Is anders een Soundcraft Spirit FX8 geen optie voor je, is voor ongeveer 400 euro te verkrijgen
Mengpaneel
Collapse
X
-
je schroeft de bovenplaat eraf, schroeft het plaatje van de crossfader los en haalt de crossfader eruit, trekt de stekker eruit.Originally posted by ClutchJa die bedoel ik...hahaha oeps
Dan kun de crossfader erin laten zitten (hij doet nu niks meer) of je haalt hem er helemaal weg.
Ik zou hem erin laten zitten; kun je hem niet kwijt rakenComment
-
-
Soundcraft is een van de top fabrikanten op het gebied van mengtafels, de spirit tafels zijn dan wel de goedkopere reeks, maar vereweg veel beter dan die DAP meuk enz.Originally posted by ClutchZie dat de soundcraft maar 2 stereo faders heeft. moet er eigelijk min. 3 hebben die stereo zijn. voor de rest ziet hij er wel goed uit. is deze qua kwaliteit goed?
Misschien eens naar de Soundcraft ES kijken? 10 stereo kanalen..
We hebben zelf de Soundcraft E8, 8 microfooningangen en 2 stereo, ook voor draaien ideaal tafeltje, vaak moeten er dan ook nog wel 2 a 3 mics op, dus ruimte zat...
Als we bijvoorbeeld ook een laptop bij ons hebben zetten we die gewoon op 2 mono kanalen, enige is dat je de 2 faders op gelijk hoogte moet zetten.. (met een stukje gaffa ook wel op te lossen...).
Wij zijn er erg tevreden over.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Beat 4 en 6 zitten bij ons in de simpele discobakken voor de afhaal verhuur.
In het algemeen worden deze sets gebruikt door niet pro's.
Overzichtelijkheid en lay-out van de tafeltjes is erg prettig.
Tafel beschikt over gebalanceerde uitgangen.
Nadeeltje is de kwaliteit van de mic ingang op de bovenzijde van de mixer, dat afdekdoppie ben je zo kwijt
Moet zeggen, na de eerste generatie Behringer DX1000, een erg nette mixer met goed prijs kwaliteitverhouding.
oeja, nog een minpuntje: dj's die een "echte" mixer gewend zijn moeten erg wennen aan het oplopen van het volume naar gelang je de fader verder open draait, aan de onbderkant is het 1cm bewegen, nauwelijks hoorbaar verschil, aan rond de 0db is een klein tikkie fader bewegen een veel groter verschil.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Dan is opzich een kwestie van wennen; de meeste dj-mixers hebben faders met een curve erin. Bij sommige kun je dus curve instellen; je kunt ze soms ook liniar maken.
verder zie ik dat niet als een probleem, je bent toch volledig nuchter en in een fatsoenlijk lichamelijke staat dus die curve is wel overkoombaarComment
-
als je er echt veel last van hebt, kun je dan geen andere faders erinstoppen ? of gaat dat niet bij die tafeltjes ?
en even van het andere (gesloten) topic...
waarom wil je 2 laptops aansluiten ?
als je er echt 2 nodig hebt kun je volgens mij ook wel ineens een betere tafel kopen.
en om terug af te sluiten in dit topic: ik weet geen precieze prijzen maar JCB heeft ook leuke mengtafels en die vallen ook mee van prijs. maar ik weet niet of dit overal verkrijgbaar is en wat ze kosten want ik heb dit eigenlijk nog nooit ergens anders gezien ...
grtzz DJ nn... the sound of silence...Comment
-
Kijk ik moet min 2 of 3 mic ingangen hebben 3 of 4 stereo. Ik draai regelmatig voor bruiloften e.d. waar meestal ook optredens zoals levensloop gehouden worden. Hiervoor heb ik dus die extra mic ingangen odig. aan een klein mengpaneeltje heb je dan niet veel. Iedereen zegt weer wat anders wat beter is. Kom er zo niet echt uit. begrijp ook wel dat iedereen andere ervaringen met mengpanelen hebben.Comment
-
Clutch, welkom op dit forum, dat even als eerste.
Je aangehaalde Behringer 1804mx, raad ik ten sterkste af !
Waarom ? de stereokanalen die deze tafel bezit hebben geen van allen een GAIN functie. Wil je gaan DJén is dat wel aan te raden. Immers is de ene plaat harder op cd gezet dan de ander.
Je dilemma dat je minimaal 2 tot 3 mix kanalen nodig hebt, tja, daar liep ik paar weken geleden ook tegenaan voor een klant, en zie dan maar eens voor een laag budget een leuke tafel te vinden.
En Gain op je stereo kanalen EN meer dan 2 mix kanalen (uiteraard ook met GAIN) gaat al een stuk moeilijker worden.
Als 2 mic kanalen voldoende zijn, en je echt budget gebonden bent, kijk anders een naar de DX1000 van Behringer.
Het model is qua functionaliteit afgekeken van een Dateq Apollo en heeft ook een zogeheten Crossfader.
Maar, en dat is OOK goed afgekeken van de Apollo, je kan de tafel ook per kanaal instellen dat je die crossfader helemaal niet wil gebruiken.
Helaas zie ik net dat deze mixer ook al weer discontinued is, maar met wa goed zoeken, kom je deze tafel nog steeds tegen, zowel nieuw als tweedehands.
Tja, en mochten je eisen dan echt zo zwaar zijn, EN voldoende stereo kanalen EN voldoende mic kanalen, dan zou ik gaan voor een Dateq 7.2, maar ja, dan heb je met het budget van 400 euro, nog een kleine 1000 extra nodig
[edit] uiteindelijk gaat de klant alsnog voor de Dateq 7.3.... mij hoor je niet klagen
[/edit]
cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Waar heb je precies dat 3e stereo kanaal voor nodig?
Als dat voor een laptop of cassetedeck (ja er bestaan nog steeds mensen zonder cd-brander
) is, dan kun je die ook wel op 2 mono kanalen kwijt...
Je zou dan bijvoorbeeld naar de door mij eerder genoemde Soundcraft Spirit E8 kunnen kijken, is 2e hands voor een ruime 100 euro wel te vinden...
Dan heb je 8 microfoonkanalen en 2 stereo kanalen mét gain. En heb je een 3e stereo nodig dan zet je die op 2 mono kanalen, heb je nog 6 mono kanalen over voor microfoons...
Kun je weer even vooruit, en heb je direct goede kwaliteit.
Groeten HugoRenkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!
"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" VarroComment
-
Ik zou echt nooit een band op een behringer kunnen draaien er zullen misschien uitzonderingen tussen zitten maar over het algemeen is behringer echt bagger!!
Ruist en kraakt, niet echt lekker faders en lekt bovendien ook nog eens.
Dan spendeer ik liever iets meer en ga voor de kwaliteit.
Comment
-
Bij de digitale van Behringer valt het heel erg mee.....Ruist en kraakt absoluut niet, en de faders werken goed! Alleen weet je dat je een behringer mengtafel met een jaar of 2 weg kunt gooien omdat ie kapot is!Originally posted by NishaIk zou echt nooit een band op een behringer kunnen draaien er zullen misschien uitzonderingen tussen zitten maar over het algemeen is behringer echt bagger!!
Ruist en kraakt, niet echt lekker faders en lekt bovendien ook nog eens.
Dan spendeer ik liever iets meer en ga voor de kwaliteit.
Het is geen DM1000 of DM2000 maar een behringer komt toch echt eng in de buurt van een 01V! Alleen gaat ie minder lang mee!
En neej, als ik professionele bands heb of iets groots voor veel publiek, ga ik echt geen behringer neerzetten! Dan komt een Yamaha DM2000 als minimale eis of zelfs een Soundcraft Vi6!
Maar zeker voor beginnende bandjes is 600 euro voor een leuk speels mengtafeltje geen weggegooid geld! Maar ik ben het zeker met je eens dat je er geen grote bands op moet mixen of wanneer je voor vele mensen gaat mixen!
Afijn, kijk maar......Comment

Comment