Nieuwe PA set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jazzprr
    • Nov 2006
    • 72

Nieuwe PA set

Hallo, ik ben op zoek naar eeen nieuwe PA set en mijn budget is ca 5.000,- EU. Nu heb ik mijn ogen op een Dynacord CP set laten vallen, echter kwam een andere aanbieder met een heel ander merk namelijk KME. Omdat ik er niet zo heel veel verstand van heb hier de vraag wat ik het beste kan kopen. Ik draai veel dance en 70 80s voor maximaal 400 man.

Voor Dynacord heb ik het volgende aanbod gekregen:
    Artikel Omschrijving Bedrag ex

2x Dynacord Luidspreker CP 18 1 SUB €1.847,06
    2x Dynacord Luidspreker CP 18 3 €1.678,99
    2x Cordial Kabel Speaker CPL 5 LL 2 Speakon € 35,29
    2x Cordial Kabel Speaker CPL 5 LL 2 Speakon € 30,25
    2x K&M tussenstang verstelbaar KM 21336 € 75,63
    1x Electro Voice versterker CP 3000 S €1.318,49

Sub totaal EX €4.985,71
    Korting 8 % € 398,86

Totaal Ex €4.586,86
    Totaal Incl5.458,36

Heb ik bij deze set waar voor mijn geld of is er voor het zelfde budget iets beters te krijgen? Zo ja Wat dan??
    Groeten Jasper
    Live at night,sleep at day...
  • Hansound
    • Apr 2006
    • 832

Om te beginnen, 8% korting is erg weinig, ik weet niet wat de inkoopsprijs is voor deze set, maar denk dat 15 tot 20 % korting heel normaal is.

Comment

• jazzprr
      • Nov 2006
      • 72

Ik heb de prijs naar 5200 kunnen krijgen, maar dan is nog steeds de vraag of dit waar is voor mijn geld?

Gr Jasper

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

niet zoheel veel verstand en 5000 euro uitgeven gaat niet echt samen. Ga naar een dealer, verhuurder die je meer kan vertellen en een passende set bij jouw situatie kan samenstellen. Ook is het misschien verstandig om een zelfde merk te nemen als de verhuurder bij jou in de buurt heet met eventueel uitbreiden en kunnen bijhuren.

Ik ken het cp systeem van dynacord niet echter lijkt mij een enkele bass per kant voor een 400 man aan de krappe kant. Ik neem aan dat het om discowerk gaat??
        db fourty line is een leuk setje en zeker goed betaalbaar, actief dus snel op te bouwen. RCF heeft ook leuke actieve sets die betaalbaar zijn. Iven heeft erg goede sets die op maat worden gebouwd, zeker voor disco en zeer flexibel. En op marktplaats staan zo nu en dan ook erg interresante sets.
        Ik zou zeker kijken naar een setje met of actieve speakers of een set met een processor en dus voor top/sub aparte versterkers. Ook kasten waarmee je flexibel kunt wezen, bijvoorbeeld alleen de topkasten fullrange gebruiken, top-sub combi of top en 2 maal sub combi.

vertel eens iets meer waarvoor je het wilt gebruiken en waarmee je wel reeds ervaring hebt, ik mag aannemen dat als je 5000 euro te besteden hebt je ook al vaker wat met geluid hebt gedaan??
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• bones2001
          • Aug 2003
          • 741

1x Electro Voice versterker CP 3000 S €1.318,49
          8 % korting ??

Bruto prijs voor de EV CP3000 S is 2764,00 eurootjes in de btw
          Zou hem maar snel ophalen voor die prijs van 1443,00 (incl 8% korting
          en 19% btw)
          Mixen is net als schilderen.
          Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Originally posted by bones2001
            Bruto prijs voor de EV CP3000 S is 2764,00 eurootjes in de btw
            Zou hem maar snel ophalen voor die prijs van 1443,00 (incl 8% korting
            en 19% btw)
            Ken een zaak waar je een CP4000 S voor € 2295,- mee kunt nemen Al inclusief.
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jazzprr
              • Nov 2006
              • 72

Ik heb ervaring met een Behringer set, 2x de oudere 1800x, daar 2 gemini GX 400 tops.Subs versterkt door Behringer EP1500 en tops door gemini x3, en een compressor ertussen de Behringer super -x pro. Al met al een set wat geinig was voor het begin, maar nu echt onder de maat is.

De Dynacord set die ik gezien heb heeft eigenlijk dezelfde opzet, echter wilde ik deze op 1 versterker laten draaien. En ja dat zijn de echte prijzen waarvoor ik de set kan kopen.

Mijn set moet gemiddeld 150 tot 200 man aankunnen. 400 man is meer een uitzondering, bovendien kijk ik ook meer naar de mensen die daadwerkelijk op de dansvloer gaan staan. Bij een bruiloft bijv komen over het algemeen niet meer dan 150 man, waarvan ook zeker niet de volle 100% op de dansvloer staat.

Mij is verteld dat in de subs: Dynacord Luidsprekers CP 18 1 dezelfde speakers zitten als de Electro Voice RX 118 S, en dat Dynacord praktisch hetzelfde product is als EV omdat het uit dezelfde fabriek komt. Tuurlijk zal er wel verschil in zitten maar dat is nu ff niet ter sprake.

Voor actieve sets heb ik al gekeken, alleen vindt ik dat persoonlijk niet zo handig aangezien ik regelmatig wil zien of mijn versterkers aant clippen zijn. En in principe hoef ik dan maar 2 kabeltjes minder te leggen.

De tops van Dynacord zijn ook los neer te zetten voor kleinere gelegenheden, uiteraard rekening houdend met het vermogen wat uit de versterker komt.( welke overigens extreem licht qua gewicht is)

Kortom ben ik goed bezig of is iemand het totaal niet met mij eens?

Groeten Jasper
              Last edited by jazzprr; 11-11-06, 20:50.

Comment

• Bastisito
                • Sep 2004
                • 185

Dynacord en EV is min of meer hetzelfde. Valt onder de EVI groep. In alle huidige Dynacord systemen zul je dan ook EV op de drivers zien staan
                Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• sntho0
                  • Sep 2003
                  • 196

Originally posted by jazzprr
                  ......................., echter wilde ik deze op 1 versterker laten draaien.
                  Groeten Jasper
                  Ik lees dat je veel bruiloften doet. Zorg in ieder geval dat je een reserve versterker bij je hebt. Je moet er toch niet aan denken dat je versterker het begeeft en dat zo'n bruiloftfeest daarom wordt verknald.
                  Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• sjoerd
                    • Apr 2004
                    • 341

dus jij neemt alles dubbel mee naar elke klus??

Comment

• jazzprr
                      • Nov 2006
                      • 72

Kan wel reserve spullen meenemen natuurlijk, maar je mag er vanuit gaan dat deze (toch wel prijzige) versterker je niet in 1 x in de steek laat. Maar toch nog es de vraag: Is deze set waar voor mijn geld?
                      Bedankt voor de reacties zover!
                      Groeten Jasper

Comment

• Speakertje
                        • Mar 2005
                        • 462

Mag van de versterkers van EV toch wel verwachten dat ze jaren meegaan zonder problemen. Uiteraard als je weet hoe je ermee om moet gaan en geregeld het stof eruit zuigt, zodat je ventilatoren niet vast lopen.

Doe je dit niet dan zijn ze alsnog betrouwbaar zie volgend artikel

foto86
                        M.v.g. Sander

Comment

• sntho0
                          • Sep 2003
                          • 196

Originally posted by sjoerd
                          dus jij neemt alles dubbel mee naar elke klus??
                          Voor wat betreft de essentiele dingen, ja.
                          Zoiezo draai ik actief, in mijn geval met 2 versterkers. Ook heb ik nog een oude (maar nog goede) in de kar liggen. Zo moet het wel erg gek gaan wil ik geen muziek meer hebben.
                          Ook een oud mengpaneel zit in diezelfde kar.
                          Ik zou het echt niet durfen om naar een bruiloft te gaan met slechts 1 versterker.
                          Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Nou een reserve versterker, of inderdaad actief draaien op 2 amps ie zeker geen overbodige luxe, maar om nou alles in reserve te hebben lijkt me een beetje overdreven.
                            Tweetertje stuk, jammer gewoon doordraaien, en dat kan natuurlijk met een heleboel spullen.

Comment

• Speakertje
                              • Mar 2005
                              • 462

Als bv je rechter kanaal wegvalt van je versterker kan je makkelijk die speaker bij links erbij steken. Mits juiste impedantie enzz. Draai je alleen op één kanaal.

Op die EV versterker kan je echt wel vertrouwen, dure grap om voor die reden een tweede te nemen die de komende 10, 15 jaar staat weg te rotten in die kar!
                              M.v.g. Sander

Comment

Working...