aangeschaft en nu zijn alle brommen weg.

Succes
                Ja ik weet wat die knopjes doen

Comment

• sparky
                  • Apr 2002
                  • 2104

Originally posted by LSaudio
                  Waar heb je een laptop voor nodig?
                  voor draaien???
                  NEP-DJ's, en vaak nog illegaal ook!!!
                  ik hoop dat iedereen die aan illegale muziek doet en daardoor draait met een laptop snel gecontroleerd word!!
                  ik draai gewoon met cd's en niks dan orgineel.
                  VERDIEN JE GELD AAN MUZIEK, DAN MOET JE ER ZELF OOK VOOR BETALEN!!
                  mvg
                  CD's!!!??? Dan ben je echt een NEP DJ!! Zeker allemaal illegaal gekopieerd he!!
                  Een echte DJ draait met platen joh!!!

Even serieus, als ik je andere posts hier eens lees dan lijk je jezelf een hele vent te vinden. Vergeet niet dat er in Nederland veel mensen met dit vak -in al zijn facetten- bezig zijn. Je lijkt je eigen mening als de absolute waarheid te zien. Slechte instelling!! en op deze manier geventileerd nog zwaar onbeschoft ook. Niet echt mijn idee van constructieve forum deelname.
                  Last edited by sparky; 06-12-06, 22:14.
                  Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3148

Originally posted by LSaudio
                    Waar heb je een laptop voor nodig?
                    voor draaien???
                    NEP-DJ's, en vaak nog illegaal ook!!!
                    ik hoop dat iedereen die aan illegale muziek doet en daardoor draait met een laptop snel gecontroleerd word!!
                    ik draai gewoon met cd's en niks dan orgineel.
                    VERDIEN JE GELD AAN MUZIEK, DAN MOET JE ER ZELF OOK VOOR BETALEN!!
                    mvg
                    Je snijdt nu echt een hele oude discussie hier aan, die ook al heel vaak is gevoerd.
                    Voorbeeld waar je je hart kan luchten: http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...s-kopen-2.html

Comment

• TVVL
                      • Jan 2006
                      • 53

Vandaag even geexperimenteerd... Met een DI kan je inderdaad de digitale ruis wegwerken. Maar wanneer je gewoon de aarding wegneemt is het probleem ook al opgelost. Ik heb dit gedaan via de "kattekop". Een verdeelpunt die geen aarding bevat... Werkt perfect en geen extra kabeltjes, batterijen, ed.

Gr, Thijs

Comment

• LSaudio
                        • Sep 2006
                        • 4

bericht verwijderd

dag mensen,

excuses voor het verkeerd overkomen...
                        daardoor heb ik mijn bericht verwijderd.
                        Ik hoop dat mensen in ieder geval de meeste muziek kopen,
                        dan is er meer kans dat er ook goede muziek gemaakt kan worden!
                        en platen of CD's --> een DJ vertelt er een verhaal mee daar gaat het me om.
                        En ohja, ik voel me niet super hoor - was gister ook sjagrijnig, niet dat dat een reden is...

vriendelijke groeten

En het advies voor de laptop is allang gezegd: DI --> ook voor 'mengtafel op mengtafel ruis'

Is ook een veiligere oplossing dan de aarde eraf halen..
                        en qua batterijen... Als je Fantoom voeding hebt scheelt dat weer geld.. Mits je DI daarvoor geschikt is.
                        Last edited by LSaudio; 07-12-06, 19:30.

Comment

Working...