één Mengpaneel?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj-Sjors

één Mengpaneel?

Wat vinden jullie nou een goed 5-kanaals mengpaneel rond de € 200,-

Voor drive in show gebruik!?

Gegroet,

Sjors
    Last edited by Guest; 08-03-06, 12:32.
  • Joentjah
    • Feb 2006
    • 3

Je kan gaan kijken naar een Behringer DX1000 2dehans , ik heb deze zelf ook en vind hem redelijk goed alleen mag de eq wat meer zijn want die is maar 12db dacht ik.

Comment

• TPL
      • Jan 2005
      • 63

De beat 6 van JB systems EQ van - 26dB (kill) en + 12 dB.
      als blikken konden doden stopten ze er geen groenten in

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Als je er al 1 kan vinden voor dat geld, moet je kijken voor een JB systems classic 9.
        Heb er 1tje die al een aantal jaar mee gaat. Nog nooit problemen mee gehad!
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Even updaten... de Classic 9 bestaat al een hele tijd niet meer!
          De opvolgers zijn inderdaad de beat reeks.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mac tecson
            • Feb 2006
            • 348

Originally posted by Joentjah
            Je kan gaan kijken naar een Behringer DX1000 2dehans , ik heb deze zelf ook en vind hem redelijk goed alleen mag de eq wat meer zijn want die is maar 12db dacht ik.
            Koop geen Behringer en al helemaal niet tweedehands. De vorige eigenaar doet dat ding niet voor niets weg. Die tafels zijn echt slecht.
            5-kanaals voor 200 is lastig. Ik denk dat je nog even door moet sparen en dan iets kopen. Dan heb je tenminste betere kwaliteit

Comment

• Dj-Sjors

Ik zocht iets in de richting van Jb-systems. In iedere geval Semi-Pro die richting. Het hoeft van mij niet Pro en allemaal perfect klinken, het moet natuurlijk wel goed zijn. Maar ik doe het als hobby dus het hoeft niet allemaal van dat dure spul dus. En de beat serie van Jb-systems is dus goed. Zijn er nog andere mengpanelen die jullie goed vinden van rond de €200,- of iets meer?

Groeten,

Sjors

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Originally posted by mac tecson
                Koop geen Behringer en al helemaal niet tweedehands. De vorige eigenaar doet dat ding niet voor niets weg. Die tafels zijn echt slecht.
                5-kanaals voor 200 is lastig. Ik denk dat je nog even door moet sparen en dan iets kopen. Dan heb je tenminste betere kwaliteit
                Mag ik vragen waar je je mening op basseerd?
                Ik heb nou al een aantal posts gelezen van jouw hand waar ik zo mijn twijfels bij heb.
                Er gaan ook genoeg Dateq's de deur uit, dat maakt het toch niet meteen een slechte mixer?
                De DX-1000 van Behringer is juist een apparaat dat je ontzettend van tegen komt bij menig drive-in.
                Voor het weinige geld dat je er voor moest betalen was het gewoon een hele goede mixer. Als je er nog een uit de eerdere series te pakken kunt krijgen is dat zelfs helemaal mooi, de laatste series hadden (van horen zeggen) iets sneller last van krakende faders.
                Maar je moet wat als het apparaat van 1400 gulden (!!!) naar 200 euro gaat.
                Bij ons in het meubel zit een DX-1000, een van de eerdere versies.
                Deze mixer was 2e hands, heeft bij de vorige eigenaar al hard gewerkt. Hier heeft hij ook aardig wat draai-uren voor zijn kiezen gekregen en nu pas, na een X-aantal jaren) is er een klein probleempje met de masterfader.
                Er zijn een hoop mengtafels die dit toch niet voor elkaar kunnen krijgen.
                We're ready to party, are you?

Comment

• mac tecson
                  • Feb 2006
                  • 348

Ik heb persoonlijk redelijk slechte ervaring met mixers van behringer en dat hoor ik ook van andere mensen. Vooral de faders zijn een zwak punt in mijn ogen. Ik wist niet dat er zoveel verschil tussen de verschillende series zit; heb alleen ervaring met de laatste serie.
                  Iedereen maakt natuurlijk zijn eigen afweging, maar ik zelf zou net een stapje hoger kiezen en de JB-systems Beat 6 nemen. De laatste serie schijnt behoorlijk goed te zijn omdat de zwakheden uit de eerste serie verbetert zijn
                  Last edited by mac tecson; 10-03-06, 15:45.

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Ik heb vernomen dat Master een lijn mengtafels op de markt aan het lanceren is welke bijzonder goed zou klinken. die zit zo rond jou prijs..

geen idee hoe hij klinkt, maar ik heb nieuwe lijnen speakerkasten gehoord en deze klinken stukken beter dan voorheen. Minder agressief en prettig in het gehoor.
                    Dit zou komen omdat het bedrijf is gaan produceren in samenwerking met een grote nederlandse speler die de " west europese" sound bij master aan het promoten is.

mischien is de mixer nix, maar het is wel de moeite hem eens te gaan beluisteren.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• mac tecson
                      • Feb 2006
                      • 348

Van deze merken levert alleen JB-systems een mixer van rond de 200 euro. (tweedehandse mixers buiten beschouwing gelaten). De Beat 6 MkII (zeker de MkII kopen, want die is een stuk beter dan de MkII) is ongeveer 230 euro maximaal.

Ga je naar merken als Reloop, Stanton en Numark kijken dan lopen de prijzen al snel richting de 400 euro. En Synq is al helemaal duur; € 500+

Comment

• Dj-Sjors

Lijstje

[FONT=Times New Roman]Ik heb hier even een lijstje[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Jb-Systems Beat 6[/FONT]

[FONT=Times New Roman]http://www.verkoop.licht-geluid.nl/j...m-ww11010.html[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Jb-Systems Talent[/FONT]

[FONT=Times New Roman]http://www.verkoop.licht-geluid.nl/j...s-ww01016.html[/FONT]

[FONT=Times New Roman]American Audio Audio Q-3433 MKII</SPAN>[/FONT]

[FONT=Times New Roman]http://www.verkoop.licht-geluid.nl/a...adj-02016.html[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Behringer Djx-700[/FONT]

[FONT=Times New Roman]http://www.verkoop.licht-geluid.nl/b...-gadjx700.html[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Behringer Vmx-1000[/FONT]

[FONT=Times New Roman]http://www.verkoop.licht-geluid.nl/b...gavmx1000.html[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Behringer Dj-1000[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Geen Site[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Is dit wat in de categorie € 250,- , € 200,- met 4 of 5 kanalen.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Of weten jullie zelf nog een goed mengpaneel met deze specificaties.[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Gegroet,[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Dj Sjors[/FONT]

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Als ik kiezen moest eruit zou het de JB Systems Beat 6 worden. Mengpaneel welleens mee gewerkt, doet het opzich prima. Faders gaan lang mee, alleen een minpunt is weinig headroom.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• DJ.T
                            • Nov 2002
                            • 1502

Het lijkt mij verstandig dat Sjors al deze mixers even stuk voor stuk in de zoekmachine opzoekt.
                            Om alvast te helpen: Laat de djx-700 maar zitten. Die is echt K met peren []
                            We're ready to party, are you?

Comment

• Baszza91
                              • Oct 2005
                              • 476

Originally posted by DJ.T
                              Het lijkt mij verstandig dat Sjors al deze mixers even stuk voor stuk in de zoekmachine opzoekt.
                              Om alvast te helpen: Laat de djx-700 maar zitten. Die is echt K met peren []
                              Ik heb hem ook . Maar ik heb er geen problemen mee hor . Nog geen last van krakende faders ofzo en ik gebruik hem al een jaar. Het is een leuk ding om mee thuis te dj'en maar voor drive-in raad ik heb sterk af.

Greetzz en cheerss
                              I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

Working...