Licht aanschaffen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Licht aanschaffen?

ik kom hier eigenlijk niet zo vaak (dit ivm met het feit dat ik geluidsman ben en weinig ervaring met licht heb )

Ik wil voor drive-inn gebruik toch eens een paar par lampen aan gaan schaffen

ik wil daar natuurlijk jullie vakkundig advies bij hebben..

zelf dacht ik aan de par 56, maar nou zijn er heel verschillende merken/soorten lang,kort etc.

wat hebben jullie zelf voor par56's in gebruik en wat zijn jullie goede/slechte ervaringen?

groeten bart
    Bart
  • ikke1234
    • Aug 2005
    • 125

voor een drive-in zou ik toch korte nemen met een nsp lamp. ben ik juist ? correct me i i'm wrong
    IK: Zo, U wil dus een evenement boeken? ok... wat heb je nodig en wat is het budget?
    KLANT: Zo Veel mogelijk materiaal, en zo'n lage mogelijke prijs.... sponsoren jullie ???

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5946

Wij voeren onze discoshows uit met 3x Botex T4 voorzien van par 56 300W MFL...tis dus maar net waar je voor kiest.

Reden bij ons voor deze keuze:
      Door wat meer soorten filters mee te nemen altijd goed te gebruiken, ook als je effies een spreker van iets van een frontlichtje moet voorzien.
      Mede daarom de keuze voor mfl.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• MEEO Licht en Geluid
        • Nov 2005
        • 950

Heey,

Als je het voor disco's gaat gebruiken, is het normaal dat je 300 mfl neemt, maar dat ligt helemaal aan jouw! (MFL = Medium Flood)
        De par 56 longnose gebruik je voor richtwerk, maar de longs staan wel een professioneel. Ik gebruik nu 4x 4 bar par 56 short 300 watt mfl. Dus dat kan ik je aanraden.
        Voor de rest helemaal met Moderator eens!

Denk ook aan de lichtsturing en vooral de dimmerpack! Veder zou ik graag willen weten wat je buget is...
        Last edited by MEEO Licht en Geluid; 24-04-06, 21:59.
        MEEO Audio Licht Rigging,
        Mark van der Werff
        Groningen

Comment

• deloitte
          • Sep 2005
          • 135

voor onze drive-in gebruiken wij ook de zelfde par 56 met een 300 watt mfl lamp er in, we hebben er zelf 16 van en het staat altijd leuk of je er nou 4 op de achtergond hebt staan of een hele truss vol.

gr bram
          voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• FINCH
            • Nov 2000
            • 34

Ik geloof wel dat de boodschap enigszins duidelijk is, maar toch...

Ook ik gebruik een tweetal fourbars PAR56 met MFL lampen. Omdat ik het zelf mooier vind zitten deze in een chromen longnose behuizing. Dat echter vooral voor drive-in show toepassingen, voor het belichten van bandjes en aanverwanten zou ik persoonlijk liever zwarte behuizingen gebruiken.

Overigens valt er voor NSP (Narrowspot) ook wel wat te zeggen bij disco. Met name voor een wat jongere doelgroep vindt ik het mooier als de bundel van de lichten echt goed zichtbaar is. Nadeel is dan dus wel dat ze wat minder goed breed inzetbaar zijn.
            Groeten Wouter

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Als het puur voor disco is zou ik lange parren nemen met NSP lamp of een raylight erin.

Wil je ook je licht als frontlicht gebruiken ( om iets uit te lichten ) dan zou ik korte parren met MFL lamp erin nemen

Je kunt natuurlijk ook Mulitparren nemen bij deze lampen zitten extra lenzen om je doel te bereiken ( wideflood / mediumflood / narrow / very narrow )

Dan hoef je alleen de lens te veranderen om een goed resultaat te hebben op lokatie
              Last edited by Banned; 25-04-06, 15:33.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                • Nov 2005
                • 950

Originally posted by mephisto
                Als het puur voor disco is zou ik lange parren nemen met NSP lamp of een raylight erin.

Wil je ook je licht als frontlicht gebruiken ( om iets uit te lichten ) dan zou ik korte parren met MFL lamp erin nemen

Je kunt natuurlijk ook Mulitparren nemen bij deze lampen zitten extra lenzen om je doel te bereiken ( wideflood / mediumflood / narrow / very narrow )

Dan hoef je alleen de lens te veranderen om een goed resultaat te hebben op lokatie
                Probleem is dat deze vrij duur zijn... Ook al zag ik ze laats bij Behringer voor € 50,-
                MEEO Audio Licht Rigging,
                Mark van der Werff
                Groningen

Comment

• HR Soundproductions
                  • Oct 2005
                  • 649

Ik denk dat de meesten van ons met 2x T4, 300W MFL op de proppen komen. Ik ben hier toch nog steeds gecharmeerd van als basisverlichting. Tevens kun je perfect aanvullen met scans of andere effecten als je later besluit om het uit te breiden.
                  Als ook de " het oog wil ook wat " factor wordt meegenomen dan zou ik voor de Long-versie gaan i.p.v. de short omdat dit gewoon beter "smoelt" ( vind ik ).

Comment

• stekelvarke
                    • Dec 2004
                    • 1062

Lange of korte parren maken niet zo heel erg veel uit net zoals chroom of zwart niet zo heel veel uitmaakt. Zelf vind ik zwart en long het mooiste maar dat moet je zelf maar uitmaken.
                    Voor disco geflikker: raylight of narrow spot.
                    multifunctioneel: medium flood of source four parren
                    exit night into LIGHT

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Persoonlijk vind ik par 56 long in het zwart erg lelijk. Je hebt er ook niet zoveel aan.
                      Ik denk dat voor een Drive In showtje par 56 mfl het beste is.
                      Merken parretjes? Wij gebruiken alleen maar DTS parren. Is wel zo'n beetje de standaart geloof ik.
                      Merk lamp? GE (general electric) zijn misschien duurder dan showtec lampen, maar gaan wel 5x zolang mee.
                      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• hugovanmeijeren
                        • Oct 2004
                        • 1436

Wij gebruiken hier zowel lang als kort.
                        Aangezien wij heel veel verschillende dingen doen, disco/bands/toneel zijn we er achtergekomen dat MFL over het algemeen veel geschikter is dan NSP.
                        Gezien je met MFL een breder oppervlak van licht voorziet heb je ook minder parren nodig dan dat je dat zelfde oppervlak van licht zou voorzien met NSP lampen.

Lange parren hebben wij van DTS; chrome. Bevallen zeer goed, niet stuk te krijgen, persoonlijk had ik ook liever zwart, maar we konden deze als partij opkopen en in de praktijk maakt het bijna niet uit als het donker is.
                        Wat echter wel een probleem van lange parren is dat ze véél meer ruimte innemen bij het vervoer (heb ik nog niemand horen zeggen maar lijkt me wel belangrijk) ik weet niet of je een grote bus hebt of niet, maar het is wel iets om over na te denken.

Korte parren hebben wij van o.a. Showtec; zwart. Deze bevallen eigenlijk ook heel goed, parren zijn na een jaar gebruiken en vervoeren nog altijd in goede staat; en hebben op één na ook nog de standaard Showtec lamp (bij het vervoer vanaf de winkel was er één gesneuveld).

Lampen: altijd gewoon GE nemen, hoewel we nog geen kapotte Showtec lampen gehad hebben, denk ik dat GE toch wel wat langer mee gaat; ook bij vervoer.

Succes met je keuze.

Groeten Hugo
                        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...