Nieuw geluidsset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ferry
    • Mar 2005
    • 61

Nieuw geluidsset

Terug van Feedback Eindhoven. Ging voor een geluidsset kijken, Namelijk het volgende:

1 Mackie SWA-15 Baskast (Actief)
    2 Mackie SRM-350 Topkast (Actief)

Naam mijn mening klonk dit setje heel erg zuiver en hard. Wat is daarover jullie mening.
    Ik sta namelijk te popelen om dinsdag dit setje te gaan bestellen.

Met vriendelijke groet,
    Ferry van Gestel
    JBL Power of Sound
  • eddie
    • Nov 2004
    • 169

hallo, ik zou voorzichtig zijn met Mackie, vroeger waren die uitgerust met RCF
    luidsprekers, maar sedert die samenwerking is opgedoekt gebruikt Mackie
    een chinees luidspr. merk, die volgens verschillende colega's vlug stuk gaan
    ikzelf heb de RCF 4pro gekocht , de full-rangekast 500A samen met een baskast 8001A samen goed voor een vermogen van 1300w per kant, is toch
    vergelijkbaar met mackie denk ik, en ik kan u verzekeren dat je dit u niet
    zal beklagen, succes
    mvg eddie

Comment

• marcie1989
      • May 2006
      • 11

Originally posted by eddie
      hallo, ik zou voorzichtig zijn met Mackie, vroeger waren die uitgerust met RCF
      luidsprekers, maar sedert die samenwerking is opgedoekt gebruikt Mackie
      ikzelf heb de RCF 4pro gekocht , de full-rangekast 500A samen met een baskast 8001A samen goed voor een vermogen van 1300w per kant, is toch
      vergelijkbaar met mackie denk ik, en ik kan u verzekeren dat je dit u niet
      zal beklagen, succes
      mvg eddie
      Het wattage zegt niet alles. De SPL speelt ook een rol

Comment

• eddie
        • Nov 2004
        • 169

hallo, Marcie ik ben geen RCF verkoper en wil dus geen opsomming maken van
        een aantal getallen, want daar heeft niemand wat aan, maar aan uw reaktie
        tezien heeft u nog nooit een 4pro reeks horen spelen, wekelijks verschiet ik
        ervan hoe hard en zuiver deze set speeld, hoe ver ik ook ga. om een voorbeeld te geven, met een set van ruim 8kw doen wij makkelijk een zaal van
        1500man (en vrouw) een setje dat makkelijk in een kleine aanhanger past
        per kant 2bas 8001 ( basreflex), 2bas 8002 ( bandpas) , 1top 7001 ( 2x15"-
        1x10" en 1x2") zouden wel beter 2 toppen zijn , op gebied van spreiding
        iedere kast ongeveer 54 kg , maten 50x70x70, mvg eddie
        Last edited by moderator; 25-05-06, 12:21.

Comment

• Robin.vd.Have
          • Nov 2005
          • 165

Eddie wat marcie bedoelt is dat wattages helemaal niet aangeven hoe hard een speaker kan. Het gaat om dB's en SPL's. Dat jij verschiet van de hardheid dat zijn dus dB's en geen wattages. Marcie had het dus gewoon netjes bij het rechte eind.

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

eddie, heel knap om 1500 mensen van goed geluid te voorzien. Waar gaat het dan om? een komplete band uitversterken? Alles kan,... alleen wel in de juiste proporsies zien. Want met 8kw speel je echt geen 1500 man op goed festival niveau. Bij mij houdt het wel op met een man of 600 in de tent met 8 kw.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Ferry
              • Mar 2005
              • 61

Mackie
              Dit is gewoon bullshit, als je er gewoon normaal mee om gaat gaan ze gewoon lang mee, en tevens zit er gewoon garantie op, mits je de speaker opblaast.
              JBL Power of Sound

Comment

• eddie
                • Nov 2004
                • 169

hallo, ik weet best wel wat db's en watt's betekenen, dat zou maar erg zijn
                na 25 jaar geluidsversterking op alle mogelijke manieren, maar daar gaat het
                niet over, ik bespreek maar mijn geluidset, en dat iemand daarop reageerd
                goed daar dient dit forum voor , maar zorg dan dat je eerst zo'n set gehoord
                hebt, en dan kunnen we nog eens praten
                mvg eddie

Comment

• Ferry
                  • Mar 2005
                  • 61

Heb de set al 3x gehoord en is nu vanaf dinsdag besteld, ben er uitermate tevreden over.
                  JBL Power of Sound

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

hallo, ik weet best wel wat db's en watt's betekenen, dat zou maar erg zijn
                    na 25 jaar geluidsversterking op alle mogelijke manieren, maar daar gaat het
                    niet over, ik bespreek maar mijn geluidset, en dat iemand daarop reageerd
                    goed daar dient dit forum voor , maar zorg dan dat je eerst zo'n set gehoord
                    hebt, en dan kunnen we nog eens praten
                    mvg eddie
                    Dit topic ging ook niet over jou geluidsset.

Ontopic ik heb dat setje ook een keer horen spelen. Speeld lekker trak.
                    Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• marcie1989
                      • May 2006
                      • 11

hallo, Marcie ik ben geen RCF verkoper en wil dus geen opsomming maken van
                      een aantal getallen, want daar heeft niemand wat aan, maar aan uw reaktie
                      tezien heeft u nog nooit een 4pro reeks horen spelen, wekelijks verschiet ik
                      ervan hoe hard en zuiver deze set speeld, hoe ver ik ook ga. om een voorbeeld te geven, met een set van ruim 8kw doen wij makkelijk een zaal van
                      1500man (en vrouw) een setje dat makkelijk in een kleine aanhanger past
                      per kant 2bas 8001 ( basreflex), 2bas 8002 ( bandpas) , 1top 7001 ( 2x15"-
                      1x10" en 1x2") zouden wel beter 2 toppen zijn , op gebied van spreiding
                      iedere kast ongeveer 54 kg , maten 50x70x70, mvg eddie
                      Nee, daarom ben ik maar de zoon van een bekende audiofiel.

Interview A.J. van den Hul

Zal je misschien niks zeggen, maar op om eerlijk te zijn vind ik mezelf geen noob. Maar goed het gaat hier over een set Mackie's. En naar mijn mening klinken die zuiver.

Comment

• HR Soundproductions
                        • Oct 2005
                        • 649

Even B.O.T doen (back on topic ). De SRM350 vind ik, persoonlijk, onder de maat presteren qua geluidsnivo. Kwaliteit van het geluid is zeker niet slecht te noemen, maar op druk ( SPL-ref/SPLmax ) schiet het tekort in mijn ogen. Dit is sterk afhankelijk van toepassing natuurlijk. Als eigenaar van een dergelijk setje hoef je je zeker nergens voor te schamen.

Hier nog wat overbodige info; Wat betreft voor Van den Hul, ik heb zelf nog een GP432 (gold) met een heuse vandenhul naald erin. Ik praat over naald welke een kleine 25 jaar geleden aangeschaft en nog altijd als referentie geldende ( audiofiele ) naald voor de audiofielen. Ook de nodige kabel van hem is in het verleden aangeschaft.

Ik hoop voor Marcie dat in zijn geval de appel niet ver van de spreekwoordelijke (stam)boom valt.
                        Last edited by HR Soundproductions; 01-06-06, 15:34.

Comment

Working...