nieuwe geluid-set voor drive-in.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • decibelshow
    • Nov 2006
    • 27

nieuwe geluid-set voor drive-in.

Hallo,
    wij (ik en mijn broer zijn) gaan binnekort over op een zwaardere geluidset voor onze drive-in.
    Wij hebben zelf 2x jb systems tsx15 en een ax400versterker, de echt kleine feesten redden we hier wel mee, maar het komt nu steeds vaker voor dat we ook op wat grotere feesten mogen draaien (200/250man).

We willen eerst 2 zware fullrange toppen en een versterker kopen, waarmee we al wat grotere feesten mee kunnen draaien.
    Later komen hieronder nog 2 subs te liggen.
    Het is dus de bedoeling dat we zo'n 250 man aankunnen(liefst nog iets meer). ons budget ligt op ongeveer 1200,- euro.(inclusief versterker)

wat vinden jullie van de volgende sets en hoeveel man kan ik hier mee aan zonder subs?

2x jbl jrx125 500wrms
    JBL Professional JRX 125

2x dap x-15 500wrms
    HIGHLITE online - X-15

2x jb systems vibe 15 300wrms
    Beglec.com -Producten | &nbsp JB Systems - VIBE 15

2x jb systems vibe 30 600rms
    Beglec.com -Producten | &nbsp JB Systems - VIBE 30

2x4acoustic DYH-215 800wrms
    4-Acoustic Online Shop

Het zou in bijna alle gevallen aangestuurd worden door een Palladium 1600.

welke set zou het beste zijn?
    eventuele andere suggesties zijn altijd welkom!

alvast bedankt,

Maarten.
    Last edited by decibelshow; 13-11-06, 13:56.
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

wanneer je serieus 250 man met discowerk wilt voorzien dan voldoet geen enkele speaker die jij hier hebt aangegeven.
    Ik zou zeggen, gebruik de zoekfuncties eens en kijk vooral eens bij de newbie's daar staan legio topics met dergelijke vragen.

250 man ontkom je niet aan een deftige geluidsset bestaande uit top en bass combi.
    Zeker gezien de volumes die de jeugd vandaag de dag wil hebben.
    Ik zou gaan voor een paar goede 15"/1,5-2" topkasten die ook fullrange kunnen draaien en hierbij op zn tijd een paar basskasten bijkopen.
    Maar met alleen een fullrange kast ga je dit nooit redden.
    Ik speel met mn Hitecs 215 max 150 man fullrange en kom ook dan eigenlijk net nog laag tekort, speakers staan dan op juiste hoogte en voorzien van processor en 1600 watt totaal vermogen per kast!!
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• MartinW
      • Mar 2005
      • 27

ik kan me herineren dat er een topic was wat over de vibe serie ging.
      stond in dat je met 2x vibe 30 zo rond de 100 man aankon(dacht ik)
      maar weet het ook niet meer precies.

Comment

• decibelshow
        • Nov 2006
        • 27

bedankt voor jullie snelle reacties,

Het is ook de bedoeling dat er 2 subs bij komen
        ,maar met welke zou ik het beste vooruit kunnen(dus goede kwaliteit en hard?)

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

Hey maarten,

waarom bouw je zelf geen goede toppen?

goede toppen voor 1200 euro + een versterker vind je iig niet

(een goede versterker kost al snel een +/- 1000 euro en een beetje top een 700 euro het stuk)

of zoek wat leuks 2e hands

die dap, en jb spullen is leuk om mee te beginnen op je klassedisco in groep 8 maar daar is ook alles mee gezecht. als je wat meer wil dan is het vaak al niet meer te doen met dat spul (marktplaats staat er niet voor niks vol van)

huur wat in voor de echt grote feesten en spaar nog effe wat door tot je budget groter is.

je ken je geld maar 1x uitgeven maar doe dat niet bij de firma dap

Comment

• Hansound
            • Apr 2006
            • 832

Ik zou ook idd ook kijken of je tweedehands iets leuks kunt vinden, er is een hele leuke tweedehands site van een leuk collega bedrijf

Comment

• sntho0
              • Sep 2003
              • 196

Ik heb zelf de JBL jrx-125.
              Op zich kunnen deze wel 200 man aan, want ze kunnen erg hard, maar je komt dan wel bas de kort. Dus, inmiddels heb ik er 2 subs bij en dan gaat het prima. Men zegt dat het geen ideale combinatie is full range (2x 15" en 1 x1") + een 18" sub, maar als je de boel goed actief scheidt, dan gaat het heel prima. Ik heb nog nooit klachten gehad over het geluid (integendeel) Het voordeel wat je hebt is dat je ook alleen kunt draaien met de JBL's op kleinere feesten tot zo'n 100 man. Toch, als je toch ooit subs wilt aanschaffen kun je beter eerst kiezen voor 12" + 1 1/2 of 2" en eerst subs bij huren. Ik heb de 12" JRX ook samen al eens gehoord met de 18" jrx sub. Dit gaat erg hard en ik vond het erg mooi.
              Maar voor 1200,- kun je inderdaad geen goed disco geluid produceren voor 200 man.
              Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• decibelshow
                • Nov 2006
                • 27

jbl

ok, ik denk dat ik dan nog even doorspaar voor een goede versterker, en k ga denk ik dan voor de jbl, als het dan echt hard moet huur ik 2 subs erbij, tot ik die zelf heb,

,maar welke van deze speakers is het beste denken jullie?

nogmaals bedank voor de reacties,

maarten

Comment

• All-round Sound
                  • Feb 2006
                  • 289

Hallo Decibel,

zoals al vele voor mij schreven zoek wat 2deH.
                  begin met een paar degelijke rambakken als versterkers

er staan zat goede versterkers op internet
                  b.v. een SA 900c of qsc of crest of Peavey en je hebt een heel degelijk rackje
                  er zijn voor PV X-over modules beschikbaar die zo in de versterker kan worden gezet maar deze zijn los best prijzig

ook worden er regelmatig komplete rackjes aangeboden

je kan ook voor een goede zelfbouwset gaan

1 of 2 x 15" voor laag en een 12" + 1" top
                  of enkel 18" + een 12" of 15" + 1" top

m.v.g.
                  Luke
                  =========================
                  sub moet je voelen
                  Last edited by All-round Sound; 14-11-06, 18:07.

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Originally posted by All-round Sound
                    Hallo Decibel,

zoals al vele voor mij schreven zoek wat 2deH.
                    begin met een paar degelijke rambakken als versterkers

er staan zat goede versterkers op internet
                    b.v. een SA 900c of qsc of crest of Peavey en je hebt een heel degelijk rackje
                    er zijn voor PV X-over modules beschikbaar die zo in de versterker kan worden gezet maar deze zijn los best prijzig

ook worden er regelmatig komplete rackjes aangeboden

je kan ook voor een goede zelfbouwset gaan

1 of 2 x 15" voor laag en een 12" + 1" top
                    of enkel 18" + een 12" of 15" + 1" top

m.v.g.
                    Luke
                    =========================
                    sub moet je voelen

Een 15" top met een 1" driver kan inderdaad prima, het is toch alleen voor drive.in show

Comment

• gnmixing
                      • Feb 2004
                      • 214

Originally posted by MartinW
                      ik kan me herineren dat er een topic was wat over de vibe serie ging.
                      stond in dat je met 2x vibe 30 zo rond de 100 man aankon(dacht ik)
                      maar weet het ook niet meer precies.
                      Ik herinner me ook dergelijke topic, maar ben het er niet echt mee eens.
                      Wij hebben zelf 4 Vibe 30 kasten, waar we zeer tevreden over zijn (prijs/kwaliteit-verhouding).
                      Ik weet dat je de kwaliteit niet kan vergelijken met JBL, maar de prijs is bijgevolg ook niet echt te vergelijken.

Ik denk dat je met die Vibe's zeker 100 man aankan, zeker als je ergens op een podium staat, of wanneer je je speakers hoog kan zetten. Wij draaiden in het verleden met de 4 kasten toch al feestjes van meer dan 200 man, en er was zeker niet te weinig volume naar mijn mening! Misschien zou er meer bas mogen zijn, al vind ik dat er daar ook niet over geklaagd mag worden.

Groeten,
                      GNmixing
                      En ja we hebben LJ + fingers... olé

Comment

• Dr. Edie
                        • May 2003
                        • 671

Heb zelf de JRX125's... Gebruik ze als top, voor een dikke 200 man ging dit gewoon prima.. Vaker ingezet voor zulke aantallen mensen, wel áltijd met subs eronder. Voor kleinere feesten (tot 75 man ongeveer) kan je ook wel zonder subs af... Ligt erg aan je eisen..

Voordeel is idd zoals Synthoo aangaf; ze kunnen erg hard
                        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• decibelshow
                          • Nov 2006
                          • 27

versterker

oke wat voor versterker zouden jullie achter die jbl jrx125 zetten?
                          Het liefst een beetje betaalbaar, zodat ik ook nog reserve versterker kan kopen.

is de Dap p 1600 goed voor deze speaker?

bedankt, maarten

Comment

• sntho0
                            • Sep 2003
                            • 196

Originally posted by decibelshow
                            oke wat voor versterker zouden jullie achter die jbl jrx125 zetten?
                            Het liefst een beetje betaalbaar, zodat ik ook nog reserve versterker kan kopen.

is de Dap p 1600 goed voor deze speaker?

bedankt, maarten
                            Kan het zeker doen. Als je er een reserve bij wilt kopen zou ik wel rekening houden met de subs die je wellicht later wilt hebben. Als je eenmaal 2 versterkers hebt, dus actief draait, dan heb je in principe al een reserve versterker. Als er eentje mee kapt, kun je altijd wat ompluggen, en heb je altijd geluid.
                            Ik gebruik de Omnitronic P-1500 voor de jbl's en de P-2000 voor de subs. Gaat prima.
                            Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Ik kan het benadrukken; t-amp TA2400 volledig erop, low cut is zelfs geen vereiste.. (TA2400 = Dap Palladium 2000) En dat gaat goed

Tis geen EAW, maar voor discowerk ideaal..
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...