welke draaitafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • disckiller
    • Feb 2006
    • 136

welke draaitafel

[FONT=Verdana]Welke draaitafel is het meest geschikt voor verhuur doeleinde?
    Zelf heb ik vroeger eigelijk enkel met Techniscs draaitafels gewerkt (ik weet het ik had ze eigelijk nooit weg moeten doen), enkel vallen deze nieuw nu eigelijk buiten mijn budget.

Nu zit ik eigelijk met 3 opties
    2x gebruikte technics
    2x reloop rp-2000 mk3
    2x numark tt-1625 (zelf wel een leuke optie is aangezien deze in battlepack vorm te koop is met dm950 mixer)
    Over reloop draaitafels heb ik veel lof gehoord, ze zouden bijna aan een technics niet ten onder doen.

Nu vraag ik me af voor welke optie ik het beste kan gaan.
    Dit moet voor mijn zelf niet enkel de beste optie zijn maar ze moeten het in de losse verhuur ook het mannetje staan.

Als anderen evt opties heb ik ook het volgende gezien dat in mijn budget past.

american audio ttd-2400
    bst pro-200
    gemini tt-02
    omnitronic dd-2220 en dd-2250
    stanton t.60
    jb-systems q-30 mk2, t-3 en t-2
    dap t-2000[/FONT]
  • mac tecson
    • Feb 2006
    • 348

neem voor verhuur absoluut de technics. Wel de SL1200/ SL1210 nemen en geen andere.

Die andere zijn leuk voor thuis, maar totaal niet geschikt voor verhuur of on the road. Ze zullen dat niet vol houden, ze zijn daar niet stabiel genoeg voor (bij groot volume en dus veel trillingen slaan de naalden meteen over)

De Reloop waar je veel lof over hebt gehoord is de RP-6000. Das een totaal andere draaitafel. het is er 1 uit het rijtje OEM tafels. Dat zijn de Synq XTRM-1, Stanton T.120, Reloop RP6000, Akiyama Acura, Citronic PD45, Omnitronic DD5250 en de American Audio HTD4.5
    Dit zijn allemaal draaitafels volgens hetzelfde ontwerp en verschillen slechts in naam, kleur en kleine details (zoals line-out, mogelijkheid tot een rechte toonarm)
    Last edited by mac tecson; 04-03-06, 19:46.

Comment

• disckiller
      • Feb 2006
      • 136

Even wat prijzen en reviews doorgenomen te hebben Komt eigelijk het idee bij me op om een Akiyama acura te nemen.
      Volgens de review is deze tafel namelijk beter dan de technics en ook beter geprijsd namelijk 349,- en de technics 529,-.
      Zal deze ook geschikt zijn om te verhuren, hij zit wel boven me budget wat ik voor tafels ik planning heb maar dan heb ik wel 2 nieuwe tafels ipv 2 gebruikte technics.

Review: http://www.new-line.nl/webshop/reviews/read.asp?i=12641

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

Het hangt er helemaal van af hoe die Technics tafels zijn. Als ze 15 jaar in een club hebben gestaan en helemaal afgeragt zijn en nooit onderhouden zijn kun je ze beter laten staan. Maar als ze van iemand komen die ze alleen thuis heeft gebruikt dan zijn ze in principe nog goed.

Of deze OEM tafel beter is dan de Technics in een beetje gevaarlijke discussie. Dat ie goed zijn de meeste mensen het wel eens, maar het gedrag van beide tafels verschilt nogal. De motor van de OEM-tafel is veel sterker dan die van de Technics (die is ook sterk genoeg hoor). Ik vind persoonlijk dat de Acura/RP6000/XTRM1 enz. veel nerveuzer reageert. Dat is een kwestie van wennen. Er zijn ook genoeg mensen die zo'n sterke motor en het gedrag veel fijner vinden dan.

Het voordeel van de Technics op dit moment is dat ie zijn duurzaamheid al heeft bewezen en dat ie heeft bewezen dat 10 jaar verhuur overleeft. We weten nog niet hoe een Oem-tafel er over 10 jaar er aan toe is

Comment

• disckiller
          • Feb 2006
          • 136

[FONT=Verdana]Daar heb je gelijk in, tja een lastige keuze is het.
          Een gebruikte technics kost 350 euro voor een net gebruikt exemplaar.
          Enkel is de prijs van een nieuwe oem tafel 349 incl. btw.
          Stel een gebruikte technics tafel gaat nog 5 jaar mee, een oem tafel zal eigelijk ook wel een jaar of 5 mee moeten gaan.
          Als ik de oem tafel bekijk zonder btw, aangezien ik deze terug krijgt zal de tafel mij 293,28 kosten.
          Ook hoop ik aangezien ik voor een aanzienlijk bedrag moet gaan investeren dat ik de tafels samen met de rest van het spul met een leuke korting kan kopen.
          Stel dat de oem tafels mijn 263,95 per stuk zouden gaan kosten ik ga even van een korting van 10% uit, dan wordt het denk ik wel erg aantrekkelijk om voor die oem tafels te gaan.
          Eigelijk vraag ik me wel af wat jij in z'n geval zal doen, zelf voel ik ook wel wat voor die technics tafels aangezien ik vroeger daar ook mee gewerkt heb, maar qua prijs.[/FONT]

Comment

• sjoerd
            • Apr 2004
            • 341

Als je ze wilt verhuren zou ik zeker Technics nemen. Bijna altijd wordt daar naar gevraagd en als je dan andere hebt hoeven ze die niet... zelfde met cd spelers. Dus daarom beter aanschaffen waar vraag naar is..

Comment

• mac tecson
              • Feb 2006
              • 348

Zeker waar.
              Het hangt nu helemaal af van de staat van die dingen. Als ze alleen thuis zijn gebruikt dan moet je ze zeker nemen. Ik denk dat die Technics wel langer mee zal gaan dan 5 jaar; kunnen een hoop hebben, zeker als ze in een goede flightcase zitten. Dat brengt me gelijk bij het volgende punt: die Oem tafels passen niet precies in een flightcase en ik weet niet of er speciale cases daarvoor zijn.

Ik zou, mits in goede staat, die technics tafels kopen. Ik denk dat ze voor 350 per stuk best te vinden, aangezien er toch best veel dj's zijn die op cd's overstappen
              Last edited by mac tecson; 07-03-06, 19:53.

Comment

• disckiller
                • Feb 2006
                • 136

Oke dan denk ik dat ik maar voor een gebruikte technics gaat.
                Zeker als dit in het verhuur zijn eigen weer terug betaald.
                Bedankt voor je reacties.

Comment

Working...