Hulp nodig modificeren DJM 600

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

DJ's uitleg geven over zacht draaien is een eindeloze missie. De oplossing;

-Men neme een dB meter
    -Men verteld de DJ dat er een heleboel verschillende cijfertjes zijn, maar dat de combinatie 1, 0, en 0, de absolute max.is...
    -Draait de DJ boven de 100 dB ruk je in 1 klap zijn master dicht...
    -Gevolg; de DJ schrikt, en is vanaf nu op zijn hoede, en zal zelf beter opletten of hij niet te hard gaat...

Mocht dit niet werken;
    - Na 2 keer waarschuwen, en TOCH weer boven de 100 dB
    - Nooddeur open
    - DJ naar buiten
    - Platentas er achteraan mieteren
    - Zelf een lekker cd-tje uitzoeken, en doorfeesten !!!
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 804

Je weet dat dat laatste niet zo een goed idee is, want dan vraagt de organisator je niet meer terug

Wat bij ons meestal wél helpt: een compressor in de amprack die wat agressief afgesteld staat, en bij overdreven rood spelen gaat de muziek erbarmelijk klinken. Dan krijg je meteen klachten van DJs van 'da klinkt zo slecht'. Ja zeg je dan, blijf uit het rood en da gaat beter én luider klinken. Ze geloven je niet, je schuift zelf de master naar beneden, en na de release time van de compressor zie je de verbazing in hun ogen en letten ze er wat meer op. Het volume kan je dan afhankelijk van de zaal nog regelen met de gain van je compressor.

Alleen jammer dat hierdoor de muziek wat platter klinkt. Maar in/out switches hebben ook een nut. Zie je dat de DJ zich wat aan de regels houd dan zet je je compressor af, en laat je enkel de limiters werken om ongelukjes te voorkomen.

Comment

• emiel-r
        • Mar 2006
        • 169

Kan iemand me nog even wijzen op een topic waarin een modificatie besproken is? Ik kan het niet terugvinden.

Comment

• René
          • Oct 2000
          • 126

Wat je kan doen is een tweede rij potmeters introduceren die alleen jij kan bedienen met een schroevendraaier (dus verzonken; gaatje boren etc) en dan bij voorkeur op de connectorplaat of aan de onderkant. Deze gaan in serie met de gains zodat jij de baas bent over het uiteindelijke signaal (vergelijk pad switch op live mixer mic input maar dan regelbaar)
          Daarna even afstellen schroefpotmeters helemaal dicht gains volopen; je meest smerige allerhardst opgenomen cd uitzoeken en de schroefpotmeters opendraaien tot +3dB ofzo.... en klaar. Daarna gains weer normaal zetten zodat de dj wel kan bijsturen met de gain.
          René

Comment

• emiel-r
            • Mar 2006
            • 169

Ben er inmiddels achter dat het zinloos is. De DJM600 verkloot, ook als ie in het groen blijft, het geluid volledig.

Comment

• Devotion
              • Feb 2005
              • 82

Hier in de lokale discotheek waar ik werk hebben we ook een DJM600 liggen. Ook hier hetzelfde probleem met de DJ's. Maar nu hebben wij nog A&H gl2 ertussen zitten voor als er acts zijn om wat mic in te prikken. De DJM600 master zit op een ingang van de A&H maar de monitor out zit ook op een de A&H. Dus al bij ons de DJ in 't rood gaat dan draai ik me even om druk op het welbekende knopje met de tekst 'mute' erboven bij het monitor kanaal. Gevolg een DJ die gelijk schikt en de volgende plaat niet goed kan inmixen. Dus dan wijs ik even fijn op z'n mixer en 't bericht komt door. De schuifjes en gains gaan zodanig naar beneden dat 't weer mooi rond de 0db is en de mute op de monitor verdwijnt weer. Ik vind het zelf een hele mooie oplossing want het werkt gewoon altijd en je gasten merken er niets van want het geluid in de zaal gaat gewoon door.
              Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• emiel-r
                • Mar 2006
                • 169

slim, gaan ik onthouden

maar zoals ik al zei, is deze mixert wat mij betreft uberhaupt onbruikbaar. Blijf ik ook bij...

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

Een DJM600 heeft aan de achterkant een potmeter zitten die je met een schroevendraaier kan bedienen. Die is om het master signaal af te zwakken.
                  SR20DET

Comment

• Devotion
                    • Feb 2005
                    • 82

Klopt maar er kan evengoed een overstuurd signaal uit de mixer komen. Bijvoorbeeld als de de gain helemaal open gooien. Dan is de input al overstuurd en dan kun je de master zo klein zetten als je wilt het blijft een overstuurd signaal
                    Ben je nog cool als je heet bent ???

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

Dan moet je het doen zoals eerder al was voorgesteld: bij alle 4 de inputs een verzonken potmeter zetten die er voor zorgt dat de input niet overstuurd kan worden. en die stel je dan af door alles vol open te zetten (dat is wat de dj maximaal kan doen) en dan die verzonken dingen zover terug draaien dat ie uit het rood blijft. Dan kan de dj alles zo ver als ie wil open zetten: hij kan niet in het rood komen. Problem solved

Comment

• Jacob
                        • Jan 2006
                        • 152

En dan de koptelefoon uitgang voorzien van een versterker. En dat probleem is ook de wereld uit.

Comment

• emiel-r
                          • Mar 2006
                          • 169

allemaal goeie ideeen, maar de djm600 is de uitvoering niet waard in mijn opinie. In het rood is het dan wel behoorlijk overstuurd, maar zelfs in het groen is het niet wat het wezen moet. Dit weekend een dj en live-act gehad, live-act zat de djm600 niet tussen. Opeens was het veel duidelijker te horen allemaal. Is wel belangrijk hoor..

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

Er zijn zoveel meer mixers op de markt: Xone:92, Nuo 5, maar vooral de nieuwe DJM800. Die is qua bediening bijna hetzelfde als de DJM600, maar wel digitaal en het oversturings probleem schijnt een heel eind te zijn verholpen. Ik zou dus kijken naar een andere mixer ipv modificeren

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Mag ik hier dan toch weer een lans breken voor de simpele mixers?
                              Ben zelf een uitermate tevreden gebruiker van een Dateq XTC.
                              Doet z'n werk erg betrouwbaar met drie draaitafels.

In het verleden een pio djm500 gehad, na paar maandjes ellende met de potmeters, vanaf het begin groot verschil in master links-rechts.
                              Met veel plezier weer verkocht dat ding!

De xzone is klankmatig een fijne mixer, echter net als zoveel allen&heath mixers zijn die knopjes niet gemaakt voor mensen met dikke vingers

Heb al een heleboel mensen zien draaien aan de potmeters van de DJM600. Nooit met een prettig resultaat.

Comment

• mac tecson
                                • Feb 2006
                                • 348

Die XTC is leuk, maar is totaal niet te vergelijken met een DJM. 3 ipv 4 kanalen en geen effecten. Naar mijn mening zijn de DJM 800 of NUO 5 de beste alternatieven voor een DJM 600.

Comment

Working...