MACKIE SWA1501 speaker defect

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

MACKIE SWA1501 speaker defect

een collega van mij heeft een speaker van de SWA1501 defect, versterker werkt wel nog. Deze speakers zijn nog geen half jaar oud, gekocht bij f**db*ck. Opsturen is mogelijk, maar duurt heeeeeeel lang!

Hoe werkt dit bij Mackie? kan hij een nieuwe speaker/recone bestellen, of moet alles opgestuurd worden?

Over het opsturen heb ik namelijk al diverse negatieve verhalen gehoord (zeeeeer lange wachttijden).

Het is bijna karnaval, en met karnaval is hier in het zuiden nauwelijks nog ergens iets te huur. Hoe is dit probleem binnen 3 weken op te lossen?

Alvast bedankt!
    Zuid-Limburg
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

Dit is amper op te lossen, zeker voor de carnaval is dit een probleem. Wij wachten nu al een half jaar op een speaker, nog steeds niets.

Toevallig is er zaterdag iemand bij ons een Mackie sub komen huren. Zijn eigen was namelijk de speaker van defect. Zelfde persoon misschien?
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Originally posted by Didier
      een collega van mij heeft een speaker van de SWA1501 defect, versterker werkt wel nog. Deze speakers zijn nog geen half jaar oud, gekocht bij f**db*ck. Opsturen is mogelijk, maar duurt heeeeeeel lang!

Hoe werkt dit bij Mackie? kan hij een nieuwe speaker/recone bestellen, of moet alles opgestuurd worden?

Over het opsturen heb ik namelijk al diverse negatieve verhalen gehoord (zeeeeer lange wachttijden).

Het is bijna karnaval, en met karnaval is hier in het zuiden nauwelijks nog ergens iets te huur. Hoe is dit probleem binnen 3 weken op te lossen?

Alvast bedankt!
      En , hoe heb je deze speakers behandeld ???
      regelmatig in de clip of niet ??
      Ik zit zowat een kwart-eeuw ( 1/4 dus ) in de geluidswereld en heb nog nooit maar dan ook nooit één speaker opgeblazen !!! goe bezig zeker !!!
      sis
      Last edited by sis; 07-02-06, 20:56.
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

to goldsound: ja, zeer waarschijnlijk gaat dit om dezelfde persoon!

to sis: Hoe hij dat klaar heeft gekregen weet ik dus ook niet, ik heb zelf een setje SRS1500 bassen en heb deze tot op heden ook nog niet stuk gekregen (effe afkloppen).
        Zuid-Limburg

Comment

• Nielsken
          • Oct 2005
          • 76

Ik kan in belgië nog enkele firma's zeggen die dit verhuren. PM me maar

Comment

• Didier
            • Aug 2002
            • 323

Inhuren is geen probleem, maar hij wil een nieuwe speaker voor erin.
            Wat kost deze, waar is dit te verkrijgen?
            Zuid-Limburg

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

Hey,

Weet iemand welke de originele speakers zijn voor deze subs (mackie SWA1501). Zetje dat ik nu heb zitten tot mijn grote verbazing 2 verschillende types in, waar van één Eminence en een andere met nr. P/N 0015276 LC 15/ 3007-8.

Momenteel is één versterker gedeelte kapot (de voeding) en ik wil zeker duidelijkheid dat het de correcte speaker is.

Vriendelijke groeten

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Er hoort RCF in te zitten en geen Eminence...
                Kijk naar de verschillende 15 inch bass speakers van RCF en vergelijk welke geschikt is voor Band Pass.
                Bv. L15s800 is zeer geschikt voor Band Pass.

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• goldsound
                  • Jan 2003
                  • 429

Originally posted by salsa
                  Er hoort RCF in te zitten en geen Eminence...
                  Kijk naar de verschillende 15 inch bass speakers van RCF en vergelijk welke geschikt is voor Band Pass.
                  Bv. L15s800 is zeer geschikt voor Band Pass.

Dave
                  De generatie van de SWA zaten geen RCF meer in, alleen maar in de SRS.
                  Het is inderdaad mogelijk dat er een Eminence inzit.

De speaker is te bestellen via www.mackie.nl , van hieruit kan je naar een onderdelen webshop.

typenummer is:

Part#: 0006619-01

PN/0006619-01 Used at SWA1501

EURO 143.58

succes ermee
                  Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• drummerke
                    • Oct 2006
                    • 432

thanks,

Het is de zelfde verdeler voor België (BENELUX). En van welke bouwer zijn die speakers dan wel?

Ik hoorde vorige week dat mackie falliet zou zijn (of misschien gewoon in slechte financiele papieren), maar heb er nog nie meer overgehoord.

Greets

Comment

Working...