Probleem met mijn Behringer DSP 8000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spd
    • Jun 2005
    • 68

Probleem met mijn Behringer DSP 8000

Beste forumleden,

Ik heb sinds kort een Behringer DSP 8000 gekocht via marktplaats, maar ik heb er een probleem mee. Mijn ledje knippert steeds rood bij het knopje: In/out voor de equalizer. Ik krijg dan een heel "vel"geluid uit men speakers. Zonder de DSP 8000 ertussen heb ik wel normaal geluid. De handleiding is zoals gewoonlijk bij de meeste apparatuur weer flut. Weet iemand hoe ik dit kan verhlepn? in de handleiding staat er alleen dit over:

In / Out Toets: Schakelt de Ultra curve pro in het signaaltraject ( LED schijnt groen) of uit het signaaltraject( Bypass, LED blijft onverlicht). Het rood flikkeren van de LED toont DSP0overloop aaan en word gebruikt als signaaloverloop. de LED reageert tevens wanneer de in- of uitvoer helemaal correct zijn, maar in een van beide treed een interne verwerking van overloop op. Wanneer de LED lichten vaak rood zijn, dan is het aangeraden om het invoerniveau te verlagen.

Kan iemand me verder helpen? E.v.t. toevoegen op MSN mag ook.

Alvast bedankt voor het lezen!
  • nijhuisr
    • May 2003
    • 182

Je stuurt gewoon te hard in, het lijkt me een clip ledje.

Dus moet je gewoon minder hard insturen en de versterker wat verder opendraaien. Gainstructure!

Comment

• mverdult
      • Dec 2003
      • 123

Mischien was hij daarom wel te koop op marktplaats. Dat is een risico als je tweedehands iets koopt, haal je zoiets in de winkel heb je tenminste garantie.

Comment

• spd
        • Jun 2005
        • 68

Originally posted by mverdult
        Mischien was hij daarom wel te koop op marktplaats. Dat is een risico als je tweedehands iets koopt, haal je zoiets in de winkel heb je tenminste garantie.
        Ik zat erop te wachten dat er iemand ging zeiken, omdat hij 2de hands is! Je kan genoeg 2e hands spul wat je goed kan kopen via marktplaats, en je hebt gelijk dat er soms wat mee is, maar dat weten we allemaal.

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by spd
          Ik zat erop te wachten dat er iemand ging zeiken, omdat hij 2de hands is!
          Waarom vermeld je het dan?
          Als je het toch al wist dan had je ook wat anders kunnen zeggen.

Maar idd: ff me langs een dealer, opsturen, en kijken of behribehri het kan fiksen.

Comment

• eddie
            • Nov 2004
            • 169

hallo, ik heb de dsp8000 jaren gebruikt als drive in eq. dat rode lampje heeft
            bij mij mischien 3 maal opgelicht, toen de dj werkelijk alles overstuurde, de
            uitganggevoeligheid van mijn mengt. is ingesteld op 0db, en dan moeten alle
            rode niveauleds wel oplichten, toen die rode led van de dsp bij mij de eerste
            maal oplichte begon ik ook te panikeren, want ik had niet eens weet van zijn
            bestaan, ik kan mij niet meer herineren dat hierover iets in de handleiding staat, weet soms iemand waar ik de nederlandstalige handleiding kan vinden
            groeten en succes eddie

Comment

• spd
              • Jun 2005
              • 68

Originally posted by eddie
              hallo, ik heb de dsp8000 jaren gebruikt als drive in eq. dat rode lampje heeft
              bij mij mischien 3 maal opgelicht, toen de dj werkelijk alles overstuurde, de
              uitganggevoeligheid van mijn mengt. is ingesteld op 0db, en dan moeten alle
              rode niveauleds wel oplichten, toen die rode led van de dsp bij mij de eerste
              maal oplichte begon ik ook te panikeren, want ik had niet eens weet van zijn
              bestaan, ik kan mij niet meer herineren dat hierover iets in de handleiding staat, weet soms iemand waar ik de nederlandstalige handleiding kan vinden
              groeten en succes eddie

De nederlands handleiding staat gewoon op de site van Behringer. Moet je even bij zoeken op de DSP 8024 zoeken en dan aan de rechterkant staat een link: Manual. Dan kan je je taal kiezen en download hij hem.

Groet Sjoerd

Comment

• spd
                • Jun 2005
                • 68

Mensen, het is me gelukt, vraag me niet hoe
                Ik liep wat te pielen en opeens wat het over

Bedankt allemaal, en van mij mag hij e.v.t. dicht ( slotje )

Groeten

Comment

• beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

ik snap de topic starter eigenlijk niet, het vreemde is namenlijk dat je in je opening al ZELF het antwoord op je eigen vraag gaf, lees je wel wat je schrijft, of heb je het tweede deel copy/paste uit een handleiding of zo ??

kijk:

Mijn ledje knippert steeds rood
                  iets verder schrijf je

Het rood flikkeren van de LED toont DSP overloop aan,Wanneer de LED lichten vaak rood zijn, dan is het aangeraden om het invoerniveau te verlagen
                  duss, sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind je een beetje
                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• mverdult
                    • Dec 2003
                    • 123

Originally posted by spd
                    Ik zat erop te wachten dat er iemand ging zeiken, omdat hij 2de hands is! Je kan genoeg 2e hands spul wat je goed kan kopen via marktplaats, en je hebt gelijk dat er soms wat mee is, maar dat weten we allemaal.
                    Volgende keer moet je het lekker zelf uitzoeken dan in plaats van die rare antwoorden te geven als mensen je proberen te helpen. Ik moet zowiezo niks van behhhringer hebben, ik koop liever goed spul voor mijn set.

Comment

Working...