Hulp nodig modificeren DJM 600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Niet te vergelijken???? Veel beter!

Effecten gebruik ik niet als ik draai, ik wil een EQ die per kanaal gelijk is.
    Heb een tijdje zo'n efx gebakkie gehad van pioneer, voor op de 8ti, leuk dingetje, maar die efx gaan zo snel vervelen....

Wat mij betreft dus zeker wel te vergelijken en het overwegen waard.

Comment

• mac tecson
      • Feb 2006
      • 348

Het gebruik van effecten is per stijl totaal verschillend en daarom is het totaal onlogisch om te zeggen dat effecten nutteloos zijn. Als je draait als DJ Chuckie (meningen over zijn stijl zijn verdeeld maar dat doet er even niet toe) heb je die effecten (incl. loop, hotcue' ed) echt nodig.

Ze zijn dus totaal niet te vergelijken en de XTC is zeker niet beter; het is gewoon een andere mixer. Ok, hij kan tegen een emmer bier, maar het is in den beginne helemaal niet de bedoeling dat er bier in de buurt van dat ding komt.

Comment

• sjoerd
        • Apr 2004
        • 341

Ik ben t helemaal eens dat t ding niet klinkt. Maar t heeft niet zo veel nu om te praten over alternatieven aangezien de Pioneer zo ongeveer de standaard is tegenwoordig. Iets anders willen de DJ's niet, dus je zult ze toch moeten hebben wil je iets verhuren. En ik heb dit weekend ook weer vaak kunnen uitleggen dat ik geen rode lampjes wil zien branden.. Je hoor t namelijk direct in t hoog.

Comment

• emiel-r
          • Mar 2006
          • 169

Heb nu de volgende truc voor diegenen die met de 600 werken.
          FF vanaf je rec out een lijntje naar de FOH mengtafel, gain daarvan zo instellen dat ie net in het rood gaat als de gain op de djm dat ook doet. (met dit signaal verder niks doen, alleen kijken op de meters) Zo kan je precies op je eigen mengtafel zien wanneer het te ver gaat. En er wat van zeggen natuurlijk. En de dj zich maar afvragen hoe jij dat zo exact kan horen . Dwingt vet respect af!`(complete mindfuck is dit als je meteen naast hem staat en erg effectief)

FF korte toelichting; naar mijn mening is de stand van de master niet zo van belang. die mag best in het rood. De gains van de kanalen, daar zit het probleem. En indicatie op je FOH is dus alleen maar zinnig als er op dat moment maar 1 plaat op staat en er dus niet gemixt wordt.

Desalniettemin blijf ik van mening dat hij zelfs in het groen slecht klinkt.
          Last edited by emiel-r; 11-06-06, 05:15.

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

Dat klopt niet wat je zegt.
            Als je de master in het rood draait wordt het geluid ook vern**kt.
            Als het geluid ergens in de mixer vervormd (op een lelijke manier dus) wordt is dan niet meer recht te zetten.
            Als een kanaal in het rood gaat dan kun je hem met de master wel terugtrekken in het groen, maar het geluid is dan al verpest. Als het geluid op de kanalen netjes in het groen blijven, maar overstuurt de mixer uiteindelijk door de master te ver open te zetten is het geluid ook verpest.
            je moet dus alles in het groen hebben en dan klinkt het prima.
            Het is in mijn ogen trouwens onzin dat de djm600 in het groene gebied ook gigantisch slecht klinkt; het is niet het mooiste geluid, maar heel belabbert is het ook weer niet.
            Daar komt bij dat het beestje al 20 jaar oud is....

De beste oplossing is nog altijd een extra potmeter per kanaal die achterop zit en met een schroevendraaier afgesteld moet worden; hoe dat moet heb ik al een keer uitgelegd (en anderen ook trouwens)

Comment

• Olaf Duffhuës
              • Oct 2000
              • 2477

Ik heb nog ff gezocht naar dat topic over het modificeren van de Pioneer DJM600, maar krijg het niet gevonden...Ik denk dat het in het oude forum ergens staat...Toch jammer dat mensen erg snel iets overnemen, zien ze DJ Tiesto 1 keer met een Pioneer draaien...Wil ineens iedere DJ een Pioneer...Om het ff kort door de bocht te zeggen...Alleen ben ik wel van mening dat Tiesto wel weet waar hij mee bezig is, aangezien hij ook 'muziekant' is en zijn producties erg goed klinken...En is het niet dat Tiesto thuis met een Dateq draaid, of hoe je het noemen wil...Als ik me niet vergis een LPM7.3(dit weet ik uit betrouwbare bron... ) Daarbij komt dat ik het erg jammer vind dat Behringer een immitatie DJM serie heeft, dat ruikt als, dat Pioneer zijn mixers in een midden oostenland laat maken(ik weet, Pioneer komt daar ook vandaan...) Daarmee wil ik zeggen, in de tijd dat ik dit zit te typen, dat er alweer 10 DJM 600 van de band gerold zijn, voor hooguit E 400,- incl BTW en verzend kosten zeg maar...Misschien denk ik er te zwart wit over, maar zo denk ik er nou eenmaal over...
              Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• emiel-r
                • Mar 2006
                • 169

Vind het een uitstekende kleiduif.

Comment

• DeAl
                  • Dec 2003
                  • 114

Wel, dan zal die LPM7.3 bij Tiesto thuis waarschijnlijk snel plaats moeten maken voor een DJM-800...
                  www.djsounds.com/dj/content/news/news/tiesto.html

Heb sinds vorige week mijn DJM-500 vervangen door een DJM-800
                  En voor de goede orde:
                  Ik ben absoluut géén fan van Tiesto.
                  Ik had m'n DJM-800 al weken geleden besteld (voor ik dit artikel over Tiesto gezien had).

Greetz,
                  Alain
                  The best way to accelerate a computer running Windows is at 9.81 m/s²

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Tja....Vergeet 1 ding niet..Tiesto heeft de DJM GRATIS gekregen....van Pioneer Nederland...Dus dan ga jij ook op de foto, voor promotie...
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• moderator
                      Moderator
                      • Apr 2001
                      • 5946

Zo zijn er ook dj's die zich voor de reclame van een stanton hoofdtelefoon verhuren...
                      Zo zijn er bepaalde rockbands die een zeker merk PA gebruiken.
                      In gezonde marketing begrippen heet dat endorsement
                      In commerciële zakkenvullers begrippen heet dat: je naam ten gelde maken.
                      Niets mis mee, mits je erdoorheen kan kijken en je mening basseert op wat jouw ervaringen met de (in dit geval) mixer zijn.
                      Als jij een djm aan gaat schaffen omdat Tiesto der ook eentje heeft, prima: bevestiging voor de reclamejongens dat de investering rendeert!
                      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Robin.vd.Have
                        • Nov 2005
                        • 165

Maar de DJM 800 klinkt wel vele malen beter als een djm 600.
                        Een dateq / A&H klinkt beter, maar de DJM 800 komt iig een heel eind in de buurt. Het is iig niet meer zo dat ik hem liever niet meer zelf gebruik.

M.V.G

Comment

• LarsG
                          • May 2006
                          • 33

Ben het met Ralph eens over de dateq.. Gebruik hem wekelijks weer en ook al komt hij in het rood blijft hij toch goed klinken, het geluidsysteem misschien niet maar de mengtafel wel.. Ben eigenlijk helemaal niet zo over Pioneer te spreken, al werkt hij qua draaien wel erg fijn!

Comment

Working...