American DJ Pro Scratch 1 - CD-RW's?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • noalert
    • Jun 2006
    • 4

American DJ Pro Scratch 1 - CD-RW's?

Hallo,

Ik sta op het punt om een 2e hands ADJ Pro Scratch 1 te kopen. De huidige eigenaar heeft hem nooit in combinatie met CD-RW's gebruikt, dus weet niet of dit werkt.

Heeft hier toevallig iemand ervaring met de Pro Scratch 1? Dit is een ouder model dan de Pro Scratch 2 (die compitabel met CD-RW's is).

Alvast bedankt!
  • vasco

• Oct 2003
    • 2568

Bij de huidige eigenaar langsgaan met een CD-RW en zelf de test doen is geen optie?

Comment

• noalert
      • Jun 2006
      • 4

Huidige eigenaar woont aan de andere kant van 't land, cd-speler wordt opgestuurd.

Comment

• ralph
        Banned
        • Aug 2000
        • 2649

Gelukkig gebuiken dj's allen maar originele cd's en geen gekopieerde shit dus zal en serieuze dj hier gaan last van hebben.

Mijn ervaring mt het ding: speelt alle cd's af.

Comment

• timleurink
          • Mar 2005
          • 121

Originally posted by ralph
          Gelukkig gebuiken dj's allen maar originele cd's en geen gekopieerde shit dus zal en serieuze dj hier gaan last van hebben.

Mijn ervaring mt het ding: speelt alle cd's af.
          Wat een enorm triest antwoord. Vraagt deze jongen hier om? Volgens mij niet. Als je niets weet geef dan geen antwoord.

Ik draai al een jaar of 9 en gebruik zo nu en dan ook gebrande cds.. Waarom??
          Fedde Le Grand - put your hands up for detroit kon ik pas vanaf de 19e op plaat ( lp ) krijgen.
          Het nummer is al een heel stuk ouder. Wat doe je dan.. Downloaden precies. En durf mij niet een niet serieuze dj te noemen..

Comment

• noalert
            • Jun 2006
            • 4

'Tis nogal heel handig om zelf gemaakten remixen en producties in de winkel te kopen.

Toch bedankt Ralph...

(b.t.w. hoe kun jij het dan weten? Ik neem aan dat je jezelf een serieuze DJ noemt?)

Comment

• DjFlo
              • Jun 2003
              • 332

Even gewoon een vraagje maar hoe weet je zker dat het een goed product is als je het niet eerst bekijkt?

Want aan de andere kant van het land je weet nooit wat er met de cd speler gebeurd is?

Gr

Floris

Comment

• ralph
                Banned
                • Aug 2000
                • 2649

Triest antwoord?
                Fijn dat jij die conclusie durft te trekken, spreek je graag in keer in real live, kijken of je dat dan ook recht in mn gezicht durft te zeggen.
                Lijkt wel alsof het anonieme internet en vrijbrief is voor spierballentaal.

Ik durf je wel een prutser te noemen, een serieuze prutser zelfs als je de context van mijn bericht niet snapt.

Ook ik maak wel eens gebruik van een recordable, bijvoorbeeld depeche mode - just can't get enough....hebben we de originele 12" van in ons bezit, maar er gaan al jaren geen draaitafels meer mee op klus.

Laatst een eigen mixje gemaakt van zelfgebakken beat versus metallica enter sadman....die fik ik dus ook ff op cd.

Dat zijn andere toepassingen dan intrprt leg rippen en een feestje doen, iets waarvan jij net zogoed als ik weet helaas een erg populaire manier van het compeet maken van een collectie is.
                Daar wil ik de TS niet van beschuldigen, maar ik wilde er in bedekte termen toch iets over kwijt.

Ik heb een poosje als freelance dj gedraaid, en ben een paar keer verrast door een organisatie die deze spelers had neergezet, vandaar dat ik ze ken. Dat ze mijn recordables afspeelden is dus proefondervindelijk vastgesteld.

Comment

• noalert
                  • Jun 2006
                  • 4

Originally posted by ralph
                  Ik heb een poosje als freelance dj gedraaid, en ben een paar keer verrast door een organisatie die deze spelers had neergezet, vandaar dat ik ze ken. Dat ze mijn recordables afspeelden is dus proefondervindelijk vastgesteld.
                  Dat ze CD-R's afspelen weet ik, maar het gaat me net dr om of ze RW's afspelen?

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

excuus, rewritables deed die spelert ook.

Anders ff een mailtje aan American dj deraan wagen, heb je zekerheid...

Comment

• luc2366
                      • Jul 2002
                      • 1161

ik heb de Pro-2 en op de doos staat dat-ie GEEN RW's afspeelt.
                      Ik gebruik zelf geen RW's dus kan niet uit ervaring spreken...

Comment

• vasco

• Oct 2003
                        • 2568

Stuur een e-mail naar de fabrikant met deze vraag. Zij weten natuurlijk het beste wat deze speler wel en/of niet kan.

Ralph en Tim, jullie hebben beide gelijk.

Ja er wordt veel gedraaid met gebrande CD's zonder dat de DJ's de originelen in bezit hebben en dat is valse concurentie en zelfs stelen van je eigen brood vind ik. Als artiesten geen platen meer kunnen maken kan je als DJ ook een omscholing gaan doen. Maar uit de vraag van de topicstarten is niets te halen dat hij dit wil doen. Ik deel jou mening Ralph maar soms is het moeilijk om op een forum te lezen hoe je het "zegt" en dan kun je dit lezen als gewoon een wijze les of gelijk op je donder krijgen voordat er maar iets is gebeurd. Denk dat er al genoeg is geschreven op dit forum over het gebruik van muziek die is gedownload.

Comment

• LarsG
                          • May 2006
                          • 33

Is toch een duur geintje als je alles origineel wil doen, als je allround dj bent ben je dan al genoodzaakt om een draaitafel aan te schaffen om je platen naar cd te rippen (ze hebben namelijk niet overal een draaitafel staan dus erg handig om zoiets op cd te hebben)

Ook ik koop m'n cd's overigens netjes hoor.. Iedere week weer En dat over valse concurentie klopt helemaal, kwam laatst ook weer iemand tegen die met een harddisk vol met mp3tjes op bpm studio stond te draaien en maar roepen van ja draaien verdient wel lekker he! Ja in zijn geval wel, hij download en maakt geen kosten.. ik koop en maak wel kosten..

Overigens wel zo handig dat ik alles koop, 2 weken terug controle van de buma gehad

Comment

Working...