meerdere versterkers op 1 mengpaneel aansluiten?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

meerdere versterkers op 1 mengpaneel aansluiten?

Ik wil meerdere versterkers op mijn (Dateq XTC) mengpaneel aansluiten, probleem is echter dat er 2 verschillende controllers met bijbehorende versterkers + een eindversterker 'zonder' controller(monitor amp.), [2 controllers + 3 eindversterkers in totaal!] op de gebalanceerde xlr-uitgang van het mengpaneel moeten komen..

ik moet dus een soort verdeler hebben of iets?
    graag wil ik dit op een professionele manier oplossen, zijn hier 19" componenten voor oid?
    Bart
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

distrubutie versterker!
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Devotion
      • Feb 2005
      • 82

Nou niet super professioneel maar ik denk wel dat dit aan je wensen zal voldoen:

Hiermee heb je dus 2 inputs en 8 outputs, dat moet denk ik wel genoeg zijn voor jou doel.
      Alles is gewoon gebalanceerd er per uitgang te regelen. Wil je echter nog meer controle en frequentie's gaan opdelen zou je ook voor een crossover of misschien zelfs een processor kunnen kijken.
      Maar voor jou bovenstaande probleem te verhelpen is de Ultralink Pro MX882 goed en ook nog 19" dus fijn in een rackje te hangen.
      Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

Originally posted by ivo
        distrubutie versterker!
        Hoi Ivo, Thanks voor je snelle reactie!
        Ik heb een vermoeden dat de distrubutie versterker het kanaal van de gebalanceerde XLR op het mengpaneel 'vertakt' maar toch de sterkte van het signaal behoudt! klopt dat?

wordt dit dan ook met 'bijv' grote evenementen toegepast als er heel veel eindversterkers op een mengpaneel moeten?

o ja, hoe kan ik er aan komen? (google levert niet echt veel op..)
        Bart

Comment

• Devotion
          • Feb 2005
          • 82

Originally posted by Barthezz80
          o ja, hoe kan ik er aan komen? (google levert niet echt veel op..)
          Niet zo ver zoeken, J&H shop help al goed zie mijn bovenstaand bericht.
          Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• Barthezz80
            • Aug 2004
            • 365

Originally posted by Devotion
            Niet zo ver zoeken, J&H shop help al goed zie mijn bovenstaand bericht.
            Ja, ik zag dat je me net voor was.. tnx! ik ga even checken!
            Bart

Comment

• nielsjanssennl
              • Aug 2004
              • 101

Originally posted by Barthezz80
              wordt dit dan ook met 'bijv' grote evenementen toegepast als er heel veel eindversterkers op een mengpaneel moeten?
              Ja in principe wel, alleen bij grote evenementen worden geen DJ-mixers gebruikt. De meeste serieuse mengtafels hebben matrix uitgangen, waardoor links en rechts naar meerdere uitgangen kan worden gestuurd.
              Maar meestal zit er een speakermanager tussen (XTA/BSSomnidrive/Lake oid). Verder zou ook subgroepen (die een XLR/gebalanceerde uitgang hebben) deze distributie kunnen doen.

Als je een uitgang naar twee ingangen wil, zou een zgn. y-splitter (1-XLR naar 2 XLR) ook gewoon kunnen, gebalanceerde uitgangen zijn vaak hoog-ohmig en deze een keer splitsen levert geen hoorbaar verlies op. En deze oplossing is verreweg de simpelste en goedkoopste :-)

Comment

• Barthezz80
                • Aug 2004
                • 365

Originally posted by nielsjanssennl
                Als je een uitgang naar twee ingangen wil, zou een zgn. y-splitter (1-XLR naar 2 XLR) ook gewoon kunnen, gebalanceerde uitgangen zijn vaak hoog-ohmig en deze een keer splitsen levert geen hoorbaar verlies op. En deze oplossing is verreweg de simpelste en goedkoopste :-)
                Oke, dan zou ik al geholpen zijn, dan wordt het in ieder geval even solderen.. als ik hem dus in driƫn wil splitsen dan zou ik zo'n distrubuteur moeten hebben, zou DBX ze niet hebben? lijkt me deftiger dan een behringer, of maakt dat geen verschil?
                Bart

Comment

• ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

Een distrubutie versterker behoud inderdaad zijn sterke singaal.
                  De behringer is ook een distrubutie versterker, er zijn meerdere merken die deze hebben maar deze zijn wel kostbaar.
                  Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

Working...