nieuwe statieven

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Den Berte
    • Apr 2003
    • 147

nieuwe statieven

ik ben op zoek naar twee statieven om een brug van Max 8M op te zetten met 4 pro218, 1 strobo, 2 4barren par 64 en soms enkele MHjes erin.
    Ik huurde vroeger altijd deze:
    http://www.manfrotto.com/Jahia/cache...BA%3ASUB1%3ABL
    nu wil ik zelf statieven maar ik vind manfrotto's te duur voor het geen ik ze gebruik. (max20keer/jaar). er is dan natuurlijk het cliché veiligheid maar dan vraag ik me af of er andere alternatieven zijn. ik zocht en vond bijvoorbeeld deze:

ik weet dat dit showtec is maar de spec's zijn op een paar details dezelfde.
    Mijn vraag is of deze statieven betrouwbaar zijn en of er ervaring mee bekand is. Laat horen aub.
    Zo wel goed als slecht aub.

Merci
    Bert

PS: "klinkt niet dan knalt het maar"
  • MEEO Licht en Geluid
    • Nov 2005
    • 950

Mag ik vragen waarom je dit bij het GELUID forum zet?

Dit hoort thuis in het rigging forum!
    MEEO Audio Licht Rigging,
    Mark van der Werff
    Groningen

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

denk dat beide statieven niet echt kunnen. Maximaal gewicht is per statief 30kg dus in totaal 60kg. je neemt voor de safety een faktor van 75% dan kom je uit op 45kg dan heb je vrij weinig gewicht om te takelen ik zou gaan voor een Fantek M101 lift deze kost 395,00 en kan 100kg tillen en kan maximaal 380cm plus het is betrouwbaar.

Comment

• Joost van Ens
        • Jan 2001
        • 628

[quote=Den Berte]ik ben op zoek naar twee statieven om een brug van Max 8M op te zetten

ik zocht en vond bijvoorbeeld deze:

quote]

Zo als het er nu in dit bericht staat, gaat het perfect. Over je opmerking veiligheid lees ik maar snel heen.

Simpel rekenen leert dat het door jou gevraagde, totaal niet met het door jou gevonden statief door 1 deur kan.

Zijn prima statieven voor 1 T-4 = positief
        Zijn niet geschikt voor truss met iets er in = negatief

zo, aan al je vragen voldaan.

Maar als je 20 x per jaar verhuurd, zou ik maar naar wat beters en veiligers om kijken, je bent er dan nl. wel bijna 1 keer in de 2,5 week mee op pad. dus in 3 jaar afschrijven......... Goedkoop, duurkoop......ongeluk...enz.

Je kan het zelf hoop ik wel verder invullen.

En o ja, die statieven die je huurde, konden ook niet. Ik blij dat die niet van mij waren. Hoe vaak heb je die voor hoeveel % overbelast?

joost

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Als je een degelijke wind-up zoekt voor niet al te veel centen is de American-Audio ST-132 zeker het bekijken waard.
          Het zijn copies vd ASD ALT-400/Eurolift... gaan 4mtr hoog en zijn belastbaar met 80kg

Comment

• embie
            • Mar 2002
            • 83

heb zelf ook deze van american DJ,

Ben er zeer tevreden over.
            Prijs valt reuze mee trouwens.

Comment

Working...