Mengtafel in de clip , hoe los ik dit op???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

Originally posted by sjoerd
    @mactecson; hoezo djm600 oud? dat valt toch wel mee? pak maar een dateq;zijn er al veel langer maar hebben dat probleem helemaal niet.

En inderdaad, waardoor het ook komt, de pioneer is gewoon de standaard geworden en wordt meestal zo ongeveer geeist. blijkbaar gaat de hoofdtelefoon uitgang te zacht waardoor de dj's telkens de gain helemaal opengooien met alle gevolgen van dien. gelukkig hebben we inmiddels een 800 binnen..
    Dateq en Rodec zijn ook wel weer van een andere categorie.
    De Pioneer is toch al best oud; ik weet niet hoe oud.

@Mephisto: je hebt helemaal gelijk dat sommige/veel dj's gewoon doof zijn en er blijkbaar alles aan willen doen om het geluid te verkloten, maar als je er een mixer neer zet die minder snel over z'n nek gaat kom je minder snel in de problemen.
    De Xone:92 wordt overigens een steeds meer geaccepteerde mixer, vooral vanwege die filters

Comment

• jozef
      • Jul 2003
      • 52

Hoi,

Als ik een set verhuur aan een 'echte' dj dan haal ik altijd de jumpers uit de Xone92. als ze eruit zijn heb je geen +10db gain meer en dat scheelt een hele hoop gezeik! verder grijpt de processor in als hij te hard wilt en dat hoor je echt. dan klinkt alles gewoon ruk. word de dj over het algemeen ook wel makker van...

Als we zelf onderweg zijn dan zitten de jumpers er weer in maar is eigenlijk niet nodig, we draaien nooit in het rood. de gain heb je soms nodig om hele oude platen wat op te schroeven.

grtz ruud

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

dat zou wel kunnen maar de DJ draait toch altijd weer het mid hoog of laag meer in de plus ..........................

Hoewel het geen pretje is voor een dj als continu de limiter aan is ................

Ik vind gewoon als er een produktie is en technicus goed met de dj's communiceert er niets aan de hand is er moet natuurlijk wel van 2 kanten positief zijn en samen een middenweg nemen. Alleen jammer gebeurt dat niet altijd.

Voorbeeld is dat ik laatst bij opening van feest stond te vloeken omdat er in een lege zaal de dj naar mij met +12 of meer uitsuurde ( ik had mijn gain op de mixer helemaal dicht staan en nog stond ik met vol in het rood uitte sturen )

Toen na gesprek met dj alles weer goed ging maar helaas alleen de eerste 10 minuten .........

Dj werken naar een hoogtepunt dat is goed maar als je als eerste DJ een hoogtepunt maakt neemt de volgende dj het over vanaf dat hoogtpunt en die werkt weer naar zijn hoogtepunt en ga zo maar door.

het gaat erom dat de meeste dj niet willen luisteren en gewoon doorgaan met het uitsturen van een vervormd signaal ( de voorafluistering is vaak al +12db ............... ) dan sturen ze nog eens +db uit over het laag / mid en hoog plus de gains zijn niet lang genoeg DAT is het probleem maar als een DJ gewoon 0db uitstuurt is er niets aan de hand. ( iets meer mag ook hoor
        )
        Last edited by Banned; 02-08-06, 14:09.

Comment

Working...