Domme vraag maar die zijn er ook

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ eac
    • Jan 2006
    • 58

Domme vraag maar die zijn er ook

Ik ben nog steeds op zoek naar een nieuw mengpaneel maar nu zit ik met een vraag. Mij de meeste mengpanelen zit 1 mic aansluiting maar ik gebruik er 3 hoe kan ik die oplossen. Zijn er verdelers misschien. Of moet ik een mengpaneel aanschaffen met meerdere aansluitingen. Net als mij oude waar het einde in zicht is.
    Groetnn uit het schoone drenthe land
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

wat voor tafel heb je nu , waar gebruik je hem voor en wat is je budget voor een nieuwe...en wat wil je er nog meer op aan sluiten dan aleen 3 mics

jah kan namelijk allerlei oplossingen verzinnen van 100 tot 2000 euro
    voor profi of hobby

Comment

• walter
      • Feb 2005
      • 34

mengt

een rodec MX180 kan ieder kanaal omgeschakeld worden naar mic,line pu enz

Comment

• DJ eac
        • Jan 2006
        • 58

mijn buget gaat tot 200 euro
        Ik zou graag een eq op willen hebben
        3 kanaals
        en er moeten dan minimaal 3 mic op aangesloten kunnen worden

Comment

• DJ eac
          • Jan 2006
          • 58

Ik wil er graag het volgende op aansluiten:

Draaitafel via tulp
          cassetedeck (sommige hebben nog niet gehoord van een cd branden )
          Computer via tulp (p.s. zijn er ook andere manieren op de pc aante sluiten bij mij storen de kabels steeds weer kabel: jack 1.5 naar tulp)

en ik doe het voor de hobby en heb dit al in bezit

draaitafel met 2 cd spelers
          versterker 25o watt
          2x 300 wat boxen
          2x 500 watt boxen
          en nog wat licht spullen.
          Last edited by moderator; 18-05-06, 13:14.

Comment

• stekelvarke
            • Dec 2004
            • 1062

Ofwel een mixer kopen die wel 3 mic ingangen heeft, of eventueel een extra mixer voor je mic's (bv behringer UB1202 die kost niet al teveel), daar kan je op 1 van de line inputs ook nog eens de uitgang van je dj mixer kwijt.
            exit night into LIGHT

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Originally posted by DJ eac
              mijn buget gaat tot 200 euro
              Ik zou graag een eq op willen hebben
              3 kanaals
              en er moeten dan minimaal 3 mic op aangesloten kunnen worden
              dat gaat dus niet lukken, vrees ik/

Comment

• mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

dit zou een oplossing kunnen zijn.
                The page you're looking for doesn't exist or has been moved.

4 mic kanalen (en ook nog twee stereo maar het kan niet anders) en 3-bands eq per kanaal

106 euro, als je er geen gekke dingen mee doet is het naar mijn mening een prima ding
                Last edited by mac tecson; 17-05-06, 23:35.

Comment

• Dr. Edie
                  • May 2003
                  • 671

Voor mic's krijg je ook aparte kastjes zodat je schakelen kan. Zelf de Gemini UMX, en voor dat geld (199 Euro) ERG goed. VCA faders, mooi design, zit stevig in elkaar én een hoop headroom (wat velen budget mixers vaak missen). Komt ook dat ie ooit 450 koste, máár ik weet niet of je deze mengpanelen nog vind..
                  Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Stekkie_be
                    • Apr 2006
                    • 23

Originally posted by Dr. Edie
                    Voor mic's krijg je ook aparte kastjes zodat je schakelen kan. Zelf de Gemini UMX, en voor dat geld (199 Euro) ERG goed. VCA faders, mooi design, zit stevig in elkaar én een hoop headroom (wat velen budget mixers vaak missen). Komt ook dat ie ooit 450 koste, máár ik weet niet of je deze mengpanelen nog vind..
                    Was een special edition. Heb er zelf nog (net op tijd) één gekocht, want nu zie ik ze uit verschillende zaken verdwijnen.

Beetje offtopic: Na zo'n 5 maanden begin ik toch last te krijgen van een slechte fader (geluid valt weg als je hem té hoog wilt schuiven, tegen de bovenkant dus).

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

Die Gemini is absoluut niet geschikt/bedoeld om mic's te mixen. Dat begint al bij het feit dat je er helemaal geen mic op kunt aansluiten (ja 1, maar daar zit niet eens eq op; is meer om een beetje te brullen)
                      Hij is bovendien uit productie (erg dom van Gemini maar goed)

heel erg offtopic:
                      Ja moet je fader kun niet helemaal bovenin persen. dan forceer je de fader en maakt ie geen goed contact meer. Hij is bovenin als hem met je zacht duwen niet meer verder kunt bewegen. dus bovenin is bovenin. het zijn wel goede faders die erin hangen (dezelfde als in de Xone:32 en nog een paar andere bakken), maar je moet er ook normaal mee om gaan
                      Last edited by mac tecson; 17-05-06, 23:55.

Comment

• DJ eac
                        • Jan 2006
                        • 58

Maar nu zit ik nog met een vraag

Hoe kan ik mijn computer beter aansluiten op mijn mengpaneel dan via verloop tulp jack pulg. Is er iets via usb misschien of iets anders Wie. (niet allemaal te gelijk

Comment

• Roel_CX
                          • May 2006
                          • 49

naar een gewoon analoge mengtafel (zoals jij nu nodig zou hebben, dus pakweg 200 €) kan je niet met USB, en is dus jack-tulp of jack(stereo)- 2*jack(mono) het beste volgens mij.
                          als het kan wel de line out nemen, en niet de headphone out.
                          grts

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

Hoe kan ik mijn computer beter aansluiten op mijn mengpaneel dan via verloop tulp jack pulg. Is er iets via usb misschien of iets anders Wie. (niet allemaal te gelijk
                            Er zijn mixers met een usb aansluiting. Dan kun je je mixer als geluidskaart gebruiken. Het voordeel hiervan is dat je die gamele standaard on-board dingetjes niet hoeft te gebruiken.
                            Het signaal wat je met usb naar de mixer stuurt kun je dan meteen ook mixen; de geluidskaart zit er dus in je mixer ipv in je pc en de usb kabel is gewoon een manier om de data niet die kaart te sturen; dat gebeurt op dezelfde manier is dat binnen in je pc gebeurt alleen niet met een mooi afgewerkt los kabeltje.
                            Je kunt het dus eigenlijk zien als een geluidskaart met heel veel extra analoge aansluitingen.
                            Ik weet het niet zeker maar volgens mij kun je met zo'n mixer ook bijv het inkomende analoge mic signaal naar je pc sturen daar op nemen.
                            Last edited by mac tecson; 18-05-06, 13:39.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                              • Nov 2005
                              • 950

Volgensmij kan je in de J&H shop een converter krijgen van USB naar tulp. Moet je maar eens gaan kijken. Kost wel veel ping ping
                              MEEO Audio Licht Rigging,
                              Mark van der Werff
                              Groningen

Comment

Working...