Powerbrite PB9 - Samson

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

Powerbrite PB9 - Samson

Beste mensen,

Hebben jullie soms ervaring in het gebruik van de samson powerbrite. De 1HE - 19" rackverlichting?
    Deze werkt met een 4W fluobuis.

Meer info op www.samsontech.com

Achteraan tal van eurostekkers voor 230V uit te sturen

Kwalitatief goed, of beter iets anders?

Het zou vooral moeten dienen op meerdere toestellen 230V te geven (uiteraard kleine verbruikers)
    en uiteraard als hoofddoel ... extra licht.

Wat denken jullie?
  • Barthez
    • Dec 2003
    • 256

Wij hebben een aantal van deze racklights in onze racks zitten, over het algemeen ben ik er erg positief over, vooral het licht is een grote verbetering t.o.v. bijv 2 uitschuiflampjes (waarvan je niet kan zien dat ze branden als ze ingeschoven zijn, en dus 80 procent van de tijd nutteloos aan staan - waardoor ze stuk zijn tegen de tijd dat je ze echt nodig hebt).
    Het nadeel vind ik de manier waarop de euro chassisdelen aan de achterkant zitten, deze zijn er ingeklikt, maar na vaak ombouwen van racks (en dus euro's insteken en uithalen) willen de kunststof lipjes nog wel eens afbreken, en dan is vastlijmen de enige oplossing.

Kortom, voor vaste racks een prima apparaat, voor flexibele racks minder geschikt..
    Goed plan! ...doen we niet!

Comment

• HR Soundproductions
      • Oct 2005
      • 649

De powerbrite is eigenlijk niet alleen als racklight bedoeld maar ook als filter voor schone netspanning en die ervoor zorgt dat er geen surge (pieken) en RFI bij je andere apparaten komen die je met dit apparaat voedt.
      Aangezien je hoofddoel verlichting is en deze functionaliteit niet wilt hebben kijk eens naar een veel goedkoper racklight en een evt. los verdeelpaneeltje met schakelaar en euro stekkers aan de achterkant.
      Ik heb dit apparaat en ben er erg te spreken over, het doet wat het moet doen. Verder voordeel is dat ik eerst een los racklight had ( 1 he ) en een verdeelbord ( ook 1 he ) en nu alles combineer in dit apparaat en dit heeft ook nog eens de functie dat het de netspanning "schoon" houdt voor de apparaten die erop aangesloten zijn.
      Last edited by HR Soundproductions; 07-04-06, 13:15.

Comment

• VERVALLEN

HR-soundproductions,

Heb je ervaring met de levenduur van zo'n 4W fluobuisje?
        Zijn deze snel stuk, en vragen ze onderhoud ofzo?
        Zijn ze snel te vervangen, of is vervangen gelijk aan .... powerbrite demonteren en herinstalleren?

Comment

• HR Soundproductions
          • Oct 2005
          • 649

@Martin,

De betreffende buisjes doen het al jaren en nooit problemen mee gehad.

Comment

Working...