Werking Denon vs. Pioneer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LarsG
    • May 2006
    • 33

Werking Denon vs. Pioneer

Hoi hoi,

Ik wil goeie cd spelers aanschaffen en twijfel nog tussen de Pioneer CDJ-100s en de Denon DNS-1000 dat zijn gewoon 2 spelertjes die prima in mijn budget passen en toch een behoorlijke kwaliteit hebben.

Verschil tussen de spelers is dat de CDJ-100s wel wat effecten heeft maar dermate minder dan de Denon DNS-1000, zo beschikt de DNS-1000 bijvoorbeeld over een loop functie etc.

Kort gezegd is de DNS-1000 dus een stukje uitgebreider dan de CDJ-100s.

Nu heb ik vernomen dat de werking van de DNS-1000 heel wat verschilt dan die van de CDJ-100s, klopt dit ook? Mijn bedoeling is namelijk om 2 spelertjes voor thuis aan te schaffen om dingen op te proberen die ik dan later tijdens het draaien in de kroeg of discotheek toe kan passen, dus wil ik wel spelers die qua werking gelijk staan aan wat ik in een kroeg of discotheek tegen kom en niet dat wanneer ik in een kroeg of discotheek aan kom dat ik dan eerst eens uit kan gaan zoeken hoe die cd spelers nu eigenlijk werken...

Hopelijk kunnen jullie me een antwoord geven, groetjes!
  • Speakertje
    • Mar 2005
    • 462

Gelijkwaardig aan kroeg of discotheek?? Draaien ze daar niet hoofdzakelijk met de CDJ1000, dus met een nul extra? Qwa prijs is de CDJ800 goedkoper en heeft bijna dezelfde functies, misschien een optie?
    M.v.g. Sander
    Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
    Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• DJ_matthias
      • Jun 2005
      • 620

Originally posted by Speakertje
      Gelijkwaardig aan kroeg of discotheek?? Draaien ze daar niet hoofdzakelijk met de CDJ1000, dus met een nul extra? Qwa prijs is de CDJ800 goedkoper en heeft bijna dezelfde functies, misschien een optie?
      klein verschil: waar bij de CDJ1000 3 hotcue's zitten, zit bij de CDJ800 een beatcutter

en idd, de CDJ1000 is meestal een standaard in de kroeg/discotheekwereld (let wel: "MEESTAL". spijtiggenoeg zijn die dingen zeer duur en heeft niet iedereen er het budget voor natuurlijk...)
      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• LarsG
        • May 2006
        • 33

Nee CDJ800 en CDJ1000 ligt ver boven mijn budget, maar Pioneer werkt natuurlijk als Pioneer en Denon als Denon.. Dus met de 100 zal ik makkelijker met de 1000 kunnen werken als wanneer ik van denon naar pioneer over moet schakelen..

Maar goed de cdj100 heeft geen pitch bend zie ik en dat maak 'm al meteen een stuk oninteressanter...

Comment

• DeAl
          • Dec 2003
          • 114

De CDJ-100S geen pitch bend? Jawel hoor!
          Dit doe je met behulp van de jog-schijf! In klok zin draaien verhoogt het tempo tijdelijk, tegen klok zin verlaagt...
          Alleen is de pitch bend functie nogal grof in vergelijking met de CDJ-800/1000. Met deze laatste kun je fijner bijregelen.
          Met de CDJ-200 heb ik geen ervaring. Misschien is die iets beter?
          The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• LarsG
            • May 2006
            • 33

Originally posted by DeAl
            De CDJ-100S geen pitch bend? Jawel hoor!
            Dit doe je met behulp van de jog-schijf! In klok zin draaien verhoogt het tempo tijdelijk, tegen klok zin verlaagt...
            Alleen is de pitch bend functie nogal grof in vergelijking met de CDJ-800/1000. Met deze laatste kun je fijner bijregelen.
            Met de CDJ-200 heb ik geen ervaring. Misschien is die iets beter?
            Ja maar goed, dat jog wieltje is totaal niet gevoelig, gaat net zo hard terug wanneer je er snel aan draait als wanneer je er langzaam aan draait heb ik wel gemerkt bij het testen.

Maar mijn vraag is gewoon werkt alles bij Denon en Pioneer hetzelfde dus cueën enz. Ik wil gewoon niet dat als ik een Denon koop en ik moet op een zeker moment met een Pioneer draaien dat ik dan net als een olifant die op een fiets moet rijden ben..

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Nou Lars,

In de meeste discotheken/bars/cafe's/dj booths kom je spelers van Denon of Pioneer tegen, In de apres ski tenten is de Numark CDN34(?weet het nummer niet exact...) ook een veel voorkomende speler.

Als je daar gaat draaien zal je dus met die verschillende spelers aan de gang moeten.
              Cue-en op pio werkt anders dan op denon, naar mijn bescheiden mening maakt het geen drol uit, het is maar net waar je meest mee onderweg bent wat het handigst voor jou is.

heel, heel lang geleden ( sprak de ouwelul) was ik helemaal hapy met de denon 2000 spelers, was voor toen helemaal het summum.
              Later heel veel drive-in shows gedaan met cdj100's ook daar wende ik snel aan.
              In het dance circuit kom je nu bijna overal combinatie van sl1200 ( vergeet het echte werk niet!) en cdj1000 tegen.

In de kroegen hangt best regelmatig een denon-4000 of opvolger van deze reeks.

Niet om de pret van een aanschaf te drukken, maar je weet toch noit van te voren waar je volgend jaar gaat draaien, wat je wel zeker wil weten is dat je twee cd spelers en een lekkere mixer thuis hebt waarop je naar hartelust kunt pielen.

De cdj100s zijn vrij kaal, de effecten zijn leuk voor 1x op een avond, vooral niet vaker gebruiken!

Of je een loop functie nodig hebt: ligt er heel erg aan wat voor plaatjesdraaier jij bent. Ik gebruik het maar erg weining, als ik het denk noig te hebben zeul ik meestal een ouderwetse cdj500 van mezelf als extra spelertje mee.
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• mac tecson
                • Feb 2006
                • 348

Alle spelers werken in de basis hetzelfde. Het verschil in cue'en tussen de Denons en Pioneers is iets wat je gewoon even moet weten en dan kun je er gewoon mee werken.
                In kroegen staan voor dubbelaars, zoals gezegd, dat zijn vaak Numarks (de hele reeks behalve de instappers) en Denons. Die zul echter niet heel snel in clubs tegen komen. Die spelers worden in kroegen gebruikt om gewoon cd's af te spelen (steeds vaker staat er een computer)
                In clubs zul je enkele tabletops tegen komen. Meestal CDJ1000, maar ook 800. Het is onzin dat 800's alleen voor thuis geschikt zijn; ze zijn zo goed als de 1000, maar hebben alleen wat minder functies.
                Qua draaitafels kun je er vanuit gaan dat er SL's staan. Ik heb pas 1 keer gezien dat er een OEM-bak staat.

Comment

• LarsG
                  • May 2006
                  • 33

Oke als het gewoon een kwestie is van even weten dan kan ik beter voor de Denons gaan want die hebben gewoon meer functies en ook bruikbare functies, kwalitatief zit er daar nog verschil tussen bij deze 2 modellen?

Comment

• mac tecson
                    • Feb 2006
                    • 348

De CDJ100 heeft zich in de loop der jaren wel bewezen (ook in duurzaamheid); dus daarmee doe je geen miskoop.
                    Over de Denon zijn veel mensen ook heel positief. Dus geen van beide zal een miskoop worden denk ik.
                    De Denon is alleen wat ingewikkelder als het gaat om allerlei effecten enzo, maar dat is bij alle uitgebreide spelers, je zult dus nooit het maximale kunnen halen uit alle spelers op de markt. Maar gewoon de basis dingen spreken voorzich en zijn redelijk gelijk aan elkaar

Comment

• dr. dre
                      • Nov 2005
                      • 49

Wellicht heeft de Denon DN-S1000 ook de mogelijkheid om het CUE'en op zowel het Denon protocol als het Pioneer protocol te switchen.
                      Dit is in iedergeval wel op de DN-S3500, misschien staat het op de site: http://www.d-mpro.eu.com/index2.php?CID=1&lang=eng

Voor de rest is het denk een grote kwestie van smaak, beide zijn kwalitatief goed, ik vindt Denon mooier, een ander de pioneers.

Succes...

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Ik kom regelmatig jochies van 17 tegen die PerSe de 1000 willen, totdat je ze vertelt wat die dingen in de verhuur kosten, en dat ze dan s'avonds geld mee moeten nemen. Dan is ineens die 100 ook prima.

Zelfde met de mixer, waar de Dateq's 7.2 , 7.3 od Appoll prima werk doen voor de een wil de nader PerSe een Pio mixer hebben. Enne, de Booth-Monitor is ook een rider-item voor sommige knapen.

Conclusie : zie dat je overal een beetje op weg kunt, probeer zoveel mogelijk uit, en wees creatief in je nummers. Er zijn ongeveer 15 merken en type spelers, doe je vaak tegenkomt. Sfeer bepaal je niet door naar de apparatuur te kijken, maar door naar je publiek te kijken.

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

De denon heeft meer effecten etc. Ik heb er zelf laatst een avondje mee gewerkt, in vergelijking met zijn grotere broer de dn-s3000 vond ik de s1000 lekkerder werken. Voor drive in werk wel te verstaan.
                          Maar ik ben zelf een pioneer fan. Loopwerk is gewoon super. Maar met de komst van de denon dn-s3500 ben ik toch gaan twijfelen.
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• LarsG
                            • May 2006
                            • 33

Het is de Denon 6000 geworden, draai er nu 2 weken mee en niks op aan te merken! Erg handig vind ik de memo functie waarmee je cue punten op kan slaan

Comment

• pilot
                              • Nov 2003
                              • 267

is inderdaad een mooi spelertje die memo functie is al een tijdje aanwezig op denon spelers en moet zeggen dat ik die ook regelmatig gebruik,heb vorig jaar getwijfeld om een 6000 aan te schaffen maar ben voor 2x 800 van pio gegaan omdat ik na al die denons wel eens wat anders wilde.Bevalt prima.de 2600 had ik ook en het gros van de effecten gebruikte ik nooit,nu weet ik wel dat bij de 6000 een aantal effecten beat gekoppeld zijn.succes ermee en veel plezier ermee
                              master-qsc en de rest

Comment

Working...