Cd's (singles) sorteren in koffers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefan17
    • Dec 2003
    • 66

Cd's (singles) sorteren in koffers?

Sinds een jaar heb ik besloten om alleen nog maar met (originele) cd-singles te draaien.
    Sindsdien is mijn cd-koffer aardig gegroeid en is het overzicht aardig weg. Zeker omdat singles (geen maxi, maar karton) erg dun zijn.

Nu ben ik al enige tijd opzoek naar "bordjes" om tussen te singles te stoppen. B.v. A t/m Z..... Artiesten.... of genres "90-ties" etc.
    Net zoals een Free Recordshop z'n cd's gesorteerd in de vakken heeft liggen.

Iemand enig idee of dit soort "bordjes" standaard te koop zijn? Of toch maar zelf creatief knippen en plakken, waar ik niet zo'n ster in ben.

Andere tips zijn ook welkom!
    Stefan.
  • Ahmed Al Dayri
    • Oct 2005
    • 354

Je krijgt bij de goedkopere cd cases van die papieren naam bordjes die je tussen je cds kunt doen.

Ze zijn vast ook wel ergens los te koop

Comment

• DJ nn
      • Jun 2006
      • 489

kun je ook geen dunne kartonnen dozen in stukken knippen/snijden ?
      Kan je zelf naar hoogte van je koffer aanpassen ...

ik heb al mijn CD's een "code" gegeven (koffers met 3 rijen, per rij een letter A, B, C, ... en dan een nummer erachter 1, 2, 3, ...)
      en dan een lijst met al die nummertjes en naam van CDtje in je koffer kleven

dus bvb: Henkie - Lief klein konijntje --> E15 (dan staat ie op 5de rij en op 15de plaats

en dan alle koffertjes in zelfde volgorde zetten (leer je ook snel waar welke CD zit)
      daar stop je best heel veel werk in om alles te gaan doen maar het werkt !!!

grtzz DJ nn

(PS: ik heb dit met een dymo gedaan, je weet wel, zo'n etiketjesding)

EDIT: nog wat toegevoegd
      Last edited by DJ nn; 28-08-06, 12:39.
      ... the sound of silence...

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

ik steek m'n m-cd's in plastic hoesjes.
        de lege behuizingen steek ik dan tussen m'n singles en m-cd's.
        omdat de behuizingen uitsteken boven de cd's is het idd handig om daar met een Dymo het genre op te vermelden en blijft alles lekker overzichtelijk

Comment

• Stefan17
          • Dec 2003
          • 66

Originally posted by DJ nn
          kun je ook geen dunne kartonnen dozen in stukken knippen/snijden ?
          Kan je zelf naar hoogte van je koffer aanpassen ...

ik heb al mijn CD's een "code" gegeven (koffers met 3 rijen, per rij een letter A, B, C, ... en dan een nummer erachter 1, 2, 3, ...)
          en dan een lijst met al die nummertjes en naam van CDtje in je koffer kleven

dus bvb: Henkie - Lief klein konijntje --> E15 (dan staat ie op 5de rij en op 15de plaats

en dan alle koffertjes in zelfde volgorde zetten (leer je ook snel waar welke CD zit)
          daar stop je best heel veel werk in om alles te gaan doen maar het werkt !!!

grtzz DJ nn

(PS: ik heb dit met een dymo gedaan, je weet wel, zo'n etiketjesding)

EDIT: nog wat toegevoegd
          Goede tip!
          Natuurlijk kan ook ik dit zelf maken.

Ben wat dat betreft alleen liever lui dan moe.... koop het liever als het ergens standaard in de schappen te vinden is.

Nu toch maar eens met de schaar aan de slag.
          Stefan.

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

jaja lekker na een avond, moet je al je singles weer op orde en rang sorteren en laten de meeste mensen dan al moe zijn en echt geen zin hebben deze op de juiste plaats teru te steken.

Het beste naam mijn idee is nog steeds om koffers te maken met genres en een vak gebruiken in een enkele koffer waarin je meest gedraaide cdtjes zitten, moet je max 100 cdtjes doorzoeken en vaak weet je na een aantal keren wel waar welke cd ongeveer zit, een onbekend nummer zoek je dan dmv de genres. 1 plakkertje op de koffer met de genres en je bent klaar.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• DJ nn
              • Jun 2006
              • 489

[quote=Watt Xtra]jaja lekker na een avond, moet je al je singles weer op orde en rang sorteren en laten de meeste mensen dan al moe zijn en echt geen zin hebben deze op de juiste plaats teru te steken. ...
              [quote]

Dat is ook niet waar !!! als je ze na het spelen trug mooi op z'n plekkie zet heb je geen moeite om ze later terug te ordenen/zoeken ...

grtzz DJ nn
              ... the sound of silence...

Comment

• axs
                Moderator
                • Jun 2002
                • 2687

Goh moeilijk...

Hier steken ze gewoon alfabetisch per artiest in numerieke volgorde
                Artiest A-Z
                en dan het oudste krijgt nr1 enz... laatste nieuwe heeft dus het hoogste nummer.

Handig om terug te steken, overzichtelijk per artiest, en recentste eerst voorhanden. En je weet echt wel waar een bepaald nummer zich bevindt binnen je numerieke rangschikking.
                Zie echt geen voordeel om iets op genre te gaan rangschikken aangezien je de uitvoerder echt wel kent.

Qua albums en verzamelaars is het natuurlijk een ander verhaal, maar ook daar albums eveneens alfanumeriek, overige gaan per genre.
                If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 650

Ondanks dat het ogenschijnlijk kip-eenvoudig is om je cd's te file-en, zul je zien dat er altijd het probleem naar voren komt van ;Of op artiest, of op genre en wat je met verzamel cd's?

Electronisch is het niet zo'n probleem, je kunt het nummer bijv. file-en onder artiest en foxtrot maar ook onder feest, fysiek ( dus het cd-tje ) is het net iets moeilijker voor omdat je deze maar 1 keer in je bak kan zetten.

Natuurlijk zijn dit soort systemen maar een hulpmiddel. Daar zit ook de kracht van een all-round ( laten we het maar noemen ) DJ. Je moet wel de nummers kennen en weten dat je het ook als chachacha ( of dance, club etc) kan draaien.

Ik heb jaren lang met koffers vol met cd-s gedraaid waar nergens een label op zat, en welke ik "ongeveer" op dezelfde plek terug zette. Je krijgt hier vanzelf ervaring mee en bouw je vanzelf in je "bestand" een hoeveelheid nummers op die passen bij de gelegenheid waar je draait.

Comment

Working...