Jb systems of inkel voor erbij?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Noisemaker
    • Mar 2006
    • 4

Jb systems of inkel voor erbij?

Hallo luitjes, heb lang niet op t forum gezeten (5 jaar ofzo oude forum)

het kriebelt toch weer een beetje dus ik ben op zoek gegaan naar een extra versterker, ik doe wat drive in gebeuren op de plaatselijke atletiek club bij ons, en af en toe een verjaardag of bij bbq's etc regel ik meestal een leuk muziekje, maar nadat mijn vorige (jamo power 255) opgeblazen waren (ja drank maakt meer kapot dan je lief is) stond het op een laag pitje ook me jb systems classic 3 was stuk, dus die maar laten maken en
    heb een poosje terug maar weer s 2 boxen op de kop getikt niet veel soeps, is denk ik ook tijdelijk (jamo d365's) wel meteen ff échte bekabeling in gesoldeerd er zaten van die touwtjes in waardoor ik mijn 1e feestje al een tweeter kabeltje stuk had laten trillen.

maar, ik had nog 2 12'' subjes van 150watt rms liggen wat ik nogal zonde vond dus ben ik bezig hier 2 subjes van te maken (bassreflex systeem) en die zijn nu bijne klaar. dus kortom ik ben op zoek gegaan naar een versterker voor erbij, nu heb ik met 2 mensen contakt over een versterker.

ik wil dus aan gaan sluiten:
    2x jamo D365 (200 watt RMS/ 350 piek) 8-ohm
    2x Pioneer sub's (150 watt RMS/ 400 piek) 4-ohm

nu heb ik al een Dynacord ST2200 versterker. (2x220watt rms op 4 ohm)

en ik wil mijn keus nu gaan maken tussen de volgende 2 versterkers die ik 2e hands kan aanschaffen.

Jb systems A600 versterker die geeft 2x200 watt RMS 8ohm/ 2x300 RMS op 4 ohm. over de prijs moet ik nog praten. (staat voor 250,-)

Inkel MA610 2x175 watt 8 ohm. 4 ohm dacht ik 2x300 watt RMS.

deze kan ik voor kopen voor 165,-.

alleen heb ik met versterkers van beide merken geen ervaring. dus graag jullie mening wat zouden jullie doen?

Groeten Rolf
  • @ndrew
    • Jun 2005
    • 220

hey rolf ik heb een inkel ma 610 en deze versterker vind ik een prima apparaat weinig ruis, ingang xlr, uitgang banaan stekker ik heb trouwens gelezen dat inkel iets te maken heeft met bose dus dat zegt al genoeg.
    <laat het maar draaien>

Comment

• padoog
      • Oct 2005
      • 68

Absoluut een Inkel!
      Deze amp's zijn vele malen beter, en degelijker qua opbouw (trappen, trafo enz).
      En een JB 600 voor 250 euro lijkt me wel heel erg veel geld, deze kostte toendertijd (jaar of 7 terug) zo'n 500 a 600 gulden.

@ @ndrew, Inkel is inderdaad een dochtermerk van Bose.

Comment

• Ferry
        • Mar 2005
        • 61

Heb zelf ook versterking van Inkel,(MA930) Dingetje is 2x 450 watt aan 4 ohm. En ben er zeer tevreden over heeft nog nooit problemen veroorzaakt.
        Dus in een woord, 'een bak van een versterker'
        JBL Power of Sound

Comment

• Banned
          Banned
          • Dec 2003
          • 951

een A600 van JB is welo een oude hoor kan hem niet vinden in het boek van JB

waarom niet een C2450 versterker van JB ( kost nieuw 309,45 ) en is 2X450W op 4ohm

Zijn dijken van versterker vind ikzelf zeker voor het budget.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3150

Hier ook 2 Inkel versterkers (MA-410). Lichtgewicht is anders in verhouding tot het vermogen dat ie levert, maar stabiel is ie zeker!

Maar ff een vraagje: waarom deze versterkers op die speakers? Als je rekening wilt houden met voldoende headroom, zet je de Inkel op de subjes, maar dan heb je niet genoeg vermogen voor je topjes. Die Dynacord levert niet genoeg en de JB Systems ook niet. Of verwacht je dat je voorlopig nog niet voluit hoeft met je set?

Comment

• Noisemaker
              • Mar 2006
              • 4

inmiddels weet ik wel dat het de inkel gaat worden, gezien de kwaliteit ik denk ook dat die wel te vergelijken is met mijn dynacord (ook een zware jongen die weegt ook z'n 24 kg) en daar ben ik opzig heel tevreden mee hoewel het vermogen een beetje aan de lage kant is.

het punt is alleen dat ik het niet heel vaak gebruik, opzig gaat het als ik het gebruik wel de hele avond vol open, maar op die dynacord zitten mooie VU meters dus ik kan het goed in de gaten houden of ie niet over zijn nek gaat, en ik denk dat die jamo's (moet ze nog een avond testen met de nieuwe bedrading) nadat ze wat opgewarmd zijn zat hebben aan het vermogen wat ze krijgen van die dynacord. die inkel gaat in principe op mijn subjes komen.

ik koop dan met het budget wat ik er voor had liever 2ehands een goede degleijke versterker dan een goedkopere met meer vermogen (op papier) ik had ook een Koda met 400 watt rms op 8 ohm kunnen kopen, maar als je dan ziet onder wat voor vervorming die dat geeft dan liever iets minder vermogen maar beter geluid zeg ik dan op mijn beurt.

mijn budget lag overigens op maximaal 200,- euro en liever wat minder in dat opzigt denk ik dat ik een aardige koop heb.

wel wil ik het nog aktief gaan filteren zodat ik wel het maximale er uit kan halen.

bedankt voor de reactie's vast. mvg Rolf

Comment

Working...