peavey pv-8.5c

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaspertje
    • Dec 2005
    • 229

peavey pv-8.5c

hallo
    ik heb een voormij nieuwe geluids set gekocht
    waaronder 2* peavey pv-8.5c
    bij 1 van de versterkers knipperd aan 1 kant elke keer een lampje
    onder dit lampje staat: DDT ACTIVE wat houd dit in?
    en is dit schadelijk voor mijn speakers of versterker?

alsvast bedankt mvg jasper
    sorry van de typfouten ben dyslecties
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Originally posted by jaspertje
    hallo
    ik heb een voormij nieuwe geluids set gekocht
    waaronder 2* peavey pv-8.5c
    bij 1 van de versterkers knipperd aan 1 kant elke keer een lampje
    onder dit lampje staat: DDT ACTIVE wat houd dit in?
    en is dit schadelijk voor mijn speakers of versterker?

alsvast bedankt mvg jasper
    Knipperd ie constant, ook op laag volume? Zover als ik met Google vinden kan is dit gewoon een clipledje, het DTS schijnt (zover ik vind) ook een beveiligingscircuit te zijn. Hoe dan ook lees ik dat wanneer deze LED oplicht je op 't randje van zijn kunnen zit.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• jaspertje
      • Dec 2005
      • 229

Originally posted by Dr. Edie
      Knipperd ie constant, ook op laag volume? Zover als ik met Google vinden kan is dit gewoon een clipledje, het DTS schijnt (zover ik vind) ook een beveiligingscircuit te zijn. Hoe dan ook lees ik dat wanneer deze LED oplicht je op 't randje van zijn kunnen zit.

het lampje knipperd al al 1/4e van het gewenste volume (wat de rechterkant wel leverd)
      dus het lampje knipperd ook op laag volume
      ook als ik de speakers wissel word het niet anders

op de verstekers taat trouwens echt DDT(tm)ACTIVE

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Dat kan een los kontaktje zijn, maar netzogoed een defect in je rechterkanaal..

Even belletje naar je dealer of TM audio zal voldoende zijn om erachter te komen dat je hem alsnog mag opsturen voor reparatie

( mits je natuurlijk zeker weet dat de fout niet bij jou ligt, kapote kabel, mixer die aan het flippen is oid )
        lala..

Comment

• jaspertje
          • Dec 2005
          • 229

hallo
          uhm kabels ligt het nie aan heb ik al meerdere malen verwisseld
          en heb ook al een andere mixer geprobeerd

kan het ook door stof komen
          dat op de print zit OID

ik ontdek trouwens net dat als langer dan 10 seconde het volume "hard" heb staan dat het knipperen weg gaat en het lampje uit gaat
          wel is het geluids vervormt

mvg jasper
          Last edited by jaspertje; 26-10-06, 13:08.

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

we hebben al jaren Peavey versterkers en er eigenlijk nooit problemen mee gehad. DDT is inderdaad een beveiligingscircuit (cliplimiter) wat in werking treedt als het volume te hoog gaat. Ik heb het idee dat er idd een defect in zit, zeker als je aangeeft dat het lampje opeens niet meer brandt maar het geluid wel vervormt...

Comment

• Gitarist 62
              • May 2006
              • 278

Een 8.5C is een al 'wat ouder' type versterker. Ik heb er nog eentje op zolder staan die ooit nog eens gerepareerd moet worden. Totdat er rook uit kwam (nu dus zwart van binnen) was het een bedrijfszekere metgezel...

Als hij vervormt: meteen terugbrengen! Ik heb de mijne nog NOOIT horen vervormen Duidelijk dat er iets mis mee is: Die DDT zorgt er voor dat íe eigenlijk niet KAN vervormen; zeg maar een dynamisch limiter; vergelijkt het in- en uitgangssignaal. Daar is duidelijk iets mis mee
              ~Clearsound~

Comment

• jaspertje
                • Dec 2005
                • 229

hallo
                dus het komt er niet op neer dat ik hem nog 1 avondje (morgen avond) veilig kan gebruiken..?
                dan moet ik morgen maar alternatief zoeken
                mvg jasper

alvast bedankt

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

DDT staat voor distortion detection technic

De versterker detecteerd vervoring en zet zelf het kanaal dicht als je toch te hard instuurt.

Als de bekabeling echt helemaal goed is, (het kan sluiting zijn) dan is de versterker inderdaad stuk.

Bij ARK in Alkmaar doen ze veel Peavey reparaties, je kunt hem in elk geval niet gebruiken,tot ie gemaakt is.

Comment

• HR Soundproductions
                    • Oct 2005
                    • 649

Het zou nog kunnen zijn dat je bridge schakelaar toevallig instaat, dan krijg je ook rare dingen te zien.Vooral als je allebei de kanalen gewoon aangesloten hebt.

Voor de verdere rest, als alles normaal staat, dan is het heel vreemd dat de DDT al ingrijpt bij 1/4e van het vermogen. De limiter werkt eigenlijk redelijk netjes en zou pas in moeten komen als je hem behoorlijk op zijn staart trapt. Ook het vervormen van het geluid is zeker niet correct.

Comment

• jaspertje
                      • Dec 2005
                      • 229

Originally posted by HR Soundproductions
                      Het zou nog kunnen zijn dat je bridge schakelaar toevallig instaat, dan krijg je ook rare dingen te zien.Vooral als je allebei de kanalen gewoon aangesloten hebt.
                      zou vanavond even kijken en neem wel noot versterkertje mee.
                      maar ik heb trouwens wel aan het knopje van DDT aan of uit gezeten
                      maar dan blijft die gewoon knipperen ook als die uit staat (dus ook als de DDT uit staat blijft die vervormen en blijft het lampje branden)
                      mvg jasper

Comment

• JVS
                        • Mar 2004
                        • 317

Een DDT-led die vroegtijdig oplicht kan 2 oorzaken hebben:

1. Er is een speaker aangesloten met een te lage impedantie of zelfs een kortsluiting. Wissel de speakerkabels tussen de L en R output eens om. Doet het probleem zich dan nog steeds voor, zie onderstaand.

2. Versterker defect. Niet gebruiken, mogelijk losse contacten rond de pennen van de eindtransistoren / emitterweerstanden. Dit doet de DDT nog wel eens vroegtijdig laten ingrijpen (detecteert al veel te rap de Imax).

Mocht je in de buurt van midden-limburg zitten mag je hem altijd eens langsbrengen. Heb behoorlijk wat ervaring met de Peavey CS'en en PV's.

Comment

• jaspertje
                          • Dec 2005
                          • 229

Originally posted by JVS
                          Een DDT-led die vroegtijdig oplicht kan 2 oorzaken hebben:

1. Er is een speaker aangesloten met een te lage impedantie of zelfs een kortsluiting. Wissel de speakerkabels tussen de L en R output eens om. Doet het probleem zich dan nog steeds voor, zie onderstaand.

2. Versterker defect. Niet gebruiken, mogelijk losse contacten rond de pennen van de eindtransistoren / emitterweerstanden. Dit doet de DDT nog wel eens vroegtijdig laten ingrijpen (detecteert al veel te rap de Imax).

Mocht je in de buurt van midden-limburg zitten mag je hem altijd eens langsbrengen. Heb behoorlijk wat ervaring met de Peavey CS'en en PV's.
                          oozaak 1 sluit ik uit want heb L en R verwisseld
                          en ook al mid top en ver veranderd niks

oorzaak 2 waarschijnlijk

nee kom uit de achterhoek (winterswijk)

mvg jasper
                          Last edited by jaspertje; 06-11-06, 17:53.

Comment

Working...