Master EL serie

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

    #1

    Master EL serie

    Heb vandaag een nieuw Master setje binnen gekregen :

    2X EL18S subwoofer en 2X EL12 fullrange kast.

    Heb het passief getest op een Master DX2000 versterker.

    Ik was versteld van de geluidsdruk van deze set : HARD - HELDER - ZUIVER op hoog volume !

    Master is echt een heel stuk opgeknapt vindt ik !

    Zijn er nog meer mensen die deze set kennen of hebben ? Ik hoor graag jullie reactie hierover.
  • DJP-BIM
    • Jan 2004
    • 289

    #2
    heb je toevalig links of een website of waar wat info opstaat.
    ikzelf ben namelijk ook nog steeds opzoek naar redelijk setje.
    bimshowequipment.nl

    Comment

    • Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

      #3
      hier de link :

      Comment

      • GuntherM
        • Jan 2006
        • 163

        #4
        In het themacafé van G.Beerschot staat zo'n set, speelt lekker hard en zuiver. Ik weet alleen niet met wat heel de set word aangestuurd, ik zal volgende week eens kijken als ik er passeer.

        Comment

        • Ralph Hees
          • Nov 2005
          • 183

          #5
          Een vriend van me is aan het sparen voor een goede speaker set, zou ik mogen weten hoeveel je voor dat setje op tafel hebt gelegd?

          Comment

          • Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

            #6
            Ik denk dat het systeem met een TP1500 wordt aangestuurd.

            Het zou ook anders aktief kunnen met andere versterkers natuurlijk.
            ( ligt eraan wie er geinstalleert heeft )
            Last edited by moderator; 17-07-06, 19:11.

            Comment

            • Highfield
              • Jun 2006
              • 144

              #7
              we hebben bij ons op de zaak de volgende wedges:



              ook deze gaan knoeperhard, en zuiver. er zit alleen verbazend weinig laag in vind ik, maar als t zo hard moet dreunt dat van de PA wel door (tenminste ik denk dat dat de reden is..)
              Harm Hoogveld

              Het begint met ambitie..

              Comment

              • Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

                #8
                Dat is zeker een goede monitor en ze gaan zeker hard ! heb ze ook in handen gehad maar niet echt een monitor voor een dj ( ze gaan hard genoeg maar idd GEEN LAAG ) Monitor is ook ontworpen voor livemuziek.

                Comment

                • HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 649

                  #9
                  De EL-serie klinkt zeker niet slecht, echter persoonlijk vind ik de MD-serie veel beter klinken ( mag ook wel gezien het prijsverschil).

                  De EL-serie is voor Master begrippen redelijk goedkoop en klinkt echt leuk en weet redelijk door te drukken.

                  De SM-monitor gaat echt snoeihard,zuiver en heeft, in verhouding, met het hoog inderdaad weinig bas. Is i.m.o. ook niet echt nodig, de bass komt toch wel van de F.O.H die je normaal hebt staan. Ik heb de bas er nooit in gemist in ieder geval.
                  Last edited by HR Soundproductions; 18-07-06, 06:02.

                  Comment

                  • Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

                    #10
                    Natuurlijk klinkt de MD serie beter ( zeker de nieuwe ) maar ja gaf ook al aan dat er een heel groot prijsverschil in zit.

                    Moet wel zeggen dat de MD series ook wel processor gestuurd zijn ( DPU3K6 ) en hun klank veel daaraan te danken hebben. Zonder kaart en DPU vindt ik ze eigenlijk wel tegenvallen. Het is net zoals bij Nexo de PS10 klinkt met processor als een dijk maar zonder valt het vies tegen.
                    Last edited by moderator; 18-07-06, 10:01.

                    Comment

                    • Banned
                      Banned
                      • Dec 2003
                      • 951

                      #11
                      Heb vandag de EL18SW even open geschroefd en ben er achter gekomen dat er standaars GEEN filter inzit voor het filteren van de 18"speaker.

                      Heb er nu de FD25 ingezet van Beyma ( dit omdat ik de set passief gebruik ) de top staat parallel op de sub dus ik draai 4ohm.

                      Topkast draait fullrange mee. De EL topjes zijn in feite voor fullrange gebruik en klinken lekker vol met het geluid.

                      Ik denk als ik ze doorlus via de filter je een hoop mist vanuit de topkast en dat de topkast minder mooi gaat klinken. ( heb ik overigens niet getest )

                      Comment

                      • S500D
                        • Feb 2003
                        • 215

                        #12
                        Heb er nu de FD25 ingezet van Beyma ( dit omdat ik de set passief gebruik ) de top staat parallel op de sub dus ik draai 4ohm.
                        Is dit alleen in het freqentie gebied waar de beide speakers in werken?
                        Daar bedoel ik mee bijv: Sub werkt van 35 naar 110hz en de top van 50 tot 20000hz
                        Is het dan niet zo dat je de amp alleen 4 ohm ziet in het gebied van 50 tot 110 hz en de rest van het spectrum gewoon in 8ohm?

                        Gr Ronnie
                        U draait, Wij vragen.

                        Comment

                        • Banned
                          Banned
                          • Dec 2003
                          • 951

                          #13
                          Dat klopt ik draai nu 4ohm per kant omdat de top niet via het filter wordt doorgelust. Top staat dus paralel op de sub

                          In het boekje van de Master kast staat dat je passief kunt draaien met de volgende configuratie :

                          Versterker - el12 - el18s

                          Wat ik vreemd vind is dat bij de specs staat vermeld dat het frequentieverloop van de sub 38 - 200hz is maar er zit geen filter in dus loopt de 18"speaker tot zijn max door.

                          Vandaar de FD25 filter.

                          Comment

                          • Jason_
                            • Jun 2006
                            • 98

                            #14
                            Hée.
                            ik heb ook de EL serie,

                            2*EL15
                            2*EL18SW

                            aangestuurd door een DX1000 ( voor de tops )
                            DX2000 voor de subs

                            Zoals Banned al zegt, is het een zeer strak setje en gaat lekker hard & zuiver.

                            Ik wil er nog 2* EL18SW bij gaan kopen..
                            Last edited by Jason_; 18-04-07, 15:28.
                            Einde bericht.

                            Comment

                            • Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

                              #15
                              De EL 18 SW kunnen 600 W rms aan (volgens de gouden regel). Om dan de sub goed aan het werk te zetten zou er dan een DX 1000 op kunnen (bridge mono 1500 8 Ohm).

                              Maar niettemin, het is een zeer net setje wat je hebt Jason!!! Kan ik alleen nog van dromen (maar goed, ik heb weer andere spullen,.... )

                              Greetzz
                              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

                              Comment

                              Working...