Numark IDJ2 voor serieus gebruik

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tristan
    • Oct 2004
    • 121

Numark IDJ2 voor serieus gebruik

Nou ik had de idj 2 van numark gevonden in een pers bericht.
    Het lijkt me een geweldig systeem, nu neem ik zo`n 9 cd mappen mee op een avondje discoen, en de showtjes die ik doe zijn rond de 50/75 gasten.
    Dus ik neem normaal mee dj booth en een klein hk setje, en te veel cd mappen die ik op locatie niet kwijt kan.

Hij kan meer als de voor ganger, heeft pitch en cue etc... en als een ipod niet voldoet kun je een usb harddrive er bij die (wat dus goekoper is)

Maar wat denken jullie er van?
    (klein voordeel: ik ben al in bezit van een ipod 30 GB)

de numark site : www.numark.com

De IDJ2
    tja....Lekker simpel, Lekker degelijk ofwel gewoon zoals het hoort
  • Dj-Sjors

Ik weet niet of je nu al dubbele cd speler hebt?

Werk je ook met computer?

En wat ga je met die dubbele cd speler doen (als je er al een hebt)?

En waarom stop je ze allemaal in mappen en niet in 1, 2 of 3 grote cd koffers? (Ik denk dat 1 al voldoende is, als je grote neemt)

Ik blijf liever nog gewoon bij cd's met dubbele cd speler.

En pas dit als het wat verder in de ontwikkeling is. Want nu staat het nog in de baby schoentjes. En je weet niet wat er misschien wel allemaal niet aan mankeerd!!

Ik zal het niet doen!

Ik zal nog even wachten!

Comment

• Tristan
      • Oct 2004
      • 121

De cd mappen die ik nu gebruik zijn mappen met ieder 300 cd`s (dus niet 150 cd en 150 hoesjes echt 300 cd`s per map), en ik werk nu met een dub cd speler (denon) en het werkt heel goed, maar ik moet de veel ruimte gebruiken voor de mappen, en die ruimte wil ik verminderen.

De cd speler die komt goed van pas want in de huiskamer is de cd speler niet lang geleden overleden aan ouderdom.

P.S. ik had eerst koffer maar dat was helemaal te veel en erg onhandig op dat aantal

Comment

• Karst
        • Nov 2005
        • 29

Je hebt dus je muziek al digitaal... dan zou je ook het (relatief goedkope) programma Virtual DJ kunnen gaan gebruiken. Je koopt een extra geluidskaartje voor in je PC of aan je laptop, en download de timecode van internet. Die timecode brand je op CD en je spelers sluit je weer aan op die extra geluidskaart. Als je nou alles juist aansluit, kun je je spelers gebruiken om gewoon muziekcd's te spelen, maar ook om de spelers op de pc te sturen met de apparatuur waar je dus al mee kunt werken. Virtual Dj kost 249€ en een geluidskaartje begint bij 20 euro. Misschien niet meteen de beste oplossing voor de TS, aangezien je dan alleen maar extra spullen moet meenemen, maar het scheelt wel in je cd koffers, en ook zeker met het zoeken naar je muziek!

Comment

• Tristan
          • Oct 2004
          • 121

Dan kosten zal het niet veel uitmaken pc of IDJ2 (die +/- €650,- gaat kosten inc btw, volgens de importeur), dus dan tellen de heoveel heid spullen, en dan kie si toch voor het product wat nog niet op de markt is zeg maar.
          Mischien nog andere ideen?

(Geen hercules heb ik tot 3 keer al een slechte ervaring mee gehad.)

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Persoonlijk zou ik, als ik iemand als pro hiermee zag draaien, niet meer serieus nemen. Hoewel het allemaal erg profi is vormgegeven, is dit gewoon speelgoed voor je mp3-spelertje.

Als je dan met mp3z wilt werken, staat het altijd nog het mooiste om iets als Stanton Pro Scratch te gebruiken. M.b.v. time-code platen en je laptop kun je je mp3z gebruiken alsof het platen zijn. Als je dan 2 Technics draaitafels hebt staan en een degelijke mixer ertussen, ziet t er nog mooi uit ook. Daarbij heb ik ook een wat hogere pet op van Stanton, dan van een mp3-speler. Wil je niet op platen over, dan kun je overwegen om PC DJ of BPM-Studio inclusief 19" dubbele controller te nemen. De opslag van je mp3, maar toch de gemakken van je cd-speler. Althans... In theorie dan. In de praktijk vind ik PC DJ nog niet lekker werken. Cue vind ik niet handig en ik mis heel erg mijn mastertempo. BPM geen ervaring mee.

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Hoe wil je hem eigenlijk gaan gebruiken? Om plaatjes achter elkaar te plakken of om echte te mixen?

Ik kan je sowieso de Behringer BCD 2000 aanbeleven; die kun draaien met veel verschillende programma's. Het enige nadeel is dat je gebonden zit aan de volume faders van dat ding, omdat ie geen uitgangen per kanaal heeft maar gewoon 1 master uitgang.

Comment

• Tristan
                • Oct 2004
                • 121

Ik ga het gebruiken voor de gebruikelijke bruiloften tot 100 man, en ik wil graag mijn set compacter maken zodat ik niet met een aanhanger meot rijden, en dat het allemaal in de auto past.

Comment

• Dj Echelpee
                  • May 2006
                  • 6

Numark D2 Director

Kijk op de site www.numark.com eens naar de D2 Director. Stond in avant-première op de Musikmesse van Frankfurt.

Het ziet eruit als de remote van een dubbele CD speler maar in feite is het een soort van 19" computer waarop je rechtstreeks een USB drive (maximum 3!) of iPod kan inpluggen.

Verder heeft het dingetje 2 cinch outputs zodat je het op 2 faders van je mengtafel kan aansluiten.

Het is wat mij betreft veel netter dan een groot computerscherm of laptop voor je neus en je kan het vlotjes inbouwen.

Misschien dat ik hiermee de overstap van CD's naar computer ook wel maak
                  Jumping is for kids

Comment

• mac tecson
                    • Feb 2006
                    • 348

Ik heb liever dat laatste ding dan die ipod-mixer. je kunt die op iedere mixer hangen en dat is wel fijn, je zit niet vast aan 1 bepaald ding. en dit is makkelijker een een rack te zetten.

Misschien is de HDCD1 een nog betere keus, want daar zit ook nog een gewone cd speler in. kun je altijd ff snel een cd speler zonder hem eerste in de een pc te moeten zetten

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Originally posted by Dj Echelpee
                      Kijk op de site www.numark.com eens naar de D2 Director. Stond in avant-première op de Musikmesse van Frankfurt.

Het ziet eruit als de remote van een dubbele CD speler maar in feite is het een soort van 19" computer waarop je rechtstreeks een USB drive (maximum 3!) of iPod kan inpluggen.

Verder heeft het dingetje 2 cinch outputs zodat je het op 2 faders van je mengtafel kan aansluiten.

Het is wat mij betreft veel netter dan een groot computerscherm of laptop voor je neus en je kan het vlotjes inbouwen.

Misschien dat ik hiermee de overstap van CD's naar computer ook wel maak
                      En enig idee wat dit dingetje gaat kosten ??
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• mac tecson
                        • Feb 2006
                        • 348

Op een Amerikaanse webshop staat ie voor $599. Dat is €466.
                        Ik denk dat het in Nederland rond de €550 tot €600 zal zijn (invoerrechten, transport kosten en Nederland is over het algemeen wel iets duurder dan in VS

Comment

• masterblaster

in jouw geval zou ik dan is gaan kijken naar de icdx van numark. heeft zon beetje alles erin zitten en ziet er ook niet zo speelgoedbakkerig uit.
                          Maar hij ziet er ook heel duur uit (ik weet de prijs niet)

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

kost in de VS $599. Dat zal hier in NL op €550/€650 uitkomen.
                            Dit ding lijkt me trouwens ook niet echt geschikt, omdat de topic starten alles in 1 wil hebben.

Ik blijf er echter bij dat een een HDCD1 van Numark icm een mixer de beste oplossing blijft. Dit kun je mooi in bouwen in een case. Dan kun je ook altijd een extra appararaat op je mixer aansluiten en je kunt zelf een mixer kiezen. Bovendien houdt je ook de mogelijkheid om een cd af te spelen.

Hoe dan ook, alle optie zijn aardig prijzig

Comment

• Roeltej
                              • May 2001
                              • 761

Originally posted by jurjen_barel
                              In de praktijk vind ik PC DJ nog niet lekker werken. Cue vind ik niet handig en ik mis heel erg mijn mastertempo. BPM geen ervaring mee.
                              Ooit met de VRM versies gewerkt, die hebben nl wel mastertempo...

en sluit dit apparaat nu aan op het verhaal van de bruiloftjes die gedaan werden met ipods ?
                              Vitality Show

Comment

Working...