Algemene voorwaarden.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Full Effect

Algemene voorwaarden.

Even een apart topic, om het andere topic niet te spammen. Komt trouwens uit topic van "Zomerspelen in Delden" forum - drive in show foto's

QUOTE 24music "Dat alg. voorw. geen zaken mogen bevatten die bij wet verboden zijn, dat lijkt me duidelijk. Maar dat ze bij KvK ingediend moeten zijn is je reinste onzin! Je moet je klant bij elke overeenkomst een redelijkerwijs goede mogelijkheid geven om van je voorwaarden op de hoogte te zijn. Dus zend je meestal - voordat men tekent - een kopie van je alg. voorwaarden mee. Indienen bij KvK kan handig zijn, maar is niet verplicht.
    Trouwens: als ik jullie voorw. lees, kom ik ook nog wat haken en ogen tegen. Heb je ze laten checken door een jurist? Zoals gezegd: indien bij Kvk wil niet zeggen dat alles plots koek-en-ei is..."

Ja, wij hebben onze alg. voorwaarden laten checken, in dit geval door een bedrijfsjurist die tevens onze boekhouding doet. ze zijn mischien nog niet helemaal compleet, maar al een heel end op weg. Op basis van een aantal vermelde zaken hebben we zelfs een incassobureau dat eventuele betaalgeschillen voor ons oplost.

Wat ik verder bedoelde met de opmerking bij het andere topic, er staan een aantal zaken in
    die mijns inziens niet kunnen, al is het alleen maar om correct naar je klant te blijven. Ik noem als voorbeeld: "Alle door K&N drive in gemaakte kosten op locatie worden door de klant vergoed." Was geloof ik de eerste die er stond. Ik lees dan eigenlijk: "lekker gratis eten en drinken". Wij gaan er vanuit dat als we wat krijgen, en dat gebeurt meestal wel, dit mooi meegenomen is, maar nemen wel het nodige mee.
    Als er iets anders mee bedoeld word, maak het verhaal dan specifieker.
    Meer kan ik even niet als voorbeeld geven, vreemd wel trouwens dat er opeens aan de algemene voorwaarden van K&N word gewerkt.

Dit is allemaal niet als aanval of zo bedoeld, het verbaasd met elke keer dat er altijd zo vijandig wordt gereageerd op alles. De algemene voorwaarden dienen om de in offerte en faktuur gebrachte opdrachten kracht bij te zetten, te laten zien onder welke voorwaarden je werkt, dit geeft rechtsgeldigheid aan datgene dat je faktureerd. Mits alles dat er in staat ook rechtsgeldig is. Ze zijn echter ook bedoeld om de klant bepaalde zekerheden te geven, vandaar ook vermelding bij de kamer van koophandel. De klant moet van tevoren weten waar hij aan toe is. Rechten en plichten, die leg je vast.
    Het is aan de klant om op onze Algemene Voorwaarden in te gaan, accoord te gaan, we bieden voldoende mogelijkheden om ze in te zien.

graag reaktie
    Last edited by Guest; 09-09-06, 14:29.
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

bimshowequipment.nl

Comment

• Devotion
      • Feb 2005
      • 82

Hey full effect wat is het effect van deze post? Wat wil je ermee bereiken. Zo te zien aan de tekst komt 't uit een andere post. Volgens mij heb je 't verkeerde knopje gebruikt of niet
      Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Full Effect

Originally posted by Devotion
        Hey full effect wat is het effect van deze post? Wat wil je ermee bereiken. Zo te zien aan de tekst komt 't uit een andere post. Volgens mij heb je 't verkeerde knopje gebruikt of niet
        Nee, geen verkeerd knopje, antwoord staat boven starttopic nou. ik gebruikte net wel een verkeerd knopje maar toen begon mijn vrouw opeens te trillen

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Wanneer je als bedrijf algemene voorwaarden gebruikt, dan kan je je alleen beroepen op deze algemene voorwaarden indien:
          1. Deze algemene voorwaarden zijn vastgeleged bij de KvK
          2. De algemene voorwaarden bekend zijn bij de cotractant met wie zaken worden gedaan
          3. Geen van de bepalingen in de algemene voorwaarden strijdig zijn met de Nederlandse wetgeving.

In het stukje van Full-effect is een bepaalde tendens merkbaar. Hij schrijft het niet, maar als je het leest, dan staat er tussen de regels door vermeld: die prutsers weten er niets van en doen maar wat, nu er wat van gezegd wordt gaan ze er plotseling mee aan de slag.
          Een erg negatieve lading wordt door deze schrijfwijze aan zijn stukje meegegeven.
          Voor de discussie is dat jammer, een discussie behoort immers op basis van argumenten te worden gevoerd, al is een scherpe opmerking dan soms ook niet verkeerd!

Wanneer je als bedrijf algemene voorwaarden hanteert die niet bij de kvk zijn vastgelegd, dan loop je het risico dat in geval van een geschil de rechter dit in jouw nadeel mee zal wegen in zijn afweging van de toepaselijkheid van jouw algemene voorwaarden op de gesloten overeenkomst.
          Voorbeelden hiervan te over in de uitspraken van diverse kantonrechters.

Als jij in je algemene voorwaarden opneemt dat alle kosten op locatie voor rekenig van de opdrachtgever komen, dan zal de rechter (indien het geschil daar ooit terecht komt) eerst kijken naar de wet (zegt hier niets over) toetsen aan de inhoud van de tekst en de lading hiervan ( erg algemeen, niet specifiek genoeg in mijn ogen).
          Zou er concreet op neer komen dat: ik besluit chinees te bestellen, de opdrachtgever de chinees zou moeten aftikken...
          Wanneer in het contract of de algemene voorwaarden staat:
          Opdrachtgever is gehouden tussen 18.00-19.00 een gezonde hollandse maaltijd te verzorgen voor (aantal invoeren) personen. Uitdrukkelijk wordt hier niet onder verstaan, pizza's, patat friet, snacks, eenpansgerechten, eventuele kosten voor rekening van opdrachtgever.
          Dan ben je helder bezig!

De persoon/het bedrijf met wie je een contact afsluit moet op de hoogte zijn van de toepasbaarheid van de voorwaarden die betrekking hebben op de te sluiten overeenkomst, mede daarom publiceren wij de verhuurvoorwaarden op onze site, zie: Verhuurvoorwaarden J&H Licht en Geluid

Heldere reactie?
          Last edited by ralph; 09-09-06, 22:01.

Comment

• Bastisito
            • Sep 2004
            • 185

Al je voorwaarden zijn op te nemen in je contract. Daarbij moet het eigenlijk maar aan 2 regeltjes voldoen:
            1. Het mag niet strijdig zijn met de Nederlandse wet.
            2. Het mag niet in strijd zijn met de 'goede zeden'.

Verder mag je eigenlijk alles in je voorwaarden (die je ook vermeld in je contract) zetten, zolang de klant ervoor tekend (bij vol bewustzijn) dan is het rechtsgeldig.
            Meneer, waar is dat ene knopje nou precies voor?

Comment

• dj full effect
              • May 2006
              • 35

Originally posted by ralph
              Wanneer je als bedrijf algemene voorwaarden gebruikt, dan kan je je alleen beroepen op deze algemene voorwaarden indien:
              1. Deze algemene voorwaarden zijn vastgeleged bij de KvK
              2. De algemene voorwaarden bekend zijn bij de cotractant met wie zaken worden gedaan
              3. Geen van de bepalingen in de algemene voorwaarden strijdig zijn met de Nederlandse wetgeving.
              juist, eindelijk iemand die het dus wel snapt.. in tegenstelling tot een aantal andere..
              In het stukje van Full-effect is een bepaalde tendens merkbaar. Hij schrijft het niet, maar als je het leest, dan staat er tussen de regels door vermeld: die prutsers weten er niets van en doen maar wat, nu er wat van gezegd wordt gaan ze er plotseling mee aan de slag.
              of het op zo een botte manier bedoelt is lijkt me niet, maar wel dat het zo is nu ze o.a. van jou lezen dat het dus bij de kvk ingedient hoort te zijn dat er ineens op hun site staat dat ze er mee bezig zijn.. is dit niet een soort van zwak?? verder doen ze in het andere topic een poging om de boel om te draaien naar onze algemene voorwaarden... zonder dan ook maar een voorbeeld te geven... (is die er niet soms??)

Een erg negatieve lading wordt door deze schrijfwijze aan zijn stukje meegegeven.
              Voor de discussie is dat jammer, een discussie behoort immers op basis van argumenten te worden gevoerd, al is een scherpe opmerking dan soms ook niet verkeerd!
              ik vind het niet negatief.. ik vind, zoals eerder gezegt, hun reactie erop wat negatiever...

verdere reactie op jou reactie is dat ik het verder alleen maar met je eens kan zijn... maar zoals hun het beschrijven zou je zelf een prostituee inhuren op de klant zn kosten.. om het maar even heel erg bot te beschrijven.... kdenk niet dat de klant het er mee eens is terwijl hij of zij er wel voor zou tekenen bij hun..

onze algemene voorwaarden zijn ook op onze site te lezen, en via de Kvk opvraagbaar. Verder verwijzen we er op alle mogelijke manieren naar

zoals te lezen is is mijn mening dus gelijk aan die van full-effect, logisch op dit punt..we zijn collega's, maar ik denk dat iedereen die zich wel netjes aangemeld heeft bij de kvk en belastingsdienst er zo over denkt...
              Last edited by dj full effect; 10-09-06, 21:06.
              full effect, just party!

Comment

Working...